Vad trött jag blir på dessa förbannade Telebolag!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har adsl hos felia i dagsläget och i det hus jag bor i så finns det nåt som kallas för gruppanslutning och då innebär det en kostnad på hutlösa 275:-/månad istället för abnorma kostnaden på 375:-/månad.
Nu ringde polaren som jag bor granne med och sa att han hade tecknat upp sig för 2Mbit-anslutning via adsl istället för tidigare 0.5Mbit. Han bor rakt över gatan så han är itne med på gruppanslutning och får betala 449:-/månad för 2Mbit.
Glad över att man kan få snabbare lina så ringde jag för att teckna mig jag också, givetvis trodde jag att det fortfarande skulle vara en hundring billigare än vanligt för mig i gruppanslutning. MEN ICKE! :mad: De förbannade dårarna ville ha hutlösa 449:- av mig också, för sura 2Mbit!!!!

Så nu undrar jag om andra bolag kan leverera 2mbit till mig om Felia kan det? Typ bostream, comhem eller dylikt... vad ska man ringa för nåt för att få reda på detta? Det får gärna kosta lika mycket som utsugarna jag har i dagsläget, bara jag slipper deras inkompetenta personal på kundtjänst och support (människor som inte kan svara på mina konstiga frågor) och framför allt hatar jag deras monopol som de äntligen förlorat.

Seså, hjälp mig nu :7peta

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag betalar 150:-/mån för 10Mbit och tycker det är dyrt.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
vattenfall har ju 6-8mbit för 390 eller nåt sånt!!kolla upp allt innan ni väljer felia

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag betalar gärna dyra pengar så länge jag slipper telia. De har blåst mig mer än en gång och jag är förbannat trött på deras monopol på abonnemang och kommer hoppa högt när marknaden för det släpps fri! Hoppas de går med brakförlust samtidigt :4skrika
Men jag kollade nyss med comhem och de kan itne erbjuda via kabeltv iaf. vet inte så många fler bolag heller så det är svårt att ringa då. Och nu har alla stängt men det är ju en dag imorrn också. Ska ner till huvudkontoret hos mitt hyresbolag och be dem stoppa upp sitt kontrakt om de inte fixar så jag får bredband istället för adsl.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har Jämtkraft, funkar hur bra som helst.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag kör med Telia ADSL därför att det i stort sett inte finns nåt annat bolag som jag kan ansluta mig till :/
Men nu förhandlar vi med bostadsrättsföreningen om att skaffa bredband. SÅ förhoppningsvis slipper jag Telia till våren och det är jag såå glad för.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Själ betalar man 350 i mån för 5,5Kbit/s hos comhem..... :tummenupp för comhem!!! Har haft detta i 3 mån nu utan bättring!! Kuuuuul e bara förnamnet...... :mad:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Sitter med 2mbit comhem som endast fungerar i 1mbit. Har bråkat med dom sedan november och på måndag kommer det någon nisse som ska kolla upp problemet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
bandit uno skrev:
Dom KAN, men vill inte, Man måste bo i en tillräckligt stor stad.

vad är det för sätt av dem? Ska ringa dit imorrn och fråga om det finns att tillgå, och vill de inte så ska jag be dem att K****a sig själv i *censur*!
Måste få tag på nåt bättre än felia, och allt är bättre om man bara hittar några som kan leverera till mig.
Ringde kundtjänst för en vecka sedan när modemet inte kopplade upp och frågade vad det var för fel. Ehhh, vet inte sa han jag pratade med. Kan du pinga min dator då och se om du får nån kontakt. Javisst, jag gör det på direkten. Jadu, det är inget fel för jag kan pinga mot dig iaf. Suck, vad sysslar de med egentligen? Felet var nåt med deras proxyserver skyllde han på, jag använder dock inte proxy tydligen. Funkade efter ett tag men ingen vet vad det var för fel. Andra gången det händer på ett år :kocko

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bandit uno skrev:
Dom KAN, men vill inte, Man måste bo i en tillräckligt stor stad.

Fel. De kan leverera ADSL med samma hastighet som Telia, på samma ställen. Däremot kan man inte få deras Xstream-tjänst överallt.

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Dee_cati skrev:
vad är det för sätt av dem? Ska ringa dit imorrn och fråga om det finns att tillgå, och vill de inte så ska jag be dem att K****a sig själv i *censur*!
Måste få tag på nåt bättre än felia, och allt är bättre om man bara hittar några som kan leverera till mig.
Ringde kundtjänst för en vecka sedan när modemet inte kopplade upp och frågade vad det var för fel. Ehhh, vet inte sa han jag pratade med. Kan du pinga min dator då och se om du får nån kontakt. Javisst, jag gör det på direkten. Jadu, det är inget fel för jag kan pinga mot dig iaf. Suck, vad sysslar de med egentligen? Felet var nåt med deras proxyserver skyllde han på, jag använder dock inte proxy tydligen. Funkade efter ett tag men ingen vet vad det var för fel. Andra gången det händer på ett år :kocko

Det jag menade var att det är tekniskt möjligt för dem att leverera på alla ställen som Telia levererar.
Att dom sedan bara har valt ut dom större städerna är ju att plocka russinen ur kakan. Alltså ingen fel av ett bolag som bara vill tjäna pengar.
"Profit profit" :huvet

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vad det ska gnällas!, jag har modem och får räkningar på mellan 500-1000 varje månad. Och då pratar vi 56kbps :D. Och bara för tiden jag är ute!

Så sluta gnäll!

Therudeboy

Guest
Kollade precis upp bostream och jag kan få det här med men tycker inte det är värt att byta bolag för 75:- per månad. Väntar på att BBB ska komma hit istället.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kollade upp bostream och jag kan få deras vanliga adsl (samma skit som nu mao) och det är 25 kronor billigare än telia. Finns det inget annat alternativ så ska jag välja det iaf bara för att slippa telia. Spelar ingen roll om det hade varit 25:- dyrare heller för det är det värt att slippa bidra till statens gullebarn. Surt bara att man inte kunde få deras andra tjänster :(

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
McB skrev:
Fel. De kan leverera ADSL med samma hastighet som Telia, på samma ställen. Däremot kan man inte få deras Xstream-tjänst överallt.

Du har så rätt, men så var det inte förr.
Kollade för inte allt så länge sen om jag kunde få Bostream och då gick det inte. Men nu går det.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Kan medela att Bostream har fel uppgifter om vilka som kan få och inte få deras bredband. Enligt hemsidan kan jag få men när jag mailde och frågade så kunde jag inte :/.

Detta gäller nog bara Istream!

Tänkte skicka mailet här men kom ej in på mailen.

Men så är det...

Diversion

Guest
berggren_martin skrev:
Jag har Jämtkraft, funkar hur bra som helst.

Har ni någon nedladdningsgräns? Vi har 5 Gig/månad. 250:- för detta. För varje Gig utöver dessa 5 blir det 30:- extra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln