Ser hojen fin ut så är väl milen inte så viktigt, det första jag tittar på är drivpaketet, ser det skitigt ut, inte rengjort så kan man ju bli misstänksam om resten också, fast är man pedant så misstänker man allt o alla..
Jag förstår din tanke. Jag kollar också rent allmänt på skick och om den går bra och utan missljud.
Däremot så skulle jag personligen inte kolla på om drivpaketet är rengjort.
Det kan lika gärna handla om någon som är medveten om att rengöring av drivpaketet inte egentligen medför några direkta fördelar mer än estetiskt.
Jag själv rengör kedjan ungefär en gång om året dvs efter 1000 mil. Däremot är jag noga med att smörja den och se till att den är i maskinellt bra skick.
Och jag är väldigt noga med att se till att underhålla det som kräver underhåll i övrigt, byta sånt som av någon anledning går sönder eller börjar bli slitet osv. Så jag skulle säga att min hoj är i väldigt bra skick generellt även om drivpaketet är relativt skitigt.
Att drivpaketet inte behöver mer underhåll än så tycker jag styrks av att jag kört närmare 4000 mil på min kedja och jag har ingen aning om hur långt den gått på den kedjan när jag köpte hojen. Men den var inte flång ny.
Nu misstänker jag att det kommer att vara dags att byta kedjan till hösten men jag har ändå fått ur över 4000 mil ur kedjan med det underhållet vilket jag tycker är rätt bra.
Tidigare var jag betydligt mer nogrann att rengöra kedjan ofta med fotogen eller liknande. Då fick jag aldrig ur mer än 2500 mil ur en kedja.