Vad ska man göra när man blir gammal....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Miss_Orchidee skrev:
:7peta Fortfarande ingen Sporthoj :fatta! :zpy
Ungefär lika mycket som en Yamaha FZR 600R -96 :rolleyes:

Fortsätt drömma om framtiden. Det skadar aldrig. Själv har jag varit arbetslös i stort sett sedan jag gick ut gymnasiet. :brinnerup

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Esquire skrev:
Fortsätt drömma om framtiden. Det skadar aldrig. Själv har jag varit arbetslös i stort sett sedan jag gick ut gymnasiet. :brinnerup

Välkommen in i gänget...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Miss_Orchidee skrev:
Gud vad ni är pessimistiska, dålig dag idag eller?

håller med han med lilleskutt bilden ( glömde vad du hette) !

Naiv är bara förnamnet. Visst ska man ha ambitioner och visioner, men har du ingen förmåga att se saker och ting ur ett realistiskt perspektiv hjälper inte det övriga dig alls, snarare tvärtom.

Uppenbarligen har du inte koll på att vissa av sakerna du radar upp kräver att du går i skolan ett antal år till. Ska du dessutom förverkliga ALLT som du har på listan (vilket du skrev) så får du sitta MINST 20 år till i skolbänken. DÄREFTER, ska du då sedan jobba dig upp inom respektive yrke.

Förutom alla dessa yrken så har du ett antal som inte direkt kräver någon längre utbildning men väl kräver först och främst kapital för att dra igång verksamheten och därtill ska du sedan anförskaffa dig branschkännedom och yrkeskompetens. Det senare bör du väl egentligen först ha skaffat dig före du drar igång något eget.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ähh, skit i dom negativa tråkmånsarna.
Försök uppfylla så många du kan och tänk på att livet är inget utan drömmar.

Och skulle du behöva hjälp så kan du höra av dig när du kommer till punkt 20...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
abstruse skrev:
Naiv är bara förnamnet. Visst ska man ha ambitioner och visioner, men har du ingen förmåga att se saker och ting ur ett realistiskt perspektiv hjälper inte det övriga dig alls, snarare tvärtom.

Uppenbarligen har du inte koll på att vissa av sakerna du radar upp kräver att du går i skolan ett antal år till. Ska du dessutom förverkliga ALLT som du har på listan (vilket du skrev) så får du sitta MINST 20 år till i skolbänken. DÄREFTER, ska du då sedan jobba dig upp inom respektive yrke.

Förutom alla dessa yrken så har du ett antal som inte direkt kräver någon längre utbildning men väl kräver först och främst kapital för att dra igång verksamheten och därtill ska du sedan anförskaffa dig branschkännedom och yrkeskompetens. Det senare bör du väl egentligen först ha skaffat dig före du drar igång något eget.

Lita på mig, jag löser det, jag får prioritera och förkasta vissa saker, jag sa aldrig att jag promt skulle göra allt, Däremot sa jag att jag skulle försöka :7peta

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
abstruse skrev:

personligen så räknade jag till drygt 50 år på utbildnings sidan.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
Lita på mig, jag löser det, jag får prioritera och förkasta vissa saker, jag sa aldrig att jag promt skulle göra allt

Jo, det var just vad du gjorde:

Miss_Orchidee skrev:
jo jag fyller ju snart 18... så jag får ju snart bestämma mig för vad jag ska göra här i livet.... rätt vad det är så sitter man ju där död - utan att ha uträttat någonting alls.... :3freak

nu tänkte jag att för dom som är intresserade publicera min lista på saker jag ska göra innan jag dör...

I all välmening: Frånsett McB:s tips om det där med stavningen finns det nog fler kurser vad gäller svenskan som bör bättras på. ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Lugn skrev:
Ähh, skit i dom negativa tråkmånsarna.
Försök uppfylla så många du kan och tänk på att livet är inget utan drömmar.

Och skulle du behöva hjälp så kan du höra av dig när du kommer till punkt 20...

är du fotograf?... duvet.. jag måste inte ta dom i kronologisk ordning.... :7peta ;

eller du kanske är kirurg, jag kommer nog behöva det om jag ska kunna bli modell efter alla dom åren.... :3freak

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
abstruse skrev:
Jo, det var just vad du gjorde:

I all välmening: Frånsett McB:s tips om det där med stavningen finns det nog fler kurser vad gäller svenskan som bör bättras på. ;)

har du nånsin hört "Läsa mellan raderna" ???

Senare i tråden skriver jag att jag inte måste göra allt, men kommer att försöka iallfall :7peta

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
är du fotograf?... duvet.. jag måste inte ta dom i kronologisk ordning.... :7peta ;

eller du kanske är kirurg, jag kommer nog behöva det om jag ska kunna bli modell efter alla dom åren.... :3freak

"The camera adds 20 pounds, you know..."

SÅ du kommer nog att se kanon ut på bilderna!

Fotograf...? Hmmm... om du vill att jag ska va det så...

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Du verkar ha glömt en viktig sak, ta det lugnt och stanna upp lite. Dygnet har bara 24 timmar. Har själv utomordentligt svårt för detta, det är som en myrstack med ideer i huvet som måste ut, två fina tjejer har lämnat mig på grund av det. Men man lär sig, synd bara att det ska vara den hårda vägen. :brinnerup

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Lugn skrev:
"The camera adds 20 pounds, you know..."

SÅ du kommer nog att se kanon ut på bilderna!

Fotograf...? Hmmm... om du vill att jag ska va det så...

hehehehe, så smal är jag INTE.... men tack tack (om det nu är bra :va )

Hållundan
Du kan nog om du vill ska du se..... ;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
har du nånsin hört "Läsa mellan raderna" ???

Senare i tråden skriver jag att jag inte måste göra allt, men kommer att försöka iallfall :7peta

Några tips:

1. Skriv vad du menar.

2. Tänk före du skriver.

Läsa mellan raderna gör man när något är otydligt, möjliggör flera tolkningsalternativ eller då en text insinuerar något. Ditt första inlägg lämnade inte utrymme för andra tolkningar.

Vad som än sker, lycka till.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
pw skrev:
Du verkar ha glömt en viktig sak, ta det lugnt och stanna upp lite. Dygnet har bara 24 timmar. Har själv utomordentligt svårt för detta, det är som en myrstack med ideer i huvet som måste ut, två fina tjejer har lämnat mig på grund av det. Men man lär sig, synd bara att det ska vara den hårda vägen. :brinnerup

Tack! bra att du sa det, för alla andra bara klagar, men hur långt tänker de? till skola och utbildning, men är det allt? :confused: :va

Vi är nog ganska lika.... kan sitta och fundera på saker och *poff* så kommer det upp en helt annan ide....

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
hehehehe, så smal är jag INTE.... men tack tack (om det nu är bra :va )

Hållundan
Du kan nog om du vill ska du se..... ;)

Hmm... egentligen är det inte bra. Tjejer ska ha lite att ta på så man slipper oroa sig för att man bryter av dom när man kramar dom...

Eller som en mindre finkänslig kompis uttryckt det:
"Jonas gillar bara tjocka tjejer...." :3freak

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM