Vad ska jag ta mig till :(

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
fick ett brev idag från larmtjänst stockholm. De hade ju varit och undersökt min NSR och p.g.a fel ram och fel motor kan de inte utfärda ett intyg som gör att jag kan registrera hojen. Nu skiter de bara i det.

Vad ska jag göra?
Larmtjänst är de enda som kunnat hjälpa mig att registrera den och nu hjälper de inte mig mer. Kan omöjligt registrera den. Då kan jag knappast sälja den heller. Och jag tävlar inte så jag kan inte ha den som ban-hoj. Visst kan man ta nån gammal skylt å sätta på för att köra olagligt men det vågar jag knappt. Spc när jag redan har en hoj som jag kan köra lagligt med.

Bästa rådet för vad jag ska göra?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
JojjeL skrev:
2461839 fick ett brev idag från larmtjänst stockholm. De hade ju varit och undersökt min NSR och p.g.a fel ram och fel motor kan de inte utfärda ett intyg som gör att jag kan registrera hojen. Nu skiter de bara i det.

Vad ska jag göra?
Larmtjänst är de enda som kunnat hjälpa mig att registrera den och nu hjälper de inte mig mer. Kan omöjligt registrera den. Då kan jag knappast sälja den heller. Och jag tävlar inte så jag kan inte ha den som ban-hoj. Visst kan man ta nån gammal skylt å sätta på för att köra olagligt men det vågar jag knappt. Spc när jag redan har en hoj som jag kan köra lagligt med.

Bästa rådet för vad jag ska göra?

Det låter inte roligt.

Kontaktat den tidigare ägaren till motorcykeln? Antar du hämtat den i tyskland. Har du ens något registreringsbevis( farzugbreif )?

Lägg tråden i mc-relaterade diskussioner så kommer du få svar av mer kunniga personer som kan mycket om registrering.

SBB hittar ingen tidigare information om motorcykeln eller?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
oj, råka göra dubbel-post.

Hm ja jag kanske får göra det.. jopp fahrzeugbrief fick jag. Kontakta ägaren ska jag göra. Har jag tur så är det de som bytt grejorna och då har de kvitton.. Det är väl min sista chans.. Annars får jag väl lika gärna sälja den som ban-hoj eller bara busköra med den :tuttar

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
JojjeL skrev:
2462033 oj, råka göra dubbel-post.

Hm ja jag kanske får göra det.. jopp fahrzeugbrief fick jag. Kontakta ägaren ska jag göra. Har jag tur så är det de som bytt grejorna och då har de kvitton.. Det är väl min sista chans.. Annars får jag väl lika gärna sälja den som ban-hoj eller bara busköra med den :tuttar
Jag köper den:tuttar Men sfro är kanske en chans :va Registrera den som ombyggt fordon eller bygge?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Lundgren: är det lätt att göra så? vad kommer stå i reg-beviset sen då? Honda nsr? Ja det är ju värt ett försök.

Men är du säker på att det funkar då? Gör det det och jag kan köra lagligt med den så lovar jag att jag ska kyssa dina fötter nån dag.

Men. Om det blir ombyggt fordon eller hemmabygge.. Då räknas det väl inte som lätt mc och då får jag väl inte köra med den med A1-kort.. eller är jag helt fel ute?

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...