Vad ska just jag har för mobil då?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Nu efter många många år så är det nog dags att inhandla en ny mobiltelefon.

Så vad har ni för tips?

Kollat lite på nätet på W880 W810 o W610

Är den nyare W610 bättre än den äldre W810 eller ska man inte ens kolla på de o istället lägga de 1000-1500 mer på W880n, eller vad finns det för andra alternativ?

Vad behöver jag för skoj, den nyaste flashigaste jag haft är en K700i tills ja kasta den i backen så den pajade o har sen dess haft nån gammal 300 eller nåt sånt,klockren telefon faktiskt.
Men nu vill jag ha nåt jag kan leka lite me på jobbet o så för o fördriva lite tid när man har tråkigt, mp3 att lyssna på när man glider runt lite lugn på hojen osv.

Jaja, help me :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
W610 är ung. som W810 men tunnare, snyggare och bättre SW. Tjejen har en w610 och hon är krümmt nöjd.

W880 har inte radio och knapparna är faktiskt för små för mig iaf.

Tror K850i kommer i Q3 vilket har 5 MP-kamera och är tunnare än K800.

Googla på K850.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Skulle man kunna beställa hem den från staterna och andvända den i Sverige, använder de samma nät?

Förr hade de ett annat nät. Vi hade gsm 900, 1800 medans de använde 1900. Dock så funkar de flaschiga lurarna i alla tre näten. Och jag tror 3g har samma teknik överallt.

Själv har jag haft 4 st Samsung och är jävligt nöjd. Tycker sonyeriksson är plastig och ganska slö i programvaran, nokia ska vi inte ens prata om.

Fast det var längesen jag jobbade på Telia.

http://www.samsung.com/se/products/mobil/mobiltelefon/index.asp

Jag har d900 om det nu gör någon skillnad.

Paradoxy

Guest
Förr hade de ett annat nät. Vi hade gsm 900, 1800 medans de använde 1900. Dock så funkar de flaschiga lurarna i alla tre näten. Och jag tror 3g har samma teknik överallt.

http://www.gsmarena.com/apple_iphone-1827.php

Den har gsm som funkar i sverige, men istället för 3G så har den edge.

N95 :tummenupp

Jag är skitnöjd med min.

Hur är kvaliteten på den? Efter min N80 så är jag rätt avtänd på Nokia eftersom dom oftast glappar och är konstiga.

Last edited:

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Jag står själv i valet och kvalet mellan Nokia 6300 och W610i

Båda känns bra, Nokian i borstad metall känns riktigt fin.

Liknande prestanda.

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Hur är kvaliteten på den? Efter min N80 så är jag rätt avtänd på Nokia eftersom dom oftast glappar och är konstiga.

Känns mycket bättre än 6280:n jag hade innan som jag dock var riktigt nöjd med. Har bara haft N95:n i ca fyra veckor ännu.

N80:n var jag inte så nöjd med heller så den har jag inte använt så mycket. Fast jag var mest missnöjd med att den var så förbannat slö men det är fixat med den nya mjukvaran i N95.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilken massa tugg om en TELEFON. Det hade varit en omöjlighet för 10 år sen.

Köp en telefon som är liten med bra batteritid och som man kan ringa med. Det är i princip det enda en telefon används till.

Wap? Näe? Gps? Näe? Kamera? Näe. MP3? Näe, inte jag iaf.......

Tänk er en telefon som man kan ringa och SMSa med. En pytteliten. Med lång batteritid. Den vill jag ha - inte en massa bjäfs.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tänk er en telefon som man kan ringa och SMSa med. En pytteliten. Med lång batteritid. Den vill jag ha - inte en massa bjäfs.
Som en gammal hederlig Nokia 8310, fast mindre. Det vore drömmen.

Men nejdå, nu ska alla telefoner ha mp3-spelare, kamera och allt möjligt annat. Lulllull som drar batterier och gör telefonen tyngre och dyrare. Dessutom grejer som kräver mer avancerad programvara som gör telefonen slöare och och fler grejer som kan krångla och jävlas. :mad:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Samma som att skriva att hojarna var lika bra förut. Det enda man ska göra är ju att köra med dem. Två hjul och motor osv.

Köp en W880i! Jag har längtat efter en liten telefon sen min förr-förr-förra Nokia 6100 och är nu supernöjd. Kollade Samsung men de är så jäkla plastiga. Svart pianolacksplast blir ju repigt bara man tittar på den.

Den här är och känns väldigt robust trots det minimala formatet. Metall och en baksida av nån slags gummi-plast. Distinkta knappar. Inte en repa nånstans trots att jag haft den i ett par månader.

Jag bytte ut min K800i som jag ångrade köpet av. Den var kanon och kameran var väldigt bra. Dock för stor. Enda nerköpet är sämre kamera men i det här formatet går det fan inte att klaga. Kul att kunna ta nåt foto i farten när den riktiga inte är med.

Edit: blev helt fel då mina två inlägg klumpades ihop i ett.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har en w880i som jag är supernöjd med! Haft den i tre månader nu. Dock har den tre kassa grejer.

1. Ingen lampa till kameran. Den använde jag ofta som ficklampa, men nu får man använda displaybelysningen istället... Kasst.

2. Föra över mellan datorn och luren funkar inte med vista.

3. När det ringer kan man inte bara trycka på "C" knappen för att få den att fortsätta att ringa ljudlöst, utan man är tvungen att svara eller ge upptagetton till den som ringer. Den funktionen är svinbra i många situationer, men finns alltså inte på denna, till skillnad mot ex k700i.

För övrigt en grym lur med bra batteritid (ca tre dagar i normal användning) och solid känsla.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fel, tryck bara volymen uppåt eller neråt.

Existensminimum och en W880i... pluggar du eller? Om det var på "riktigt" skulle du väl sparat lite pengar på en billigare lur?

Har en w880i...

3. När det ringer kan man inte bara trycka på "C" knappen för att få den att fortsätta att ringa ljudlöst, utan man är tvungen att svara eller ge upptagetton till den som ringer. Den funktionen är svinbra i många situationer, men finns alltså inte på denna, till skillnad mot ex k700i.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...