Vad tror ni om detta läderställ?

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
Som topic lyder, funderar lite på att köpa ett läderställ från Louis.de och skulle gärna vilja veta vad ni tror om det.
Är det något att ha? Skyddar det någotsånär?

HIT ME!

Om ni har tips på andra ställ i samma prisklass är jag intresserad...

Har ni några erfarenheter av Louis.de? Leveranstid? Är det ett seriöst företag?

/Marcus

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
stället duger, det är varmt som fan på sommarn men skönt när det börjar blåsa å krypa neråt i temperatur. mitt höll inte då jag halka omkull. frågan är om du hittar nått i samma prisklass som är nått att ha. ett svettigt beggat kanske.

ang. louis.de så är de snabba på leverans.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Det är prisvärt men går ej att jämföra med dainese, A-stars mm.

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Dom ser ju bra ut , man blir ju lite sugen själv. :banana

Liten fråga bara, jag är 1,80 lång, väger 87 kilo, hade storlek 58 passat mig i så fall ? :va

tack för info !!!

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
GSXR72 skrev:
Liten fråga bara, jag är 1,80 lång, väger 87 kilo, hade storlek 58 passat mig i så fall ? :va

tack för info !!!

Nej, troligen åt h-e för stort. Du borde komma i storlek 54 utan större problem. Köp smått, det töjer sig mer än du tror. Har själv stl 54, 190cm ca85 kg

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Tiger302 skrev:
Nej, troligen åt h-e för stort. Du borde komma i storlek 54 utan större problem. Köp smått, det töjer sig mer än du tror. Har själv stl 54, 190cm ca85 kg

Har du Vanucci ställ då ? Jag tycker att det är svårt med storlekarna :va

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
GSXR72 skrev:
Dom ser ju bra ut , man blir ju lite sugen själv. :banana

tack för info !!!
185cm/65kg och skulle kunna ha mindre än mitt nuvarande 48:a ställ. Så några storlekar mindre än 58 bör du ha. ;)

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Itacha75 skrev:
185cm/65kg och skulle kunna ha mindre än mitt nuvarande 48:a ställ. Så några storlekar mindre än 58 bör du ha. ;)

Jag provade en Arlen Ness storlek 52 och det fanns ingen chans att den skulle passa :) Passade dock frugan fint . :p

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Visst är det konstigt med storlekarna, jag tror att det är ganska stor skillnad mella olika fabrikat/märke . Om man utgick ifrån den listan louis.de skickade som jag har klistrat in här innan , så hade jag varit deras storlek 58 .

Jag plocakde fram måttbandet , och var i princip a: 110, b: 110, armen 60 , så det är i princip "deras" storlek 58 som kan passar .

VVi får vväl se när den kommer :D

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
GSXR72 skrev:
Jag provade en Arlen Ness storlek 52 och det fanns ingen chans att den skulle passa :) Passade dock frugan fint . :p

hmmm... jag är 182cm/93kg och jag kom i det utan större problem, med andra ord är det svårt att säga om det passar med hjälp av endast dessa variabler.

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Har själv kört med ett louis ställ (probiker) i 4 säsonger. Kvaliten tycker jag är helt okej relaterat till priset. Men jag måste nog säga att storlekarna varierar enhel del. Så man bör nog åka ner och prova.

Ett tips är att samla ihop ett gäng åk ner till louis i Hamburg och shoppa mc-utrustning.
Åk till südstrasse, där finns både deras "mega-shop" samt gångavstånd till "lager-shop" där man kan handla grymmt billigt (förra årets modeller osv). Farsan köpte ett customställ för 700 spänn!! med klart godkänd kvalité, tro det eller ej.
När jag vart där har man ju passat på o köpt mycke annat med typ slitdelar o sånt, även det till kanonpriser.
Som sagt det lönar sig med en resa. Sen kan man ju alltid handla bier på vägen hem oxå. :fyllisar

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...