Funkar denna?Muggen skrev:Där ett rör överlappar det andra, helsystemet är uppbyggt i mindre delar och jag vill vara säker på att det håller tätt.
Finns det någon pasta eller något jag kan använda mig av? Kopparpasta kanske?
Muggen skrev:Där ett rör överlappar det andra, helsystemet är uppbyggt i mindre delar och jag vill vara säker på att det håller tätt.
Om du vill ha tätt så kan du ta och köpa monteringspasta för avgassystem som finns på macken, nackdel är att det kan vara lite bökit och få isär prylarna efteråt.Muggen skrev:Där ett rör överlappar det andra, helsystemet är uppbyggt i mindre delar och jag vill vara säker på att det håller tätt.
Bandage änvänds väl för att värmeisolera?Red skrev:Kan du inte linda med avgasbandage? eller det kanske används av något annat skäl..
Perskan skrev:Vill du vara säker på att få det tätt ska du använda Holts firegum monteringspasta. Tätt å tajt som sjutton men ett rent helvete att få isär!
Långa farbron skrev:Trådkap!
Hur blir det i konsistensen när det torkat ?
Muggen skrev:Tack för alla svar,
kom o tänka på en sak dock, kan det inte vara så att det lilla glappet som finns?, när man har avgasystem uppdelade i olika "sektioner". Att materialet expanderar när det blir varmt och tätar på så vis?
Det är inte så att jag sett/hört att det läcker någonstans, men jag vill vara på säkra sidan iom att mc'n skall bänkas inom kort
Muggen skrev:Tack för alla svar,
kom o tänka på en sak dock, kan det inte vara så att det lilla glappet som finns?, när man har avgasystem uppdelade i olika "sektioner". Att materialet expanderar när det blir varmt och tätar på så vis?
Det är inte så att jag sett/hört att det läcker någonstans, men jag vill vara på säkra sidan iom att mc'n skall bänkas inom kort
Perskan skrev:Som stenhårt spackel.
Ingen orsakLånga farbron skrev:Aja ok tack för snabbt svar
Superbike Roger skrev:Högtemp siliconer rekomendaras oftas av tillverkarna av avgassystem.
Är viktigt att systemet är tätt vid bänkning annars för du inte rätt avgasvärde.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|