-Vad skulle Ni göra ??

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HW skrev:
Han borde stannat. Bakhjulskörning = vårdslöshet i trafik, men det kan man bara bli dömd för om man utgör en fara för någon annan. Är man ensam på vägen och kan bevisa att man behärskar bakhjulskörningen så SKA man inte bli fälld för det. Det finns en hovrättsdom som prejudikat.

Motorväg nattetid borde vara bästa tänkbara ställe att köra på, ingen mötande trafik, inga gångtrafikanter och bra sikt.

/HW

Den risken skulle du alltså ta?
När du lätt kan sticka och slippa alltihop.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag skulle nog inte vända på motorvägen och köra åt andra hållet. I det läget skulle jag nog stannat. Om jag som igår däremot, med framhjulet högt över backen möter en mc-polis och har ett betryggande mitträcke emellan så skulle jag dra på så mycket det går. Det funkade igår i alla fall.

/HW
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HW skrev:
Jag skulle nog inte vända på motorvägen och köra åt andra hållet. I det läget skulle jag nog stannat. Om jag som igår däremot, med framhjulet högt över backen möter en mc-polis och har ett betryggande mitträcke emellan så skulle jag dra på så mycket det går. Det funkade igår i alla fall.

/HW
Nej jag är tveksam just mot vändningen jag med, men annars skulle jag gjort allt jag kunnat för att försvinna.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Stöddigt att vända på motorvägen, det hade aldrig jag vågat, kanske stannat, kanske dragit, jag har aldrig fått häng på hoj, men däremot med bil och det har gått "bra"... :notme

Fredrik :öl
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
ja, man är inte kaxig med "häng" efter sig när de Blå bara MÅSTE prata med en, och du har aldrig varit mindre intresserad av att göra detta just då.


Men en gubbe ja känner som är "ett med sin hoj" säger att man ALDRIG ALDRIG skall stressa därifrån. LUUUGN körning, lite sick sack så är man därifrån. Stressar man är man i backen direkt.

Ligger nog mkt i detta :fakta
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Helt rätt gjort! Du/"han" slapp en massa problem helt enkelt...
Bättre fly än illa fäkta!

Att åka utan körkort är väldigt riskabelt för indragningstiden blir vääldigt lång och hur kul är det att aldrig kunna köra släkt och vänner utan att känna oro över att bli stoppad i en rutinkontroll eller en nykterhetskontroll, oavsett hur laglydigt man än kör.

Dessutom kan fordonet bli beslagtaget efter ett antal upprepningar...
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Tycker du gjorde ett bra val.. enkelt o smärtfritt.. Inga högfartsjakter o tjaffs..
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
jag? jag gjorde? nää, vem säger att det var jag.. :D

men jag håller nog med om att det var det minst riskfyllda för alla inblandade att vända och dra därifrån på snabbast möjliga sätt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top