Vad skulle du göra med 237 mille?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En snubbe i Norrköping satsar 70 spänn och vinner 237 miljoner. Karln ska visst vara i
50-årsåldern, så han har ju några år kvar att leva livet.

Det är ju lite svårt att greppa hur mycket pengar det är, men om man delar upp det lite blir det lite enklare. 10 milj: Tjaa, man kan köpa några fina hus eller så kanske man kan dela upp det på 20 år och blåsa en halv mille varje semester. Men 237 miljoner..?

Jag skulle nog köpa en biljett till en sån där rymdresa, ska visst kosta 150 mille har jag läst. Inte så noga, det finns ju 87st kvar på banken.

Vad skulle du göra?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Bli ännu konstigare.

Riva huset och bygga ett nytt helt i glas.
sen skulle jag gå omkring naken i det med ett jättestånd hela dagarna.
Om nån granne gnäller så köper jag skithuset dom bor i och bygger ut garaget så att jag kan köpa ännu fler hojar till samlingen.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Skulle bygga ett gigantiskt garage med tillhörande hus. Sedan fylla garaget med allt vad maskiner och verktyg heter. Dagarna skulle spenderas med att bara bygga balla grejer utan budget! Skulle också köpa kåk vid ringen, ha bilar och hojar där så man bara kan flyga ned. Det skulle vara smidigt.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Spelade men vann inte denna gång, så jag har tänkt vad jag ska göra med pengarna i alla fall. Nu väntar jag bara på att vinna snart :)

Jag skulle först ge mina fyra syskon + mamma 20% av vinsten att dela på. Sedan är det min sambos bror och mor och far kvar, de får 5% att dela på. Sambon får leva gott med mig och får ta del av pengarna i en rimlig nivå så hon inte slaktar allt på kläder, skor och allt annat skit tjejer hamstrar på.

25% placerar jag med hjälp en rådgivare hos nå välkänd finansbolag, 50% som är kvar reser jag och kör alla feta banor världen över och ser världen med några nära vänner.

Droger, sprit och annat skit håller jag mig idag borta från och det kommer jag fortsätta med.

Sverige åker jag endast tillbaks till för att träffa vänner och familj som är kvar.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det mesta hade jag nog lagt på spel, sprit & kvinnor, resten hade jag säkert slösat bort.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Boats and hoes!:yoparty

Nä, skämt å sidor hade jag betalt av min familjs lån, köpt loss farsans fritidshus där jag vuxit upp stora delar av mitt liv. Köpt en ordentlig verkstad till mig själv och inhyst lite polare där kostnadsfritt.
Köpt min äldsta polares dröm-pickis och gett han ett statoilkort, det har han förtjänat.
Rest och levt gott. Hur mycket stålar är borta nu? typ 20 miljoner. Resten vetefan vad jag skulle göra av.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köpt ett tuggummi.
Nae fan vet... Jag hade nog först löst ut brorsans lån, stackarn är fabriksknegare mycket pga sin kvinna som sabbade hans studier totalt. Sambons lån med... Sedan hade jag väl löst farsgubbens lån (om han hade låtit mig göra det dvs...)
Resten? Tjaa, tagit flygcert, lastbilskort, busskort och alla andra jävla fordonslicenser som finns, för att sedan skaffa en tvåsitsig gokart och ha en privat chaufför till den. Bara för att.

Hade nog köpt ett par skoj hojar, eventuellt ett par bilar från pojkdrömmarna.

MEn sen? Jaa... Bjudit alla de släktingar som faktiskt orkar höra av sig till mig innan vinsten på en fet jävla resa där allt är betalt, och de har en personlig betjänt, som tack för att de stått ut med mig, resten hade fått sitta kvar hemma och tjura. Gärna i extra höstruskighet.

REsten av pengarna skulle jag nog använda för att starta ett eget företag och pyssla med exakt det jag vill.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag skulle köpa ALLA trisslotter

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Man kanske skulle bygga en jättekåk och fylla med alla 80-talshojar jag kan hitta och sen ställa ut. Ju plastigare hojar och ju fyrkantigare framlysen desto bättre!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köpa den största lyxyachten jag hade haft råd att driva och sen bott på den resten av livet med familj och vänner. Och för att undvika tristessen så hade jag åkt runt i den västindiska delen och byggt massa hus och hyddor man kan bo i när man blir sjösjuk.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Köpt aktier med ok direktavkastning för hälften av beloppet och bara levt gott på avkastningen! Så tråkig är jag.
Sen hade jag köpt nya bromsskivor bak till S70:n och kanske gett cheyen något fint! :fyllisar

/KaliZ

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Då behöver man inte köpa nån trisslott mer då. Alla pengar har ju försvunnit nu.

Jag skulle bygga ett stort garage med billyft å sen en liten bo del i änden av garaget.

Sen måste man ju fylla garaget med något :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA