Vad tjänar ni?

Vad tjänar du?


  • Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
rookie skrev:
Kanon ju! Kan inte alla göra så så kan vi ha en poll hur länge a-kassa kommer att existera överhuvudtaget...
Jag blir spyfärdig när jag ser någon som skryter över att få A-kassa har svartjobb, snacka om att det är vi andra som betalar allt, det är lika sjukt som att skenförsäkra :mad:

Att lura staten är inte så svårt, men tänk på att det är vi andra som får betala din A-kassa som du E22 dessutom inte förtjänar.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Jag blir spyfärdig när jag ser någon som skryter över att få A-kassa har svartjobb, snacka om att det är vi andra som betalar allt, det är lika sjukt som att skenförsäkra :mad:

Att lura staten är inte så svårt, men tänk på att det är vi andra som får betala din A-kassa som du E22 dessutom inte förtjänar.

jUPP, jag håller med dig. Det finns tyvärr gott om skithuven i världen.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag har 23 papp i månaden och jobbar endast 3 dagar i veckan, resten av tiden gör jag inte ett smack :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Markus skrev:
Du är för skön. :hihi

11:00 Svartarbete ok
14:15 Svartarbete inte ok
Att betala en liten slant till en fjortis som målar staketet är inte riktigt samma sak som att någon systematiskt skor sig på vår bekostnad.

Är man fjorton så betalar man väl knappast skatt ändå, systemet inbjuder dock till fusk, att ta emot 9K i A-kassa och dessutom raljera om att men tjänar 20K i månaden svart gör att vi förlorar dubbelt på denna parasit.

Men du har säkert andra värderingar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
GSXR1100R skrev:
Att betala en liten slant till en fjortis som målar staketet är inte riktigt samma sak som att någon systematiskt skor sig på vår bekostnad.

Det är inte samma sak, det är riktigt. Det är däremot samma princip, man sätter sig över lagar och förordningar för egen vinning. Hur var det nu Jesus sadfe, "Han utan skuld kastar första stenen" ?

GSXR1100R skrev:
Men du har säkert andra värderingar.


Inte alls, jag håller helt med. Detta är en av anledningarna att man ruineras varje gång masen tar sitt.

Dessutom tror jag "parasiten" är en skojis som ville dra igång lite hetsiga diskussioner. Jag tror inte man skriver sådant när man vet att man kan bli återbetalningsskyldig.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Markus skrev:
Du är för skön. :hihi

11:00 Svartarbete ok
14:15 Svartarbete inte ok

Och du är uppenbarligen oförmögen att förstå svenska språket. Jag återkommer till dig när jag har lärt min katt att tömma kattlådan själv. Möjligheterna att lyckas med det är betydligt större än att få dig att förstå svenska...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Markus skrev:
Det är inte samma sak, det är riktigt. Det är däremot samma princip, man sätter sig över lagar och förordningar för egen vinning. Hur var det nu Jesus sadfe, "Han utan skuld kastar första stenen" ?




Inte alls, jag håller helt med. Detta är en av anledningarna att man ruineras varje gång masen tar sitt.

Dessutom tror jag "parasiten" är en skojis som ville dra igång lite hetsiga diskussioner. Jag tror inte man skriver sådant när man vet att man kan bli återbetalningsskyldig.
Njae kolla in några inlägg som han har gjort, han är nog inte riktigt riktig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chrille skrev:
Och du är uppenbarligen oförmögen att förstå svenska språket. Jag återkommer till dig när jag har lärt min katt att tömma kattlådan själv. Möjligheterna att lyckas med det är betydligt större än att få dig att förstå svenska...

Som vanligt, undanflykter, undanflykter, undanflykter (och oförskämdheter). Antingen är rådande skattelagstiftning okej (du har uttryckt stor uppskattning) eller så är den inte okej (vilket jag anser).

Undantag som passar ens egna syften rimmar illa om man vill leka trovärdig.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Markus skrev:
Som vanligt, undanflykter, undanflykter, undanflykter (och oförskämdheter). Antingen är rådande skattelagstiftning okej (du har uttryckt stor uppskattning) eller så är den inte okej (vilket jag anser).

Undantag som passar ens egna syften rimmar illa om man vill leka trovärdig.
En av dom 4 mest hatade på SH står det på din signatur, vilka är dom andra då.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
kjuze skrev:
Hej!
I tråden om "spännande jobb" så nämns summerna 18k och 25-30k som möjliga löner för ett motorcykelbud. Då skriver flera av er saker som, "dålig lön", "skulle vara tvungen att gå ner" m.m

tjänar drygt 20k före skatt på att göra det jag hatar mest, titta på bröd, titta på deg, räkna bröd och packa bröd. 18k för att köra motorcykel hela dagarna vore ju underbart. Fast iofs så vore det jobbigt för då skulle man ju inte kunna köra fort längre för om man blir av med kortet så blir man av med jobbet :gnissla
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Tjänade som mest knappt 28000 FÖRE SKATT under mitt senaste arbete (sommarjobb). Det var ett arbete där min grundlön låg på 8000 ca och resten var provision.

Men, det var ett riktigt skitjobb! Så nästa sommar jobbar jag nog MAX en månad och då som satan, så kanske man får några schyssta slantar och sen kan löka resten av sommaren! :D

Sen kan man ju undra hur man har råd med flera hojar som student, men om man inte betalar försäkringen så är det inte så farligt (OBS! Betalar inte för att jag inte kör nåt, lyckas jämt råka ut för nåt som sätter stopp! :4skrika )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top