Vad ska man göra?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
gammelfarfar skrev:
:skrämd Tänkte du ha tvåtaktsolja i växellådan? :va

Om du inte har kört hojen efter oljebytet - gör det. Det kan vara så att oljan inte riktigt har spridit sig till alla kuggar och därför är det svårt att få i neutralen.

Nej, utan jag tänkte ha in tvåtakts motor olja... Castrol MTX är ett exempel. Vi körde den rätt så mycket idag men det var fortfarande så att man fick inte in neutralen så enkelt.

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
H4 skrev:
Nej, utan jag tänkte ha in tvåtakts motor olja... Castrol MTX är ett exempel. Vi körde den rätt så mycket idag men det var fortfarande så att man fick inte in neutralen så enkelt.

Jaa, i växellådan :tungan
:D

Eller, du menar kanske genom tändstiftshålet i topplocket, men SÄG det då! :arsele

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Fan vad frustrerande det känns att inte kunna göra någonting åt hojen för tillfället.

Hoppas att det är det där med tändstiften... för jag vill helst inte betala ramlager eller vad det nu kan vara.

Hur mycket kostar ramlagerna?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
H4 skrev:
Fan vad frustrerande det känns att inte kunna göra någonting åt hojen för tillfället.

Hoppas att det är det där med tändstiften... för jag vill helst inte betala ramlager eller vad det nu kan vara.

Hur mycket kostar ramlagerna?
Dom är inte så dyra min vän det som är värre är att byta dom.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag har också tänkt att det kan vara vevstakslagerna eller att motorfästena är lite lösa eftersom motorn är bytt på den, vem vet hur pass bra ägaren innan skruva tillbaks allting.

slang-rikard

Seriös
Gick med
6 May 2004
Hoj
05 KTM 625 SXC
SeVe_b skrev:
Kanske ramlagrerna some fuckade? min vibrerar som fan..

:squid
Jag körde din hoj och kunde inte gå normalt efteråt. Benen domnade bort totalt! Byt ramlager, fixa blinkers och hastighetsmätare och du har en djävligt fin KDX! :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ramlagerna kan det vara ja.

Men men, vi ska ta ut den snart för att byta motoroljan igen, då ska jag hälla in tvåtaktsoljan i stifthålet och se om det blir bättre.

Sen ska jag testa den för att se om den går något, tror att farsan varvade aldrig som han skulle.

Om hojen går dåligt, vad kan det vara? Jag tror starkt att det kan vara avgasporten som spökar.

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
H4 skrev:
Ramlagerna kan det vara ja.

Men men, vi ska ta ut den snart för att byta motoroljan igen, då ska jag hälla in tvåtaktsoljan i stifthålet och se om det blir bättre.

Sen ska jag testa den för att se om den går något, tror att farsan varvade aldrig som han skulle.

Om hojen går dåligt, vad kan det vara? Jag tror starkt att det kan vara avgasporten som spökar.
Är det din eller farsans hoj? farsan körde, farsan gjorde...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nykan skrev:
Är det din eller farsans hoj? farsan körde, farsan gjorde...

Min, men jag kan inte trycka på när han tittar, vissa har kanske respekt för föräldrarna? Jag har sagt tydligt att det är min hoj, står även på min avatar.

Det var han som köpte den åt mig, alltså inte mina pengar. Kanske inte kul att gasa som fan med en mito som stått 7 år... man får ju köra lite med den. Det var han som hämtade den i Tyskland bara för min skull. Om det ska tryckas på så är det han som bestämmer hur mycket och hur lite han ska gasa.

Allt detta pga motorn är inte i det bästa skicket. Om motorn hade varit bra, då skulle det varit skitsamma liksom.

Skulle visat att jag inte bryr mig någonting.

Sen att du måste påpeka att jag skrev farsan två gånger eller någonting, vad spelar det för roll? Har du inget svar, svara inte. Hur ska ditt svar hjälpa mig? Ingenting alls.

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu har jag ett litet problem.

kazmur har sagt att 10w40 är lämplig för motorn. Däremot står det i boken för den gamla Miton (fram till 94) att det ska vara 15w50 eller någonting liknande.

Den nya och gamla miton har nästan samma motor. Så vilken olja ska jag köra med?

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Nu har jag ett litet problem.

kazmur har sagt att 10w40 är lämplig för motorn. Däremot står det i boken för den gamla Miton (fram till 94) att det ska vara 15w50 eller någonting liknande.

Den nya och gamla miton har nästan samma motor. Så vilken olja ska jag köra med?

Såvida du inte har 94ans motor så ska du köra med 10w 40.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...