vad ska jag köpa?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
jag har en cbr 125 bänkad till 10.41 hk på bakhjulet. den har en micron ljuddämpare redan. men vill ha 15 hästar (i motorn). så frågan är. vad ska jag köpa? trimmet som finns är 28 mm förgasare, tändmodul och kamaxel. vad ska jag köpa för att få typ 15hk? antar att tändmodul är bara nödvändigt om jag köper antingen kamaxel eller förgasare. länken till trimmet: http://www.aseanmoto.com/CBR125 kits.htm

det är min far som kan köpa in delarna från thailand så om ni är seriöst intresserade så kan jag fixa en ut-till-kund-prislista för nu har jag bara inköps priserna.

tacksam för svar

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Gondala skrev:
jag har en cbr 125 bänkad till 10.41 hk på bakhjulet. den har en micron ljuddämpare redan. men vill ha 15 hästar (i motorn). så frågan är. vad ska jag köpa? trimmet som finns är 28 mm förgasare, tändmodul och kamaxel. vad ska jag köpa för att få typ 15hk? antar att tändmodul är bara nödvändigt om jag köper antingen kamaxel eller förgasare. länken till trimmet: länk
det är min far som kan köpa in delarna från thailand så om ni är seriöst intresserade så kan jag fixa en ut-till-kund-prislista för nu har jag bara inköps priserna.

tacksam för svar

Det enda jag kan säga dig är att du har en ruskigt ovanlig hoj om du får till din CBR att bli pigg!
Köp allt, om det inte kostar allt för mycket. :tummenupp

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
SolitudE skrev:
Det enda jag kan säga dig är att du har en ruskigt ovanlig hoj om du får till din CBR att bli pigg!
Köp allt, om det inte kostar allt för mycket. :tummenupp

allt kostar nog ca ~3000. får jag typ 15 hk då i motorn tror du? vad menar du med att det är ovanligt? tror du inte att det går snabbare om man trimmar den? eller du menar att inte många cbr e snabba?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Gondala skrev:
allt kostar nog ca ~3000. får jag typ 15 hk då i motorn tror du? vad menar du med att det är ovanligt? tror du inte att det går snabbare om man trimmar den? eller du menar att inte många cbr e snabba?

du kan porta toppen oxå :tummenupp finns det inte oxå effektavgaasrör till dem

men en cbr e ju 4-takt så de blir inte lika pigga som 2-takt.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
whitesnake skrev:
du kan porta toppen oxå :tummenupp finns det inte oxå effektavgaasrör till dem

men en cbr e ju 4-takt så de blir inte lika pigga som 2-takt.

vill inte ändra kubiken:)
det är ju effektavgasrör jag har.
men det jag undrar är. köper jag förgasaren, tändmodulen och kamaxlen får den minst 15hk då? eller räcker det bara något för att få 15hk?

URLen till grejerna: http://www.aseanmoto.com/CBR125 kits.htm

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Skulle satsa på förgasaren framför kammen. Kammen byter man i princip sist av allt

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Big-bore kit, förgasare och CDI-tjohejsan är min gissning på störst effektökning... Men vad vet jag..

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Anton_Ljunghusen skrev:
Skulle satsa på förgasaren framför kammen. Kammen byter man i princip sist av allt

tändmodulen då? går den efter eller före kammen??:p tror du att den får 15hk me allt d?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
whitesnake skrev:
man gör inlopp och utloppen större så det kommer in mer soppa i motorn

behöver inte betyda att det blir mer effekt för de.. ibland kan det ge mycket mer effekt om man täpper igen dom lite.

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Om du ändå ska trimma, varför vill du då bara ha 15hk. Blir inte särkilt stor skillnad från orginal. Dessutom tror jag inte att någon har åkt fast med en trimmad eller osrypt 125:a ändå.

Och dessutom så försvinner väll garantin på hojjen om man ändrar på motorn, om jag inte minns helt fel. :va

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
My_way skrev:
Om du ändå ska trimma, varför vill du då bara ha 15hk. Blir inte särkilt stor skillnad från orginal. Dessutom tror jag inte att någon har åkt fast med en trimmad eller osrypt 125:a ändå.

Och dessutom så försvinner väll garantin på hojjen om man ändrar på motorn, om jag inte minns helt fel. :va

5 hästar känns, speciellt om man tänker på att det är 50 % ökning. Mer kan man inte skrämma upp den till... inte så mycket, om det ens är möjligt att få 15 hk på bakan. Det blir väl runt en 18 + hk i motorn och det är väldigt mycket.

Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
My_way skrev:

är glad om den bara gör 140 :)
men försäkringen gäller inte om den är över 15hk ju? frågade far (han har mc affär) för några veckor sedan om det ofta kom in motorcyklar som skulle ha nytt på garantin. men han sa att det var typ aldrig. så det är nog inget problem

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
H4 skrev:
5 hästar känns, speciellt om man tänker på att det är 50 % ökning. Mer kan man inte skrämma upp den till... inte så mycket, om det ens är möjligt att få 15 hk på bakan. Det blir väl runt en 18 + hk i motorn och det är väldigt mycket.

jag menar att jag vill ha 15hk i motorn. då det är gränsen för 125a.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
en sak tycker jag är lustig. Min CB och alla andra förövrigt är registrerade 12kw DIN! vilket är 16hk vad jag förstått på bakhjulet. Varför är inte en 05a bättre då?.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
philsson skrev:
en sak tycker jag är lustig. Min CB och alla andra förövrigt är registrerade 12kw DIN! vilket är 16hk vad jag förstått på bakhjulet. Varför är inte en 05a bättre då?.
Avgaskrav? :va

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
H4 skrev:

Det blir bara 2hästars ökning eftersom att han vill ha den laglig. Alltså 15hk i motorn.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!