Vad ska mitt mc batteri ladda?

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
hej jag har en fråga när jag mäter upp mitt med multimeter när den är igång laddar den 10.17-10.20 är det rätt ett vanligt bilbatteri ska ju ligga på 13.6-14 volt typ är min generator kass då

suzuki gsx-r 750 1998

Vid vilket varvtal på motorn mäter du spänningen? Du måste upp över 3000rpm för att få någorn vettig spänning. Kanske mer än så.

tycker det ä konstigt jag fick starta den med starthjälp när ja köpte den åkte hem 8 mil. cykeln starta dan efter men senare samm dag död ladda upp det igår fullt idag är batterit stendött. o sen när ja startar den med starthjälp idag o kollar laddning så laddar den 10.20 men det kanske ä så att batterit ä helt dött också jag borde väl inte tagit mig hem 8 mil om den inte ladda som den skulle

Det låter snarare som att din laddregulator eller generator har tackat för sig, och då dras batteriet ur när du kör hojen, och har det blivit nog misshandlat så tar det inte laddning längre.

Mät på kabeln från generatorn, du ska ha ca 60-70V mellan ledarna in till laddregulatorn, har du det så är regulatorn slut, har du inte det så är inte generatorn frisk. Men det förutsätter att du har ca 4000 varv på motorn när du mäter.

fast laddar ur batterit gör den inte under färd efter mina 8 mil var batterit fullt starta den dan efter tog en runda på 2 mil. sen stod den till kvällen då var batterit tömt hojen har stått väldigt länge innan jag köpte knappt gått nått på 2-3 år

testa att byta batteri först
Min uppförde sig exakt sådär då det gammla biltema batteriet inte ville vara med o leka 100% längre

Ett nytt bilttema batteri för att testa ligger på ca 280-350:-

Jag köpte nytt gele batteri idag från biltema nmu laddar hojen 13.6 på tomgång

så det vara bara batterit som var spöket

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...