Vad skall man ha för bredband?

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
Hej undrar vad jag skall teckna för bredband?

Idag har jag comhems 0,225 mbps och vill ha störe uppkoppling. Har funderat på minst 8 mbps uppkoppling men har även tittat på 10 och 26 mbps.

De bolag som jag kollat upp är Tiscali 8 mbps 595:- anslutningsavgift 298:- månadsavgift 595:- För modem samt 100:- för porto och frakt tillkommer.

BBB 10 mbps 495:- anslutningsavgift 399:- månadsavgift lån av modem under avtalstiden samt 100:- för porto och frakt tillkommer.

Bostream 26 mbps 495:- anslutningsavgift 398:- månadsavgift lån av modem under avtalstid samt 100:- för porto och frakt tillkommer.

Notera deta om bostream om man då använder DC++ mycket eller för övrigt laddar hem mycket filer från nätet.

Det som står här under är citerat från forumet på minhempc.com.

"Bostreams villkor

Läs speciellt punkt
7.6 Den Tjänst som Bostream tillhandahåller är anpassad för att användas i rimlig omfattning.
Om kund använder Tjänsten i onormalt stor omfattning har Bostream rätt att, efter ha varnat Kunden,
begränsa Tjänstens tillgänglighet för Kunden eller ta ut en högre avgift.

Vad är då rimlig omfattning?

Jag har även läst igenom BBB och det är ett mycket bättre alternativ. Bli inte lurad på att Bostream kör med högre fart i reklamen, för att erhålla den måste man ju nästan ha telestationen i källaren."


Berätta gärna om eran anslutning samt krav och pris övrig info vill ha nått som är bra dock max 400 kr i fast månadskostnad och fri nerladdning av mb :)

Tack på förhand

Mvh Nicklas.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Studentuppkopplingar är bra annars; har haft 10 Mbit åt båda hållen i 4 år för 150/mån.

Ett tips är att kolla i forumsmappen som heter "datorcentralen". Där finns hur många såna här trådar som helst.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag skulle rekomendera BBB, det är dom som har stabilast uppkoppling...

Har du BBB uttag i din lägenhet eller ska du köra ADSL uppkoppling?

Bostreams 26Mbit lina då krävs det att du bor jättenära telecentralen annars får du bara typ 6Mbit.

//TwinSucker
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
TwinSucker skrev:
Jag skulle rekomendera BBB, det är dom som har stabilast uppkoppling...

Har du BBB uttag i din lägenhet eller ska du köra ADSL uppkoppling?

Bostreams 26Mbit lina då krävs det att du bor jättenära telecentralen annars får du bara typ 6Mbit.

//TwinSucker

Blir tvungen att köra adsl eftersom jag endast har bredban genom kabel tvuttaget.
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
mb skrev:
Studentuppkopplingar är bra annars; har haft 10 Mbit åt båda hållen i 4 år för 150/mån.

Ett tips är att kolla i forumsmappen som heter "datorcentralen". Där finns hur många såna här trådar som helst.

Den bredbands uppkopplingen skulle jag vilja ha har alldrig hört talas om att det går att få för det priset är själv student samt min sambo. :3freak
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
smajlet skrev:
Den bredbands uppkopplingen skulle jag vilja ha har alldrig hört talas om att det går att få för det priset är själv student samt min sambo. :3freak
Studentbostäderna brukar ju ha sunetanslutning, eller vad det heter. Kolla upp vad du har för linor dragna.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
BBB är mitt tips också. Bostream är låååååångsamma med leverans. Dvsm on de kan leverera vad de först lovade när de lovade 26Mbit. Det kan man aldrig vara säker på.
 

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Tollered
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Bredbandsbolaget har erbjudande tom imorron på 10/24Mbit med inst avgift på 495kr ist för 1995kr.
kostar 449kr i månaden 24Mbit,har telia 8000 idag så valet är ju inte svårt.
Beställde 24Mbit idag och det skulle levereras i slutet av November. :)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag har Vattenfalls 8mbit kostar väldans lite...Mindre än ovanstående...
 

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suka gsx750f...numera repig vänstersida...
Kör BBB 10 Mbit funka bra inga restriktioner men det blir väl det snart dårå eftersom BBB och Bostream har väl gått ihop :va
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
japp BBB och Bostream har gått ihop.

Och av dom alternativen du skrev upp skulle jag ha valt BBB, med motiveringen stabilt och fårvånansvärt ganska bra support om nått mot förmodan skulle pajja.

Men innan du beställer nått . kolla upp vilken den minsta garanterade hastigheten är som du kan få. kolla även vad du har får för upload. minst lika viktigt !

då ingen av adsl alternativen är full duplex så kan det vara kul om du får mycket i upload, annars blir det inte så kul när du ska tanka på dc tex.
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Ja jag skulle INTE rekommendera BBB iallafall.



Skaffade deras ADSL och hade 10mbit i början.
Plötsligt började det kopplas ner emellanåt och efter 1månad låg jag på 2mbit. Enligt BBB har mitt modem då förhandlat en låg profil pga att jag har dåliga kablar i huset och inte körde på rätt jack.


Jag fixade hit en kille och drog nya kablar i hela huset, satte in ordentliga jack och seriekopplade. Helt nytt och fräsht alltså.
Påpekade det till BBB och dom nollställde modemet så vips var jag tillbaka i 10mbit.

Ahtjena, efter drygt 3v trycktes jag ner på 2mbit igen. Och nu svarar dom inte på mina mail längre.


Bra dock att dom också innan skickade hit en tekniker för att konstatera att det inte är något fel på någonting.
KLOCKRENT BBB.

Så jag sitter och surfar i 2mbit för 10mbits pris och dom vet inte vad som är fel utan bara sitter och gissar, eller dom satt och gissade, nu svarar dom inte som sagt.

Hade Telia 8mbit innan vilket fungerade klockrent, dock dyrt men...
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Varför uppgarderar du inte bara ditt Comhem till 8 Mbit så slipper du en massa nya inträdesavgifter?
Visst, det blir ju 445:-/mån men känns det så mycket bättre att först lägga typ en tusing och sen betala 399:-/mån?

Comhem hade nyss ett erbjudande om att uppgradera uppkopplingen men förtsätta att betala den gamla månadsavgiften i 3 månader....dvs. ett snittpris på 390:-/mån för dig (bindningskrav i 12 mån)
 

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Jag skulle ta BBB. Då kommer du in på alla de fetaste DC-hubbarna också, vilket nästan är en förutsättning om man ska ha någon användning av 10 mbit. Själv sitter jag med Visit 10 mbit från Linköpings stadsnät. Det funkar bra när man hittar nån med snabb uppkoppling att ladda ifrån, men det är inte det lättaste eftersom jag inte får va inne på de bästa hubbarna. :3freak
 

Twin Turbo

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ingen än...
Adamo 8 Mbit för 295 eller 28 (26?) för 345 skulle jag valt. Skall själv byta till något av dessa. Har just nu Bostream (2.5 Mbit).
 

HanneZ

Guest
mb skrev:
Studentuppkopplingar är bra annars; har haft 10 Mbit åt båda hållen i 4 år för 150/mån.

Ett tips är att kolla i forumsmappen som heter "datorcentralen". Där finns hur många såna här trådar som helst.
10 bara? De funkar ju inte. Kräv att dom uppgraderar!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top