Vad ska jag köpa R1 06 eller k5-k6???

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Sitter här som ett j&%¤#la ufo och suktar men har ingen aning om vad jag ska välja för hoj! Är det någon med lite erfarenhet som kan jämföra R1 06 mot k5-6 så är jag grymt tacksam för lite input!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Spelar ingen roll vilken du köper, båda kör förmodligen ifrån dina ambitioner i alla fall!

Ta den som talar mest till dig, varför frågar du oss vilken hojj du gillar bäst? Har aldrig hajjat sånt!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
och lite konkret input och inte bara trams: Är du längre än 180cm ska du nog titta åt Yamaha. K5'an är en storlek mindre än R1. En kompis vill köpa 1000-kubikare men tyckte inte att han rymdes på min (185cm lång)

Provkör båda och ta den som funkar bäst för dig!

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Jag har en polare som har r1 06, och jag har haft en k5'a. Kan bara säga att jag skulle lätt valt suzukin före r1an.
Vridet är inte jämförbart, R1an blir efter med längder på låga varv.

Man kan köra kurvigt på sexan och bara vrida lite på rullen så drar den ändå som ett as.
Det gör inte r1'an.

Sen är det ju en smaksak med designen... R1an är ju grymt snygg.

Rent motormässigt går det inte att jämföra dessa maskiner.
Köper du R1an blir du säkert mer än nöjd. men prova inte en k5a efter du köpt den för då kommer du nog ångra dig.

:tummenupp

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
och lite konkret input och inte bara trams: Är du längre än 180cm ska du nog titta åt Yamaha. K5'an är en storlek mindre än R1. En kompis vill köpa 1000-kubikare men tyckte inte att han rymdes på min (185cm lång)

Provkör båda och ta den som funkar bäst för dig!

Jag är 186 och visst känns det i knäna när man kört lite längre turer. Men som sagt med den spisen:yoparty kan man leva med smärtan:D

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ta den som talar mest till dig, varför frågar du oss vilken hojj du gillar bäst? Har aldrig hajjat sånt!
Du har nog tyvärr missat en viktig detalj här. Det viktigaste är inte att ha den motorcykel, eller dom kläder, man trivs bäst med själv. Det viktigaste är att köra det som SH.com tycker är bäst, oavsett vad man tycker om det själv. Det absolut viktigaste är ju att passa in i den grå massan och följa den grå massans modenycker istället för att göra som man själv vill. Hur fan tror du det skulle se ut om man körde den motorcykel man själv tycker om?!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag är 186 och visst känns det i knäna när man kört lite längre turer. Men som sagt med den spisen:yoparty kan man leva med smärtan:D
Polaren kände att knän och armbågar krockade för mycket vid ihopvikt banåkningskörställning (vilket det blir mycket av).

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Polaren kände att knän och armbågar krockade för mycket vid ihopvikt banåkningskörställning (vilket det blir mycket av).

Jag är 190cm och upplever inga jätteproblem med körställningen. Dock är fotpinnarna lite bakåt flyttade men som sagt inga problem för mig.:tummenupp

Till Trådskaparen.
Testa och känn själv vilken hoj som passar dig bäst.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Märker att det är folk med gixxer som verkar mest nöjda med sina maskiner! Är tacksam för alla konkreta tips jag fått så länge!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln