Vad tror ni om detta skinnställ?

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Held vann Bikes slitagetest på handskar överlägset för några år sedan. Något testinstitut satte olika handskar mot en slipskiva och räknade hur många varv det behövdes för att komma igenom lädret. Jag kommer inte ihåg om Daineses handskar klarade 4000 eller 8000 varv men testarna gav upp efter 32 000 varv på Helds handskar. Slittåliga hanskar behöver inte betyda att skinnställen är bra men Held vet i alla fall hur man väljer skinn.

KjellF

nu betyder det inte att dessa handskar är bäst! om en volvo 740 klarar bättre av att krocka med en vägg jämfört med en ferrari f50, är volvon en bättre bil?

pojkar o flickor....ni tänker inte längre än näsan. detta har dock inget med just detta märke att göra! utan gäller allt. detta har inte heller med dig kjellF att göra peronligen, det råkade bara bli ditt inlägg!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
kolla på www.rollersdack.se/view.asp?a=1326 om du kastar på 1000 kr på det du ser på blocket får du ju ett riktigt bra ställ

Köp!!! Kanonpris! :tummenupp Hårda skydd och allt, om man vill ha det. Jag vill iaf... :)

Förvisso är jag en Alpinestars-fetishist. Allt är astar, utom hjälmen, för de tillverkar inga.

TZ-1 Race ställ
SMX-Plus stövlar
GP-Tech handskar
Tech ryggskydd

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Svårt det där--

nu betyder det inte att dessa handskar är bäst! om en volvo 740 klarar bättre av att krocka med en vägg jämfört med en ferrari f50, är volvon en bättre bil?

pojkar o flickor....ni tänker inte längre än näsan. detta har dock inget med just detta märke att göra! utan gäller allt. detta har inte heller med dig kjellF att göra peronligen, det råkade bara bli ditt inlägg!

Kan inte du prov krascha lite utrustning och berätta så vi får relaistiskt test på alla sätt och vis?:va

Förstår vad du menar men ....

Inget ont om dig heller.:tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott

Volvon är då en bättre bil än Ferrarin, om man kör in i en vägg, ja. Konstig jämförelse... :confused: Om man vill sätta en slipskiva i sina behandskade händer ska man kanske ha Held. :rolleyes: Jag har vissrligen aldrig vurpat så att jag nött hål i ens dåliga handskar, så slipskivetestet är kanske inte något man enbart ska gå efter.

Jag har iofs inga billiga handskar, jag tror att dyrast är bäst. Så rätta mig inte där är ni snälla :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA