Vad ska man ha...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Funderar på att skaffa mig en bruksbåge till sommaren. Ska ha den till att åka till och från strande, till och från kusten, ska kunna skjutsa tjejen etc. Skulle egentligen kunna tänka mig en R1 men tycker det är dumt att köpa en sådan och betala mängder i färsäkring...

Är riktigt sugen på en VTR eller liknande men den ligger också i klass 7, eller?! Skull annars kunna tänka mig en TL1000s eller liknande men den är väl också klass 7. SV:n är ju ett alternativ då. Rätt så billig och hyffsad i försäkring kan jag tänka mig.

Vad kan man kolla på mer för bågar som passar bra?

- Johan

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Jag kan rekommendera TL1000S/R, nu är jag ju partisk men det är alla andra med när det gäller just sina hojar! TL:n är en pärla! Snabb, bekväm, rolig och den går utmärkt att skjutsa med. Det trista är ju försäkringen.. Den går in i klass 7 med råge...

Se till att du provar alla de cyklar du är intresserad av och bestäm dig sedan.
Lycka till!!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
VFR:en tilltalar mig inte riktigt... vill gärna ha något lite sportigare iallafall... TL:en är fina, men klass 7 känns inte så kul när man har en motard som kommer kräva ett kraftigt däckskonto (och reskonto till banorna...)

Vee-twn skrev:
Jag kan rekommendera TL1000S/R, nu är jag ju partisk men det är alla andra med när det gäller just sina hojar! TL:n är en pärla! Snabb, bekväm, rolig och den går utmärkt att skjutsa med. Det trista är ju försäkringen.. Den går in i klass 7 med råge...

Se till att du provar alla de cyklar du är intresserad av och bestäm dig sedan.
Lycka till!!

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
TL1000 är skitgo hoj! Jag vet en som är till salu, toppskick och allt. Hör av dig om du är intresserad.

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Funderar på att skaffa mig en bruksbåge till sommaren. Ska ha den till att åka till och från strande, till och från kusten, ska kunna skjutsa tjejen etc. Skulle egentligen kunna tänka mig en R1 men tycker det är dumt att köpa en sådan och betala mängder i färsäkring...

Är riktigt sugen på en VTR eller liknande men den ligger också i klass 7, eller?! Skull annars kunna tänka mig en TL1000s eller liknande men den är väl också klass 7. SV:n är ju ett alternativ då. Rätt så billig och hyffsad i försäkring kan jag tänka mig.

- Johan

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hör av dig om du vill veta mer om Falcon, jag sitter inne med lite information iaf iochmed att jag haft 2 stycken..

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
yamaha tdm900 duger utmärkt för mej som brukshoj lite sportiga drag men inte så extremt *tyvärr* ligger i klas 5 touring lagom fjädring men inga reser bromsar precis men det går å ändra på

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
KTM Adventure :fakta :fakta

*just kidding*

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX10R
En skramlig R1a som sett sina bättre dagar! Billig att köpa, rolig att köra och med trafik/halv försäkring inte så dyr att äga!

//Anders som sålde sin superfina i höstas för 59.000:-

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ducatis modeller? hyffsat prisvärda, mycket körglädje och billig försäkring.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har inga egna erfarenheter av maskinen, men Thundercat är i fk6, och har 100hk. Kanske kan vara något?

Vill du prompt ha massvis med effekt så kommer du ju inte undan fk7, det är ju vikt/effekt förhållandet som styr :fakta

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept