Vad toppar era dt:r ostrypt?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
många säger att dt:r gör typ 140 ostrypt, hmmm
min gör ca 120 nu men då är avgassystemet lite igensotat och det är ganska ljust stift(nästan vitt)
hur mycket varvar era dt:n? min maxvarvar typ vid 9000, tycker det är lite dåligt varv i den men dom kanske inte ska göra mer? :confused:
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Om ditt stift är vitt....så gå upp i munstcke NU ! :fakta
Jädrigt känsligt med blandningen på 2 taktare om dom ska hålla !
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
ja, vitt är det ju inte med för ljust är det helt klart, får hem gianellisys. till veckan så jag ska gå upp från 210 till 230-240 då
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Min varvar nästan lite in på rött, och toppas 135 -140 ostrypt!
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
hmm, kanske portarna inte öppnar tillräckligt?
lr. så kanske det är allt j-vla sot i kröken och ljuddämparn
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
STOPP!
Avgasportarna kan du inte ställa in själv, det måste du be din mc-handlare om _ Service.

Det fixade dom åt mig iaf.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Joker skrev:
STOPP!
Avgasportarna kan du inte ställa in själv, det måste du be din mc-handlare om _ Service.

Det fixade dom åt mig iaf.

Apropå avgasventiler... Har sporthoj någon irc-kanal? :rolleyes: :p

Bara skämta ! Öh, du borde väl kunna kolla iaf. om ventilen öppnar fullt,eller?
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Hammet skrev:
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:

Jobbigt med avgasportar :rolleyes: Verkar inte som du klarar dig från dom i första taget.
 

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
929
Min första (-87) gjorde 135 i början, för att raskt sacka av och efter 5000 mil orkade den bara ca 118. Större delen av dess liv brukade den klara ca 125.

Den hade en relativt bred platå från 6000 till 9500 där den tvärstannade. Vill man nå rödmarkeringen vid 10500 fick man i princip gasa järnet med neutralen i.

Min andra (-90, köpt 1999) var bara växlad för 115, men den gick som ett skott dit. Den kändes åtskilligt starkare än 87-an så 140 tror jag var möjligt.

Den hade också ett kortare register - levde upp vid 7000 för att tvärdö vid 10000, men den skar också två ggr på femhundra mil så jag tror inte den var riktigt representabel.

Båda blev stulna, slängda i diken och slagna i spillror. Med tio års mellanrum! =/
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Hammet skrev:
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:
Justera wirearna.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Det är iaf svårt att få till det riktigt, så därför så skickade jag in hojen! :cool:
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
intressant detta med avgasport.... själv tänkte ja lämna in min så det blev ordentligt gjort och så man kan komma tillbaka o klaga om d inte blir br a... :p...
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top