Vad tycker ni om DR-Z400SM

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Vilket Yoshi köpte du?
Släng upp en bild på det, rena rama porren ju :tuttar

Det blev ett Yoshi rs2:yoparty
Hoppas det låter lika härligt som det är snyggt!
avgas1.jpg


Har även passat på att skicka på ett litet baklyse.Skylten vet jag inte vart jag ska sätta än. Ska hitta några miniblinkers också:)
mini2.jpg


Kan säkerligen stämma. Dynojet använder sig av någon annan enhet när de storleksklassar sina munstycken.

Okej, då var det ju kanske värdelöst att jag var och köpte andra munstycken idag:huvet :D
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det blev ett Yoshi rs2:yoparty
Hoppas det låter lika härligt som det är snyggt!

Har även passat på att skicka på ett litet baklyse.Skylten vet jag inte vart jag ska sätta än. Ska hitta några miniblinkers också:)

Okej, då var det ju kanske värdelöst att jag var och köpte andra munstycken idag:huvet :D

Yoshi RS2 är det klart snyggaste systemet till DRZ:an! :tummenupp Att det dessutom låter bra och enligt grabbarna på Thumpertalk är av de bättre gör ju inte saken sämre.

Var beställde du ditt? Min hoj ska alldeles snart in på 100-milaservice och efter det är det dags att jaga fram några fler hästar i motorn.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Håller med:tummenupp
Hoppas på att få det på hojen i helgen:)

Jag köpte det genom Ebay från ett företag som heter: jc_motorcycle_exhausts. 5700 tullat och allt inräknat. Vet inte om det var billigt eller dyrt jämfört med från andra företag:tungan
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Snyggt som satan var det :tuttar
Låter det lika gött som RS3an så blir du säkert nöjd :yoparty
Ta´t lugnt med M8 skruven vid skjutspinnarna om dom inte ändrat den, den förra var för lång så man kunde dra in den i röret.
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert:tummenupp

Är det samma Dynojetkit till Drz-s som till sm?
Jag beställde ett till drz-s och fick då munstycken i storlekar 126-138 tror jag det är. Det kan väl inte stämma då det rekomenderas 155 osv?
Jag måste väl ha fått fel:gnissla

Släng dit det som det står i bruxen med 3x3 hål, det är väl även fjäder med i DJ kittet? Ta bort det där skräpet som jag skrev ovan, annars kanske inte rekommendationerna i kittet funkar som det är tänkt.
25 Pilot(lågfart) funkar bra med ca 2,5-3 varv på skruven.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Släng dit det som det står i bruxen med 3x3 hål, det är väl även fjäder med i DJ kittet? Ta bort det där skräpet som jag skrev ovan, annars kanske inte rekommendationerna i kittet funkar som det är tänkt.
25 Pilot(lågfart) funkar bra med ca 2,5-3 varv på skruven.

Allright. Ska kolla bruksanvisning och leta efter andras setup med djkitet på thumpertalk.
Stämmer bra, fjäder, munstycken och nål:)
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Vad ska jag rengöra avgasystemet med innan jag startar första gången?
Vill inte bränna fast den lilla smutsen och fettfläckarna som sitter på:confused:
 

neodym

Medlem
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki DRZ400SM
Nu är min DRZ redo för sommaren!

Protaper Styre, Cycra Probends, Ufo Motardskärm, Miniblinkers, Rensad bakdel med diodlyse, Axlesliders etc.

460073521_aee2c86789_o.jpg

460073523_ed96b57fe5_o.jpg

460073559_bc636bea69_o.jpg


Btw, jäklar vad fett det blev med Yoshisystemet Kricke!

Edit: Hmm, nu ska bilderna funka..
 
Last edited:

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Kolla på bilden, vad är det som skulle skava mer med JDnålen?
Aldrig hört talas om det :confused:

150-155, 25 lågf. och 3x3 och org.nål kommer säkert ge en del och blir ju lite billigare.

Vet inte vad som styr solenoiden, men den öppnar ibland och gör så det inte blir "full gas", släpper in "luft" från luftrenaren så vacuumet sjunker i locket som styr trotteln. USA modellen har inte solenoiden.
KTM 640 har nåt liknande tror jag, begränsar så det inte blir fullgas på 1an o 2an eller nåt :va
Ta bort solenoiden, plugga locket med en slang och skruv (M8) ovanpå förgasaren och slangen som går till solenoiden från luftburken om du vill prova. Solenoiden behöver man inte ta bort från förgasaren egentligen om man inte orkar, räcker med att plugga och rycka ur kontakten vid vä sida under sadeln, men det blir ju lite mer plats om man tar bort den, för att inte tala om viktbesparingen :tuttar .

Avgasreningen (Pair) sitter på vä. sida av motorn, en svart grej som det står Mikuni på med ett rör som går upp till avgasen, ger inte nåt i effektökning direkt att ta bort den, men ett problem mindre. Röret pluggar man eller gör en täckbricka att montera upptill.
Tänk på att garantin kanske inte gäller om du gör nåt, man får inte ens bestycka om den själv enligt KGK om man inte lämnar in den för bänkkörning!

Tack så hemskt mycket för informationen, verkligen!!
Väldigt väldigt snällt att du gav mig informationen, det känns bra att få allt punkligt och bra. För man läser så ofta på många ställen och får olika uppfattningar av allt, så detta va verkligen bra!!

Får se senare om jag börjar pilla bort alla de dära sakerna..

Nu är jag inne på dynokit (fick det som present :) ), så nu ska jag bara hitta något ställe att beställa det ifrån!


Tack ännu en gång!!!

MVH /// JS

Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert:tummenupp

Är det samma Dynojetkit till Drz-s som till sm?
Jag beställde ett till drz-s och fick då munstycken i storlekar 126-138 tror jag det är. Det kan väl inte stämma då det rekomenderas 155 osv?
Jag måste väl ha fått fel:gnissla

HejHej, jag är nu inne på att köpa ett dynojetkit nu till min drz som snart har blivit inkörd och ska nu upphottas lite!!

Så vart köpte du ditt? Från staterna? Vad kostade de med frakt och allt sånt tjaffs? Nått man bör tänka på??

Tack på förhand // JS
 
Last edited:

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Sprit (etanol) är bra. T-Röd eller liknande.

Tackar:)


HejHej, jag är nu inne på att köpa ett dynojetkit nu till min drz som snart har blivit inkörd och ska nu upphottas lite!!

Så vart köpte du ditt? Från staterna? Vad kostade de med frakt och allt sånt tjaffs? Nått man bör tänka på??

Tack på förhand // JS

Jag köpte mitt djkit samtidigt som jag köpte avgassystemet, så det ingick i frakten. Jag köpte avgaset och djkitet av ett företag som heter: jc_motorcycle_exhausts. Saken är den att dynojet munstyckena har någon annan typ av storlek. Alltså, de i paketet är i storlekarna 128-136. Det står i bruksanvisningen att man ska använda strl. 134 om man har ett eftermarknads system. Vet dock inte om 3x3 modden är inräknad då. Jag orkade inte prova mig fram utan körde på ett säkert kort. Köpte munstycken i närmsta affär, 155main och 25 pilot (243kr totalt). Sen använde jag dynojet nålen och fjädern. Sen kapa jag upp hålet i luftburken också. Nu är hojen mycket piggare från låga varvtal och låter heelt underbart:tummenupp

Tog två bilder efter provkörning idag:)
12234.jpg

122343.jpg
 
Last edited:

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Tackar:)



Jag köpte mitt djkit samtidigt som jag köpte avgassystemet, så det ingick i frakten. Jag köpte avgaset och djkitet av ett företag som heter: jc_motorcycle_exhausts. Saken är den att dynojet munstyckena har någon annan typ av storlek. Alltså, de i paketet är i storlekarna 128-136. Det står i bruksanvisningen att man ska använda strl. 134 om man har ett eftermarknads system. Vet dock inte om 3x3 modden är inräknad då. Jag orkade inte prova mig fram utan körde på ett säkert kort. Köpte munstycken i närmsta affär, 155main och 25 pilot (243kr totalt). Sen använde jag dynojet nålen och fjädern. Sen kapa jag upp hålet i luftburken också. Nu är hojen mycket piggare från låga varvtal och låter heelt underbart:tummenupp


Okej.
Det lät ju lite oklart det dära om det inte riktigt står hur man ska gå till väga. Det känns ju inte så kul att slänga ut många pengar å ändå inte lyckas!

Är det några andra som har erfarenheter och affärer där de har köpt jettingkits som funkat bra som ni kan rekomendera?

MVH // JS
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Fina bilder :tummenupp
Nu börjar det bli fason på era Zor :yoparty

JD kittet är väl det som är bäst för tillfället och mest komplett om man läser på TT. Bra brux!
Blir ju lite dyrt att beställa enbart det då frakten ligger på 200-300kr och sen tull osv på det.
JD kittet du ska ha heter JDS005 och finns här: http://shop.thumpertalk.com/product_p/int_jdjetting_jetkit.htm
eller här
http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=53&cat=1&page=1

Generalagenten i Sverige www.EMX.se , vet inte om dom har det hemma, slå en pling o kolla!

EMX RACING ENKOPINGSVAGEN 128B, HUS 113 Sweden 46 8 445 30 80

Hoppas du hittar nåt för det blir rätt så stor skillnad utan att det drar mer soppa, ivarjefall med JD kittet!
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Fina bilder :tummenupp
Nu börjar det bli fason på era Zor :yoparty

JD kittet är väl det som är bäst för tillfället och mest komplett om man läser på TT. Bra brux!
Blir ju lite dyrt att beställa enbart det då frakten ligger på 200-300kr och sen tull osv på det.
JD kittet du ska ha heter JDS005 och finns här: http://shop.thumpertalk.com/product_p/int_jdjetting_jetkit.htm
eller här
http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=53&cat=1&page=1

Generalagenten i Sverige www.EMX.se , vet inte om dom har det hemma, slå en pling o kolla!

EMX RACING ENKOPINGSVAGEN 128B, HUS 113 Sweden 46 8 445 30 80

Hoppas du hittar nåt för det blir rätt så stor skillnad utan att det drar mer soppa, ivarjefall med JD kittet!

Tackar Tack ännu en gång!

Jo jag har sätt JD kittet faktist och läst lite om det och de verkar ju funka bra!
Men måste det verkligen bli så dyrt att beställa därifrån? Far min beställde service boken åt mig från staterna och frakten på den va endast 10$ vilket är billigare frakt än om man skulle beställa något innom Sverige...

Hade han bara tur eller behöver det inte bli så mycke dyrare?

Ska höra med EMX också, men de det är ju så pass mycke billigare i staterna om man får billig frakt!!

Byte till KN filter eller sånt dyligt, Behövs det ? Är de många som gör det?

MVH // JS
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Tackar Tack ännu en gång!

Jo jag har sätt JD kittet faktist och läst lite om det och de verkar ju funka bra!
Men måste det verkligen bli så dyrt att beställa därifrån? Far min beställde service boken åt mig från staterna och frakten på den va endast 10$ vilket är billigare frakt än om man skulle beställa något innom Sverige...

Hade han bara tur eller behöver det inte bli så mycke dyrare?

Ska höra med EMX också, men de det är ju så pass mycke billigare i staterna om man får billig frakt!!

Byte till KN filter eller sånt dyligt, Behövs det ? Är de många som gör det?

MVH // JS
TT är svindyra på frakten tyvärr, andra ställen i usa man beställer ifrån brukar vara betydligt billigare med frakten. Ska du bara ha kittet så kolla upp några fler i usa.
Jag beställde lite mer skit från TT så då spelade det inte så stor roll.
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
TT är svindyra på frakten tyvärr, andra ställen i usa man beställer ifrån brukar vara betydligt billigare med frakten. Ska du bara ha kittet så kolla upp några fler i usa.
Jag beställde lite mer skit från TT så då spelade det inte så stor roll.

Okej, ja ja ska kolla runt lite och se om jag får nå bra pris..

Det är inte någon som har gjort en hemma gjord ljuddämpare till sin DRZ ?
Är själv väldigt sugen på att göra en, pga att man går i skolan och får 1050kr i månaden att leva för, vilket inte är mycket att hänga i julgranen.

Inga som har nå nya DRZ filmer på lager? Inge roliga svenska filmer?





MVH / JS
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det någon som vill köpa cylinder fots/toppackning? (Nya E packningar)
Har även allt annat till hojen som är standard och nytt.
Cylinder, förgasare, hastighetsmätare m.m m.m

Mvh // Johan
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top