Vad ska man göra med förbrukade grejer?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Ibland går man ju i backen och hjälm mm blir skrot. Är det bara att slänga, eller kan tex SMC ha nytta av sönderslagna hjälmar, uppklippta ställ mm i utbildningssyfte? :va Just nu sitter jag tex på en sprucken fiberhjälm och ett uppklippt ställ som ska kasseras, men det bär emot att slänga det om nån annan kan dra lärdom av mina misstag :)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
hade det varit användbart för eget syfte hade jag sparat. jag har ett skrapat skinnställ som fungerar samt en hjälm som är duktigt skrapad men som kan används vid t.ex. fiddy/gokartkörning.

hade det varit en sprucken hjälm och ett klippt ställ så hade det åkt i bingen direkt.

Ozzi

Guest
Haha, kasta bort skiten, tänker du i samma banor jämt när du ska göra dig av med nåt?:rolleyes:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Silvertejp is the shit :tummenupp :D:D

:rolleyes:

//Robin
Nja, den rara kvinnan i ambulansen klippte bort hela stället, så det funkar nog sådär med lite tejp här och var :)

hade det varit användbart för eget syfte hade jag sparat. jag har ett skrapat skinnställ som fungerar samt en hjälm som är duktigt skrapad men som kan används vid t.ex. fiddy/gokartkörning.

hade det varit en sprucken hjälm och ett klippt ställ så hade det åkt i bingen direkt.
Exakt, delaminerad hjälm med avslaget hakparti och helt klippt ställ. Fast jag inbillar mig att det kan finnas nån som vill ha sånt till första hjälpen-kurser, visa hur trasiga hjälmar låter (delamineringstest mha knackning) osv. :va

Haha, kasta bort skiten, tänker du i samma banor jämt när du ska göra dig av med nåt?:rolleyes:
Den som spar han har :fakta

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
om de är nå coolt märke på stället så kan man klippa ut den biten och göra en sadelskinn typ :)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Nja, den rara kvinnan i ambulansen klippte bort hela stället, så det funkar nog sådär med lite tejp här och var :)

hehe, vid min krash så ville dom klippa upp stället, jag vägrade med motiveringen att stället kostar 10 000.- och att nacken inte är bruten.
"-det kan du inte veta, vi måste ta det säkra före det osäkra"
"-Nej, stället är svindyrt"

:D
ganska dumt när man tänker på det i efterhand

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Du kan ju klippa fransar av stället och sen tejpa fast det på ditt nuvarande ställ :yoparty :hojharley

hehe, vid min krash så ville dom klippa upp stället, jag vägrade med motiveringen att stället kostar 10 000.- och att nacken inte är bruten.

HAHA :rofl :D

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Jag hade exakt samma diskussion på Gotland i somras :D Fast det var nog rätt bra att dom klippte, såhär i efterhand, nu när jag vet att jag hade fått 4 frakturer i ryggen.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
I mitt fall så ville försäkringsbolaget (Bilsport & MC) ha den trasiga hjälmen. Skall tydligen användas för att få fram statistik kring hur hjälmarna funkar...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag har ett gäng beggade oljefilter till varierande modeller... Nån som vill ha ?:brinnerup

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag skulle jättegärna vilja ha två bitar läder till min studentfrack (vi har frack istället för overall) att sy namn och M på ryggen med. Skulle helst vilja ha en bit knallrött skinn på 20x27 cm och en bit vitt skinn på 8x15 cm. Men det är knepigt att få tag på, men två bitar skrapat skinnställ skulle va kanon! Jätte bra om nån har rött skinn, behöver det till M:et som ska va på ryggen, annars får jag måla det rött. Skulle vara väldigt tacksam om någon har ett gammalt skinnställ som är slut/uppklippt eller ngt att ge bort :), kan även tänka mig att betala en slant om det är så...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...