vad ska jag köpa?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
My_way skrev:
Det blir bara 2hästars ökning eftersom att han vill ha den laglig. Alltså 15hk i motorn.
15 på hjulet som är lagligt vad jag vet. Föresten finns inte en chans att du åker dit då din hoj inte är strypt. Va ska de kolla efter?.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
köp allt ... portning är svin dyrt så köp det där för 3000 eller vad det var och se nöjd ut... försäkringen humm pappa sa pappa sa bla bla bla, aja. tror inte du behöver bry dig i det där med försäkringen försök ta reda på mer saker själv och lyssna mindre på din far :hihi

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
philsson skrev:
15 på hjulet som är lagligt vad jag vet. Föresten finns inte en chans att du åker dit då din hoj inte är strypt. Va ska de kolla efter?.

Okej men nu skrev han faktiskt på sätt och vis att han ville ha det i motorn.
Och för det andra så håller jag med dig ang ostrypt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
My_way skrev:
Okej men nu skrev han faktiskt på sätt och vis att han ville ha det i motorn.
Och för det andra så håller jag med dig ang ostrypt.
Det jag tänkte på var att han ville vara lagligt och eftersom han kan vara lika laglig med 2-3hk mer bara för att han har "rätt" effekt på bakan istället för på veven. en tanke bara.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
RS "Alex" skrev:
köp allt ... portning är svin dyrt så köp det där för 3000 eller vad det var och se nöjd ut... försäkringen humm pappa sa pappa sa bla bla bla, aja. tror inte du behöver bry dig i det där med försäkringen försök ta reda på mer saker själv och lyssna mindre på din far :hihi

far sa d me garantin:p d me försäkringen kom ja på själv. men antagligen provkör aldrig försäkringsbolaget mcn i bänken. de kan ju inte heller veta effektskildnaden mellan motorn å bakan på just den mcn. så det är kanske lungt om man överstiger me nån hästar. bara man inte byter cylinder eller något för det ser de ju. blir nog så att jag köper förgasare kamaxel och tändmodul. så har jag en av sveriges snabbaste cbr125r gatReggade:)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Gondala skrev:
far sa d me garantin:p d me försäkringen kom ja på själv. men antagligen provkör aldrig försäkringsbolaget mcn i bänken. de kan ju inte heller veta effektskildnaden mellan motorn å bakan på just den mcn. så det är kanske lungt om man överstiger me nån hästar. bara man inte byter cylinder eller något för det ser de ju. blir nog så att jag köper förgasare kamaxel och tändmodul. så har jag en av sveriges snabbaste cbr125r gatReggade:)

det sista du sa passa dig för det .... du kan bli så mobbad... sh folk oj oj nemen ärligt det kommer du aldrig veta:D finns inga cbr 125 som inte är gatu reggade för vart fan skulle man annars ha dom :confused: inte banan

enda gången dom skulle mäta effekt är om du smäller hojen och har den helförsäkrad .... försäkrings bolaget försöker alltid slippa betala ut men jag har extemt svårt att tro dom skulle bry sig i det ynka effekt ökningen du får till även fast att det blir 50% mer för dig :hihi

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
En rs 125: har ca 30bhk :fakta :7peta :rofl

Ja du 125 4T inte så kul, och jag lovar att det är både besvärligt och dyrt att trimma dem.

Ang. Portning - Porta gör man ofta med cylindrar och topplock, då man filar ner ojämnheter och polerar upp kanalerna samt ser till att kanalerna är så lika varandra som möjligt, varför detta då? Jo För att öka bränsle luftblandningen som går in i cylindern.
Detta är bara snabbt vad portning är, men det tåls ju att utforskas mer.
Står i läses i FAQ:n

Går ju att göra mer än att köpa färdiga produkter, som tex att bygga turbo osv... Men ja, allt går ju för pengar, själv skulle jag nog inte lägga pengar på en 4T men det är ju jag, håller ju på med ett idiot bygge för ganska mycket mer än vad hojjen kostade i inköp :näsblod

ang. försäkringsbolag osv.
Alltså trimmar du så kan du åka dit för för att du inte har behörighet att köra en cykel med den effekten, men 15bhk haha njaaaa känns ju inte som om det kommer att spela någon roll...
Samma sak med försäkringsbolagen, rent tekniskt sett så är det ju så att du inte har registrerat ett besiktigat fordon, då den inte har den effekt som uppges i reg. beviset, men samma sak där. Knappast märkbart.
Ett prblem som kan uppstå är ju ljudkrav, 103DB är det väll, men ja det är väll igentilgen bara besiktningen som har tillgång till att mäta db, inte ofta dom gör det men det händer ju.

Vet inte hur kvalitén är på grejorna i motorn heller, dom kanske är av lite "budget" kvalité och inte klarar effekten, tänker främst på koppling osv... men det bör nog gå bra, men det är något man kanske ska kika lite på.

hur som helst, gör som du själv känner vill du bränna en massa pengar på en "hoj" som du förmodligen inte har allt för länge så gör det...
är ju där själv som sagt, och jag vetti katten om det känns som om det lönar sig, men dum är ju iaf jag :fatta! :gnissla

Last edited:

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Gondala skrev:
är glad om den bara gör 140 :)
men försäkringen gäller inte om den är över 15hk ju? frågade far (han har mc affär) för några veckor sedan om det ofta kom in motorcyklar som skulle ha nytt på garantin. men han sa att det var typ aldrig. så det är nog inget problem

den är väl reggad om som 10 kw antar jag cbr:en min aprilia är ju t.o.m det:p
o cbr:en har ju 9.7 kw så hheehe, du får itne ändra något så det inte stämmer överrens med papprena..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DaWoos skrev:
den är väl reggad om som 10 kw antar jag cbr:en min aprilia är ju t.o.m det:p
o cbr:en har ju 9.7 kw så hheehe, du får itne ändra något så det inte stämmer överrens med papprena..

nödvändigt att dra upp gammal tråd för att säga det :tummenupp

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Gondala skrev:
jag har en cbr 125 bänkad till 10.41 hk på bakhjulet. den har en micron ljuddämpare redan. men vill ha 15 hästar (i motorn). så frågan är. vad ska jag köpa? trimmet som finns är 28 mm förgasare, tändmodul och kamaxel. vad ska jag köpa för att få typ 15hk? antar att tändmodul är bara nödvändigt om jag köper antingen kamaxel eller förgasare. länken till trimmet: http://www.aseanmoto.com/CBR125 kits.htm

det är min far som kan köpa in delarna från thailand så om ni är seriöst intresserade så kan jag fixa en ut-till-kund-prislista för nu har jag bara inköps priserna.

tacksam för svar

Köp en orginal-cylinder från thailand på 150cc, den är billig. då får du 26hk i motorn och så gör den 160.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!