Vad tror ni om det här upplägget ang. motorljudet i sommarens filmer?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Esquire skrev:
Come on Rookie biatch. Give it to us... :tummenupp

Jag gillade det dovare ljudet bättre. Den lät kraftfullare och elakare då. :tummenupp

Jo det e lite mustigare på nåt vis... Jag lägger samma ljud i 2 stereokanaler för att boosta det lite. Det gör jag inte i den andra ljudfilen.

Jäffligt obekväm miljö att göra ljudupptagning i :huvet Skitsvårt att få det bra.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har också problem med distorsion med mick i kutsen, men har inte orkat fixa med det. Skriv gärna hur du gjort när det är löst.
Jag hade inget vindbrus i alldeles för olagliga farter iaf.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
-PLM- skrev:
Jag har också problem med distorsion med mick i kutsen, men har inte orkat fixa med det. Skriv gärna hur du gjort när det är löst.
Jag hade inget vindbrus i alldeles för olagliga farter iaf.

Jag har gjort som det syns på sista bilden. Med tanke på dom extremt svåra ljudupptagningsförhållandena tycker jag att det låter helt ok.

Det får duga. Jag kan slänga upp en rulle så får ni höra?!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bra tips Roller, jag ska testa detta i sommar :tummenupp

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Oroa dig inte för ljudet, det låter lika illa som från vilken Rövetta som helst :lol
Allvarligt nu, du har inte funderat på att "hänga" upp micen i några gummiband så den "svävar fritt" inne i kutsen och klä in kutsen med dämpmtrl. jag tror du får med en massa skrammel som kommer från vibrerande plast/verktyg. En mic som tål lite högre ljudtryck skulle nog oxå göra susen.

Måste bara säga att dina filmer är otroligt goa, ljudet är ju sådär men om inte detta funkar så får du väl börja dubba filmerna i sann tyskstil. :D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
[PlastRaket] skrev:
Oroa dig inte för ljudet, det låter lika illa som från vilken Rövetta som helst :lol
Allvarligt nu, du har inte funderat på att "hänga" upp micen i några gummiband så den "svävar fritt" inne i kutsen och klä in kutsen med dämpmtrl. jag tror du får med en massa skrammel som kommer från vibrerande plast/verktyg. En mic som tål lite högre ljudtryck skulle nog oxå göra susen.

Måste bara säga att dina filmer är otroligt goa, ljudet är ju sådär men om inte detta funkar så får du väl börja dubba filmerna i sann tyskstil. :D

Idén med gummiband där är bra. Och visst borde man ha nån slags mic lite mer anpassad för högre ljudtryck. Men jag orkar inte hålla på med för mycket mickel meck runt omkring. Det får duga som det e nu...

Kul att du gillar filmerna! :)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...