Vad ska jag köpa för bil för 11 000:-?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Hagster skrev:
Fick 11 000:- för min gamla bil, vad ska jag köpa för ny bil?
Du får nog inge ny bil för 11,000:-. Du kan köpa en likadan bil som du hade eller köpa tillbaka den du sålde. Gammelgolf kanske. Gammelopel (Ascona/Rekord) får du nog också, kanske sparar en slant också. :rolleyes:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fram och tillbaka till jobbet, ungefär. Bruksbil helt enkelt, stabil och någorlunda billig.

Mikael Cagiva: Kostar väl röv i försäkring och de drar väl fantastiskt mycket bensin? 320 är dock intressant men inte hittat någon "bra".

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Volvo 440 får du hyfsad årsmodell för pengarna. Inte hög kvalitet men man får mycket för pengarna. Min -91 har snurrat 24000 mil och en sådan får man för under <5000:-. Går ganska billigt också.
För 11000:- borde du få en -94 till -95 med lite småfix.
Annars rekommenderar jag toyota, mazda, mitsubishi.

P-E

Guest
morlock skrev:
Din bil fungerar ju inte ens. (inte länken iaf)

Nej jag vet, den är så ibland, inte mitt fel, inte min sida är bara glad att jag kan lägga upp bilder där. Bilen är en 318 89:a med lite M saker, kamaxeln är paj så bilen knackar men har varit så typ 2 år och funkar bra, ny bes och skattad..

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
SAAB 9000 finns hur många som hellst för runt 11k, dom går i alla väder, har själv en turbo, som gått 42500mil. den kan du få köpa om du vill.. men den går nog inte genom besiktningen igen... jag har varit lite taskig mot den. :va

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
P-E skrev:
Nej jag vet, den är så ibland, inte mitt fel, inte min sida är bara glad att jag kan lägga upp bilder där. Bilen är en 318 89:a med lite M saker, kamaxeln är paj så bilen knackar men har varit så typ 2 år och funkar bra, ny bes och skattad..

Kamaxel som knackar??? ee? :va
nån ventil som inte vill som den ska??

P-E

Guest
Kamaxeln är paj därför knackar ventilerna.. Slutar varva vid 3500rpm.. :D Dock inte på tongång :tungan

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
P-E skrev:
Kamaxeln är paj därför knackar ventilerna.. Slutar varva vid 3500rpm.. :D Dock inte på tongång :tungan

slutar den inte varva vid 3500rpm på tomgång?? :va
eller knackar den inte då??

du ska nog inte köra med den däringa bilen förens du fixat det där.

P-E

Guest
Fluxir skrev:
slutar den inte varva vid 3500rpm på tomgång?? :va
eller knackar den inte då??

du ska nog inte köra med den däringa bilen förens du fixat det där.

Knackar både på tomgång och när du kör. Dock går det itne varva mer än 3500rpm när du kör, t.ex. åker du på 2:an och gasar fullt så lägger motorn av vid 3500rpm, den fortsätter inte till varvstoppet. Den typ bluddrar eller något.

Nej om jag ska fixa den måste jag byta kamaxel, eller hitta en ny topp med fin kamaxel, vilket är svårt, och dyrt. Så därför kör jag med den som den är, har varit så i 2 år, 6 månader i min ägo. Förra ägaren glömde byta motorolja. Den var så billig så det är inte lönt att lägga ut massa pengar åp den när den ändå rullar, inte så rolig att köra på sommarn, eftersom den inte varvar så mycket, men på vintern duger 3500rpm. :)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
P-E skrev:
Knackar både på tomgång och när du kör. Dock går det itne Snippsnapp sommarn, eftersom den inte varvar så mycket, men på vintern duger 3500rpm. :)

har du kollat vad som e fel???

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...