Vad ska man göra när man blir gammal....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ähhh, det var la en bra lista?

Det finns så mycket gnälligt folk i det här landet som sitter på sina 9-5 jobb och väntar på att lölen skall trilla ner så att de kan spela på V57. Som nån sa, död vid 32, begravd vid 80...

Fimpa det där med nageltjaffset bara. Ingen människa som i något sammanhang vill bli tagen på allvar kan arbeta med naglar.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
t-rex skrev:
Fimpa det där med nageltjaffset bara. Ingen människa som i något sammanhang vill bli tagen på allvar kan arbeta med naglar.

hehe, det var väl mest för att få lite omväxling i frisör yrket.... blir ju tråkigt om man bara ska klippa hår hela dagarna :)

Ne nu ska jag åka och sälja massa glass.... :3freak Ska jobba alltså.... :rolleyes:

ha det sålänge.
Kram och god jul på er alla! //// Steffi

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Ähhh, det var la en bra lista?
.....

Det tycker jag med. Att ha saker som man vill göra är viktigt och det kan inga grinkukar i världen ta ifrån dig. Att bittra ungkarlar i 30-årsåldern är svåra att tas med i juletid är en gammal sanning och det är bara att lyssna på det man vill höra. Vissa av dina mål är inte speciellt troliga tillsammans med andra men vad gör det.

Som gammal gubbe vill jag bara komma med ett par råd.

1. Skaffa ett jobb. Jobb/inkomst är verktyget för att förverkliga alla mål i livet vare sig det är prylar eller erfarenheter.
2. Gör inte saker som du kommer ångra.
Ångra inte saker som fick dig att må bra.
Ångra aldrig saker som du inte gjorde.
(Inget blir bättre av att sura. Inser du på resans gång att du aldrig kommer äga en klädkedja så fokusera på att bli en jävligt duktig bartender istället.)

Annars är det bara att leva livet, vara snäll, omge sig med snälla människor och göra det man vill och kan av sina möjligheter.

Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Å tänk på att de flesta "kalkbrott" tycker "Att det var bättre förr"

Och det beror på att dom är gamla!

För när man föds ,har man inget "förr".
Och sen vartefter man lever samlar man på sig en massa "Förr"
och till slut har man bara en massa "Förr" ( :7peta se Valmers & GSXR1100R)
och då måste man tycka det var bättre .

:)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
om jag nån gång behöver ett juridiskt ombud så vet jag i alla fall vem jag INTE ska vända mig till.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rätt ballt o se vad vissa vill med sitt liv.
Känner en kille som trivs med att bo en en sunkig etta han fått från herr social och inkomst som även Mr. social fixar åt honom. Han vaknar 15 eller 16 mitt på dagen o drar till Sibylla som ligger 20m från där han bor. Äter ett meal och går hem igen. Kollar lite tv o går o lägger sig vid 22, 23tiden för att göra samma sak dagen efter igen.

Han trivs så varför ska han sluta?

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
#xy(?): Uppfinn botemedel mot krappula (som funkar bättre än pizza, cola och slösurfning).
Garanterad inkommstkälla och kultstatus. :klappar

Annars så är det ju bra att ha drömmar och ambitioner! Även bra att kunna skillja dem åt.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Steffi, när faen skall du hinna köra hoj? Söker du några andra jobb än Mcdonalds? Ett hett tips är annars att börja göra det om du t ex ville hålla på med datorer, sök extrajobb på typ Onoff eller liknande. Det är grymt svårt att få jobb i dagens samhälle, men om du vill sparka igång din karriär så få in nån fot på nåt annat jobb eftersom jag inte kunde läsa att du ville jobba inom mcdonalds när du blir gammal.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mavve skrev:
Rätt ballt o se vad vissa vill med sitt liv.
Känner en kille som trivs med att bo en en sunkig etta han fått från herr social och inkomst som även Mr. social fixar åt honom. Han vaknar 15 eller 16 mitt på dagen o drar till Sibylla som ligger 20m från där han bor. Äter ett meal och går hem igen. Kollar lite tv o går o lägger sig vid 22, 23tiden för att göra samma sak dagen efter igen.

Han trivs så varför ska han sluta?
Jag slår vad om att han hatar sitt liv...

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
nu tänkte jag att för dom som är intresserade publicera min lista på saker jag ska göra innan jag dör...

Precis som vissa andra säger, du kan redan nu börja sänka dina förväntningar för jag tror inte att du hinner med dem 34 punkterna.. Tror inte du inser hur mycket man ska plugga för respektive punkterna, dessutom ska du då ha ett väldigt starkt brinnande intresse för att tex starta en resturang för att få det att fungera fint och länge, och ett så start intresse som jag försöker förklara tror jag tyvärr inte du har/man kan ha i alla 34 punkter..

MikkE

Guest
klarar du av att göra allt det där, och verkligen lyckas i det borde du bli vår drottning eller nåt.

jag säger bara lycka till... :3freak

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
honkiie skrev:
vad jag vill göra med mitt liv.
1. Ett bankrån
2. leva på räntan
3.dö
Jag är på...

Trådskaparen, stå på dig.. Man måste ha drömmar...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0