Vad ska jag sätta motorn i?

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
I övrigt är det inget lättproblem det här med att ha en motor över att bygga på. För en vecka sedan var jag mest sugen på Crosskart, sedan lutade det åt hydrocopter ett tag... nu funderar jag mest på en åkgräsklippare... :hihi

Självklart måste det bli en klippare! Fjädring runt om som är "låsbar" till stelben när du klipper och ordentlig upphisningshöjd av aggregatet så det inte slår i backen när du inte klipper. Räkna med att du kan ta dig till och från polarnas gräsmattor i ett huj! Dessutom borde effekten räcka till en redig uppväxling av knivhastigheten vilket gör att du kan "glida runt" och klippa gräs i typ 50 blås. Å hur ball hade inte det sett ut:D

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Sätt motorn på en flakmoppe.
Eller på en riktig gocart ram och kör lite där man inte får...

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Ett sånt där bord som brukar stå vid korvmojarna,som sitter ihop bord och soffor på en stålram komplett med parasoll och allt !!
Grannskapets snabbaste utemöbel :yoparty :yoparty :yoparty

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
Åkgräsklippare!
Sedan kan du ställa upp i prototypklassen i Englands världsmästerskap i gräsklipparrace... finns även klasser för självgående klippare som man springer bakom, kunde kanske vara något?

Dominator-Rocks

Guest
Orka bygga!

Sälj motorn till mig iställe´ :tungan kan va bra å ha en i reserv!

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Åkgräsklippare!
Sedan kan du ställa upp i prototypklassen i Englands världsmästerskap i gräsklipparrace... finns även klasser för självgående klippare som man springer bakom, kunde kanske vara något?

Vore grymt, men orkar inte åka till england för det om vi inte lyckas bilda ett sverige team av lite folk... :tungan

Orka bygga!

Sälj motorn till mig iställe´ :tungan kan va bra å ha en i reserv!

Bättre om du lämnar din hoj till mej så kan jag bygga 2 saker...:tummenupp

Här har du svaret

http://www.blocket.se/vi/13013452.htm?ca=18_s

där har du en riktig killer:näsblod :gnissla

Riktigt bra ide, helvete vad den skulle gå... :yoparty

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
att sätta en 45hk motor i en ordsjö shopper är självmord, de välter fan med orginalmotorn och styrningen är livsfarlig. trädgårdstraktor skulle va ballt tror jag, skitskoj att wheela med. plocka bort klippbordet, slängpå fyrhjulingsfälgar och tysta enr den.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Hydrokopter med 45 häst tror jag inte mycket på, såvida man inte bygger en väldigt liten och lätt sak. Har sett en med v8 som knappt planade eftersom den var för tung.

Av ovan nämda förslag röstar jag för gräsklipparvarianten. En gång om året (nu på torsdag om du hinner bygga) kan man tävla i gräsklipparrace i lidköping på hjulafton. Annars kan man köra tractorpulling på LTPC:s klubbfester.

Alternativet att bygga en crosskart verkar mest lattjo, men det är ju redan flera som byggt med r6/r1-motoer så det kanske inte blir tillräckligt "vilt" med en dominatorstånka.

Snoka rätt på en messerschmidt mc-bil annars, borde ju kunna bli en fin "sleeper"
En fiat 126 (polack-fiat) med 45 häst kunde ju ochså bli roligt, original har de väl 20 häst.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
att sätta en 45hk motor i en ordsjö shopper är självmord...

Klart det vore livsfarligt, inte mindre coolt för det:D (sporthoj ska oxå vara livsfarligt har jag hört...:tungan)

Lutar faktiskt mest åt åkgräsklippare just nu... inte minst beroende på att jag sålde min Stiga Park tidigare i sommras. (gräset har inte slutat växa fast jag sa åt det så bestämt jag kunde:va )

Har ev en framvagn från en flakmoped att bygga på men e lite orolig att den blir lite för "dålig". vill ju helst ha lite väghållning... Vore najs att få tag på fram och bakvagn från en bra Quad/Atv, men ändå bygga riktig "traktorlook":yoparty

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
J*vla skit!! Missade en klockren grej att sätta motorn i ikväll:huvet

Ringde på en åkgräsklippare för 1600kr men missade den precis:mad:

Bifogat

• 4100376130.jpg
    4100376130.jpg
    66.9 KB · Visningar: 168