Ta då och läs reportaget i Bike (ett nummer 2010, 2011 eller 2012?) Fem bandagar på en vecka ! Med S1000RR.
Iden var att köra ner till 1a banan i Europa på söndag. Köra 1a banan på måndag och sedan dra till 2a banan för att köra 2a banan på tisdag osv.
Det blev tre bandagar och två motorhaverier. Vid det 1a motorhaveriet i Tyskland blev ekipaget snabbt upplockat av BMWs garantiservice och fixat. Vid det 2a haveriet blev hojen stående under en motorvägsbro i Frankrike.
Och där tog reportaget i Bike slut.
Eller Motorrads 5000 mila test av S1000RR. Testet som egentligen var klart víd 2400mil.
Vill man ha lite strul köper man hoj med rykte för lite problem. Yamma, Sukka, Honda.
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html/10
BMW S1000RR har en fördel när Michael Rutter i ett nr av Performance Bikes hösten 2018 går igenom vad som byts ut på hans BMW S1000RR mellan tävlingssäsongerna, man behöver inte byta ramen varje säsong. Vilket är standard med ZX-10R. Byte av ram mellan varje säsong. Kanske därför ZX-10R vinner SBK, flexy ram ger bra känsla(?) / bättre grepp vid nedlägg(?) men flexet ger också risk för sprickor. Känner en man med ZX-10R. På hans är ramen bytt.