Vad tänka på vid avställning i vinter?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vad säger ni om att låta hojjen stå i en ladugård under vinter? Bara kasta ett lakan över den?
Jag skulle inte rekommendera det. Möss/Råttor brukar gilla att gnaga på gummidetaljer. På tjejens gamla suzuki åt de upp de gummiklädda knapparna till instrumenteringen en vinter. Musligister! :mad:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198586

Men sen finns det andra som inte haft några problem alls. Säkrast är nog att se om det finns något man kan använda som är avskräckande för råttor och möss om man behöver ställa hojen där dessa djur kan finnas.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Ozzi

Guest
Det kan vara en skröna man jag har hört att en-ris skall kunna hålla möss och råttor borta. Eco friendly iallafall! :tummenupp

Nejdå, det är ingen skröna, råttor o möss skyr enris, lägger man det i en matkällare tex. så slipper man de små asen.:tummenupp
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Det absolut viktigaste är att öl-förrådet är välfyllt, behövs mycket tröst månaderna som kommer......

Körde 45 minuter i förrgår, kallt som fan men tog iaf bort värsta abstinensen....
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag brukar stänga av motorn, låsa tändningslåset, fälla ner sidostödet och låta den vila på det. Sen tar jag ur batteriet och underhållsladdar det bredvid teven. Vips så är det 10 grader varmt och april igen! :tummenupp


Edit, så har jag gjort sen min första hoj -02, och hittills har det aldrig hänt något konstigt. Jag kanske bara har tur.
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Jag brukar stänga av motorn, låsa tändningslåset, fälla ner sidostödet och låta den vila på det. Sen tar jag ur batteriet och underhållsladdar det bredvid teven. Vips så är det 10 grader varmt och april igen! :tummenupp


Edit, så har jag gjort sen min första hoj -02, och hittills har det aldrig hänt något konstigt. Jag kanske bara har tur.

Ladda det på plats så slipper du lyfta pådet om du mot förmodn skulle damsuga....

Varför göra en sån stor grej av det hela??? Ställ in hojen å lås garaget, ladda nån gång å kolla kylvattnet bara. Funkar varje vinter.

... fast det förstås, jag ställer inte av hojen.. bara in den över vintern....
 
Last edited:

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Lägg av !!

köp nu dubbade däck och ut o kör.
Eller skit i det o kör bara när det e torrt ute ställ inte av bara trist.
seså visa nu att du vill åka hoj på allvar o gör inte som de flesta andra sitta o rulla tummarna, tråksurfa o skapa gnäll trådar om vinter.
ut o slakta hojen våldsbryt nu hela vintern så kan du sova gott om nätterna o slippa "sluta åka hoj frossan" som är vanligt förekommande på SH.

va lite outlaw skit i vad andra gör o kör hoj :yoparty

(ta det med en nypa salt)
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Lägg av !!

köp nu dubbade däck och ut o kör.
Eller skit i det o kör bara när det e torrt ute ställ inte av bara trist.
seså visa nu att du vill åka hoj på allvar o gör inte som de flesta andra sitta o rulla tummarna, tråksurfa o skapa gnäll trådar om vinter.
ut o slakta hojen våldsbryt nu hela vintern så kan du sova gott om nätterna o slippa "sluta åka hoj frossan" som är vanligt förekommande på SH.

va lite outlaw skit i vad andra gör o kör hoj :yoparty

(ta det med en nypa salt)

jo tack salt är ju bra för hojen...
 

Perarne

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda cb 400
Man får väl inse att det är Sverige vi lever i. Det var definitivt säsongens sista hojtur i söndags, och inte blev det särskilt långt. 5 grader och duggregn, då är det inte kul. Man kan ju försöka lura i sig att man bor i Kalifornien om man har bra fantasi...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top