Vad tycker ni om 85 minuters pass?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nu har jag ju inte med saken att göra, men jag tycke att det låter helt fantastiskt med lååånga pass. Man har mer tid på sig att faktiskt justera, åka ut och testa, sen in igen och justera lite till. Vila borde väl inte komma på fråga, ni är väl atleter?

Äh, du vet mycket väl att rookies inte har nån nytta av att kunna justera hojen under ett pass. Ingen aning om vilket håll man ska skruva och ingen möjlighet att känna om det gjorde nån skillnad. Nöta en jävla massa varv är det det handlar om ;) (Ja jag talar mest om mig själv...)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det finns ju en anledning till att man köpt Öhlins: Slippa skruva :tungan

Fick startbekräftelsen med mail nyss och det "gamla" tidsschemat var med så det blir nog svårt att ändra på nu skulle jag tro.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Äh, du vet mycket väl att rookies inte har nån nytta av att kunna justera hojen under ett pass. Ingen aning om vilket håll man ska skruva och ingen möjlighet att känna om det gjorde nån skillnad. Nöta en jävla massa varv är det det handlar om ;) (Ja jag talar mest om mig själv...)

'Tyvärr' har Rookieklasserna blivit ganska proffsiga på senare år. Topp 5 i Rocky 600 förra året skulle absolut inte göra bort sig i STK600 men jag tror att hoppet rent ekonomiskt är för stort. Samma sak med Rookie 1000. Jag ser absolut fördelarna för toppen i Rookie att köra ett 85-min pass men det kanske talar mer om dem än om klasserna i stort. ;)

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Jag röstar för dela upp passen... man får nog ut mer körtid och inställningstid om man delar upp passen.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
det är ju perfekt,man får testa,vila testa och träna utan att alla måste ut under 15 minuters pass.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
långa pass tycker ja me e bra. då blir de dessutom ganska tomt på banan. Borde funka bra och man behöver inte känna nån stress.

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Röstar för att dela passen. Är ju en del gammla och trötta som inte pallar 85 min (Hjalmarsson, Perra och öhh.....jag själv):hihi

Så Är Det

Bannad
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
såld
Jag håller med..
Ska man försöka sig på att justera hojen lite så är det perfekt med långa pass.
Nu har ju dock inte jag hunnit med att träna något på torpet i år så jag kanske behöver brassa mycket varv i snabbt tempo då kanske två pass är bättre..

Jag vill verkligen inte ha kortare än 30 min, anderstorp finns ju massor av plats att vila på banan, kanske två 40min skulle va lagom kompromiss?

Plats att vila på banan!? Hur menar du då? Att stanna ute på lämplig plats, vilket är varken klyftigt eller tillåtet, eller att vila sig genom att köra långsamt och vara i vägen för folk och i värsta fall skapa mindre bra situationer?!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag skulle personligen vilja ha kortare pass men övriga (hela 2 st) verkar gilla upplägget och precis som du skriver försvinner ju en del tid om passen ska styckas.

Jag får helt enkelt bita ihop och ha en läkare stand-by :D

Betalar du min transport från norrland så får du både meck och läkar(student) som assisterar med dropp och käftsmällar för att hålla dig på banan.....

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Betalar du min transport från norrland så får du både meck och läkar(student) som assisterar med dropp och käftsmällar för att hålla dig på banan.....
Det skulle jag behöva men ekonomin är knapp (de sista stålarna gick till 10 set däck, nytt skinnställ, nya handskar, ny laptimer.....) så jag föreslår att du kapar en ren vid den lokala korvmojjen och börjar resan redan i kväll :fyllisar

Plats att vila på banan!? Hur menar du då? Att stanna ute på lämplig plats, vilket är varken klyftigt eller tillåtet, eller att vila sig genom att köra långsamt och vara i vägen för folk och i värsta fall skapa mindre bra situationer?!
Han stannade på lämplig plats förra året så det skulle inte förvåna mig om han gör samma sak i år igen ;)

Nejrå, Otto är en smart pöjk så det är ingen risk att han är i vägen och behöver han vila så blir det nog i depån.

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern

Gissar att du inte åkt hoj på Anderstorp, det finns ett antal rakor där man inte gör mycket annat än att sparkar på växelpedalen var tredje sekund. Det kallar jag vila!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Någon som vet om det blir en uppdelning av de långa passen?

Skulle nog tippa på att det blir enligt schemat. Det är säkerligen många som inte kommer förens strax före deras pass börjar. Kan tänka mig att vi får några arga R1000 förare om det visar sig att halva deras pass är framflyttat när dom kommer.

Men jag hade gärna haft 2 pass i stället för ett superlångt. Dock så är det ju så att du får lika mycket körtid även om du skulle stanna och vila i 20 minuter i mitten på passet.

Blir det något avbrott för ev bergning? annars är det jävligt viktigt att tanka innan man drar ut,,,, :rofl

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum