Vad ska man göra med en sån människa?

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Usch va hemskt,jag blir så ledsen....jag tror att jag skulle kunna mörda om jag va i den situationen som föräldrarna.Hur kan man göra så mot ett oskyldigt barn. :confused:
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
juha01 skrev:

Döms till vård inom socialtjänsten


Inte riktigt samma sak som "sluten psykiatrisk vård, med särskild utskrivningsprövning".

jag vet.. men de va ungdomsvårdens verkningsgrad som jag har lite funderingar över :)
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Själv hade jag...

...inte varit ute efter att ha ihjäl killen som gjorde det.
MEN däremot skulle jag skada honom på ett sätt så att han skulle minnas sin handling med skam för resten av sitt liv...
Hur jag skulle tillfoga killen skada vet jag inte förrän jag själv (gud förbjude) skulle hamna i den situationen
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
bissmark skrev:
...inte varit ute efter att ha ihjäl killen som gjorde det.
MEN däremot skulle jag skada honom på ett sätt så att han skulle minnas sin handling med skam för resten av sitt liv...
Hur jag skulle tillfoga killen skada vet jag inte förrän jag själv (gud förbjude) skulle hamna i den situationen

En sjuk människa förstår inte om du så kapar armarna av honom. En föreläsare berättade igår om en våldtäktsman som han jobbat med (vårdare/patient) som sa "att det råkade hända en liten våldtäkt" eftersom hon bar kortkort... Han förstod inte vad han hade gjort för fel, eftersom det var hennes fel.


Det elakaste man kan göra mot honom är att vårda honom tills han blir frisk, och förstår vad han egentligen gjort.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
HönaPower skrev:
Jag finner inte ord....personligen skulle jag , även om det innbar fängelse för mig, slå honom rätt hårt.


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,720774,00.html

Kan man inte döma hans sos handledare istället? Egentligen är det ju synd om grabben, även om man inte direkt tycker det..

Svenska rättsystemet e fan riktigt sne vridet.. Sluta läga alla pegar på att jaga piratkopierare och lägg mer pengar på att få bort psyksjuka från våra gator.. De värkar som att det äär alvarligare att vi ungdomar dricker sprit än att vi våldtar allt och alla.. :kocko

Ne nu ska ja ge min boxsäck en omgång, blir så jävla sur när jag läser sånt här.
 

LazBoy

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda VTR 1000F Firestorm -98
HönaPower skrev:
Jag finner inte ord....personligen skulle jag , även om det innbar fängelse för mig, slå honom rätt hårt.


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,720774,00.html

Hade det varit min dotter (Nej, jag har inga barn), så hade jag gärna sett fanskapet ruttna i fängelse på livstid.
Jag skulle inte tveka en sekund på att slå ihjäl honom, om jag stod öga mot öga med honom när han våldför sig på flickan. Men gör man inte det, så hamnar hela saken i ett annat perspektiv. Dödar jag honom, så slipper han ju lidandet. Det är inte det man är ute efter. Han ska dfå lida så mycket som möjligt.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ge bort han till ryssland på obestämd tid. :tummenupp Kostnaden att ha han bortlåst där är förmodligen mindre och tydligen effektivare då den svenska modellen hjälper föga.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
juha01 skrev:
En sjuk människa förstår inte om du så kapar armarna av honom...

Det elakaste man kan göra mot honom är att vårda honom tills han blir frisk, och förstår vad han egentligen gjort.

Det var ju den vettigaste bestraffningen hittills.
Men jag vet inte om jag skulle kunna hejda mig innan jag kom på idén "vårda tills frisk".
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Skicka honom till Kina där han får jobba i kolgruvor i 25år. Garanterat det hårdaste straffet man kan få .. sen att gruvolyckor händer ganska ofta är väl ett plus i detta fall
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top