Vad tillhör du för religion, om någon?

Vilken grupp anser du dig tillhöra?

• Antal röstningar
    0

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ge folk tro och hopp på framtiden?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag är kristen, tror på Gud allsmäktig som skapare av jorden och människor. Jag tror på Jesus som Guds son, som dog på korset för att vi skulle kunna ha gemenskap med Gud. Jag tror på den helige anden som en hjälp i vardagen för oss.

Vote; Kristen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag är kristen, tror på Gud allsmäktig som skapare av jorden och människor. Jag tror på Jesus som Guds son, som dog på korset för att vi skulle kunna ha gemenskap med Gud. Jag tror på den helige anden som en hjälp i vardagen för oss.

Vote; Kristen.

HAHAHAHA
:pangihuve
jag tror på tomten den allsmäktige julklappsutdelaren..
och kalle anka, ankeborg finns, de e säkert, kolla i tidningen Kalle anka och CO

NEJ, han är INTE en hjälp för OSS, sluta blanda in andra i eran tro.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Såg ett skönt klipp från någon föreläsning om gud osv. Där en kristen lirare sa att Gud måste finnas eftersom man vetenskapligen/bevisligen inte kan skapa någonting från ingenting, alltså så måste gud finnas. Men om man accepterar det argumentet så faller det på att någon måste ju ha skapat gud. Men hans svar var att gud står över alla vetenskapliga lagar. Om han kan stå över dom så gäller dom ju inte, och hela argumentet faller.

Reb0

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Asatro måste väl falla under "Annna obskyr lokal religion".

Formellt kristen, men icke troende...har bara inte orkat gå ur svenska kyrkan än.

Agnostiker eller ateist passar bäst in på mig.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Dagens religion handlar bara om att få folk att göra saker dom annars aldrig skulle göra. Exempel.

1. Dansa frenetiskt rablandes en massa gojja framför en massa andra människor.
2. Betala en massa pengar och inte få något tillbaka.
3. Självmordsbomba.
4. Gå från dörr till dörr och erbjuda "själavård och inre frid".

Rent krast så är det ju genialiskt, man erbjuder folk en massa saker som dom inte får i "detta livet" mot att dom gör en massa uppofringar nu.

-Du kompis, du får ligga med 22 oskulder efter du har sprängt dig själv. Släng med ett par miljoner dollar också, och varför inte 200 bilar av valfritt märke.

Grattis!

Edit: Jag har själv läst koranen, och klankar inte ner på Islam (eller någon annan religon) som sådan. Dock så utnyttjas alla religoner av präster och dylikt för egna syften.

/Reb0

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HAHAHAHA
:pangihuve
jag tror på tomten den allsmäktige julklappsutdelaren..
och kalle anka, ankeborg finns, de e säkert, kolla i tidningen Kalle anka och CO

NEJ, han är INTE en hjälp för OSS, sluta blanda in andra i eran tro.

Hur går tjejfrilla hem på landet förresten?

:lol

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

-Du kompis, du får ligga med 22 oskulder efter du har sprängt dig själv

VirginsCatroon.GIF

:hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

HETS MOT FOLCK GRUPP !!!!!!!!!!!!!!!!!!11Banna korvgubbe, banna honom, banna honom. Skynda innan någon börjar grina. Diskutera inte på hans villkor, ni får inte diskutera på korvgubbes villkor. Buhuhuhuhu. Diskutera på mina villkor ,jag är hittebarnet från skåne. buhu

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ingen religion.
Tycker det är skönare så..mycket skit har hänt i religioners namn.

Tror på att "what goes around comes around" men inte att det är en Gud som sitter o bestämmer sånt..

Satsar på att vara en god vän o medmänniska..

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Nu måste jag spamma sönder tråden med en grej jag hittade på tjuvlyssnat.se. Humorn där är inte nådig, jag skrattar ofta så jag tror jag skall kvävas. Annars är gravreligiösa människor rätt roliga också.

Buss 570 Märsta

Kille 1: And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
Kille 1: Du vet inte vart det kommer ifrån.
Kille 2: Klart jag vet.
Kille 1: Säg då.
Kille 2: Det är Göran Perssons avgångstal.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Såg ett skönt klipp från någon föreläsning om gud osv. Där en kristen lirare sa att Gud måste finnas eftersom man vetenskapligen/bevisligen inte kan skapa någonting från ingenting, alltså så måste gud finnas. Men om man accepterar det argumentet så faller det på att någon måste ju ha skapat gud. Men hans svar var att gud står över alla vetenskapliga lagar. Om han kan stå över dom så gäller dom ju inte, och hela argumentet faller.

Reb0

Det du tar upp är ett problem lika gammalt som den organiserade religionen, och flera framstående filosofer, munkar och vetenskapsmän har försökt lösa problemet de senaste århundranden. Om du och andra är intresserade rekomenderar jag att läsa lite om det så kallade First Cause Argument och gå vidare därifrån :tummenupp

Eller så kan jag sammanfatta hela problemet med att konstatera att argumentet "begs the question", d.v.s. man måste antag i premissen något man senare "bevisar". Således duger argumentet för någon som redan tror på Gud, men för en ateist duger det inte som bevis.

Om Guds vara eller icke-vara hade kunnat bevisas hade hela männskligheten varit antingen ateister eller troende. Detta är definitivt inte fallet idag och kommer förmodligen aldrig ske, så jag tycker att alla istället bara ska acceptera att vissa människor har tro, vissa inte.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring