Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert![]()
Vilket Yoshi köpte du?
Släng upp en bild på det, rena rama porren ju

Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert![]()
Vilket Yoshi köpte du?
Släng upp en bild på det, rena rama porren ju![]()
Kan säkerligen stämma. Dynojet använder sig av någon annan enhet när de storleksklassar sina munstycken.
Det blev ett Yoshi rs2![]()
Hoppas det låter lika härligt som det är snyggt!
Har även passat på att skicka på ett litet baklyse.Skylten vet jag inte vart jag ska sätta än. Ska hitta några miniblinkers också![]()
Okej, då var det ju kanske värdelöst att jag var och köpte andra munstycken idag![]()
![]()
Jag tror att dynojet har en speciell trottelnål som bara fungerar ihop med deras egna munstycken. Kolla runt på thumpertalk.com för att ta reda på vilka dynojet-munstycken du ska ha. Annars kan du alltid returnera ditt dynojetkit och köra på vanliga standardmunstycken.
Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert![]()
Är det samma Dynojetkit till Drz-s som till sm?
Jag beställde ett till drz-s och fick då munstycken i storlekar 126-138 tror jag det är. Det kan väl inte stämma då det rekomenderas 155 osv?
Jag måste väl ha fått fel![]()
Släng dit det som det står i bruxen med 3x3 hål, det är väl även fjäder med i DJ kittet? Ta bort det där skräpet som jag skrev ovan, annars kanske inte rekommendationerna i kittet funkar som det är tänkt.
25 Pilot(lågfart) funkar bra med ca 2,5-3 varv på skruven.
Sprit (etanol) är bra. T-Röd eller liknande.Vad ska jag rengöra avgasystemet med innan jag startar första gången?
Vill inte bränna fast den lilla smutsen och fettfläckarna som sitter på![]()
Kolla på bilden, vad är det som skulle skava mer med JDnålen?
Aldrig hört talas om det
150-155, 25 lågf. och 3x3 och org.nål kommer säkert ge en del och blir ju lite billigare.
Vet inte vad som styr solenoiden, men den öppnar ibland och gör så det inte blir "full gas", släpper in "luft" från luftrenaren så vacuumet sjunker i locket som styr trotteln. USA modellen har inte solenoiden.
KTM 640 har nåt liknande tror jag, begränsar så det inte blir fullgas på 1an o 2an eller nåt![]()
Ta bort solenoiden, plugga locket med en slang och skruv (M8) ovanpå förgasaren och slangen som går till solenoiden från luftburken om du vill prova. Solenoiden behöver man inte ta bort från förgasaren egentligen om man inte orkar, räcker med att plugga och rycka ur kontakten vid vä sida under sadeln, men det blir ju lite mer plats om man tar bort den, för att inte tala om viktbesparingen.
Avgasreningen (Pair) sitter på vä. sida av motorn, en svart grej som det står Mikuni på med ett rör som går upp till avgasen, ger inte nåt i effektökning direkt att ta bort den, men ett problem mindre. Röret pluggar man eller gör en täckbricka att montera upptill.
Tänk på att garantin kanske inte gäller om du gör nåt, man får inte ens bestycka om den själv enligt KGK om man inte lämnar in den för bänkkörning!
Har fått mitt Yoshisystem nu. Det var ju riktigt vackert![]()
Är det samma Dynojetkit till Drz-s som till sm?
Jag beställde ett till drz-s och fick då munstycken i storlekar 126-138 tror jag det är. Det kan väl inte stämma då det rekomenderas 155 osv?
Jag måste väl ha fått fel![]()
Sprit (etanol) är bra. T-Röd eller liknande.
HejHej, jag är nu inne på att köpa ett dynojetkit nu till min drz som snart har blivit inkörd och ska nu upphottas lite!!
Så vart köpte du ditt? Från staterna? Vad kostade de med frakt och allt sånt tjaffs? Nått man bör tänka på??
Tack på förhand // JS
Tackar
Jag köpte mitt djkit samtidigt som jag köpte avgassystemet, så det ingick i frakten. Jag köpte avgaset och djkitet av ett företag som heter: jc_motorcycle_exhausts. Saken är den att dynojet munstyckena har någon annan typ av storlek. Alltså, de i paketet är i storlekarna 128-136. Det står i bruksanvisningen att man ska använda strl. 134 om man har ett eftermarknads system. Vet dock inte om 3x3 modden är inräknad då. Jag orkade inte prova mig fram utan körde på ett säkert kort. Köpte munstycken i närmsta affär, 155main och 25 pilot (243kr totalt). Sen använde jag dynojet nålen och fjädern. Sen kapa jag upp hålet i luftburken också. Nu är hojen mycket piggare från låga varvtal och låter heelt underbart![]()
Fina bilder![]()
Nu börjar det bli fason på era Zor![]()
JD kittet är väl det som är bäst för tillfället och mest komplett om man läser på TT. Bra brux!
Blir ju lite dyrt att beställa enbart det då frakten ligger på 200-300kr och sen tull osv på det.
JD kittet du ska ha heter JDS005 och finns här: http://shop.thumpertalk.com/product_p/int_jdjetting_jetkit.htm
eller här
http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=53&cat=1&page=1
Generalagenten i Sverige www.EMX.se , vet inte om dom har det hemma, slå en pling o kolla!
EMX RACING ENKOPINGSVAGEN 128B, HUS 113 Sweden 46 8 445 30 80
Hoppas du hittar nåt för det blir rätt så stor skillnad utan att det drar mer soppa, ivarjefall med JD kittet!
TT är svindyra på frakten tyvärr, andra ställen i usa man beställer ifrån brukar vara betydligt billigare med frakten. Ska du bara ha kittet så kolla upp några fler i usa.Tackar Tack ännu en gång!
Jo jag har sätt JD kittet faktist och läst lite om det och de verkar ju funka bra!
Men måste det verkligen bli så dyrt att beställa därifrån? Far min beställde service boken åt mig från staterna och frakten på den va endast 10$ vilket är billigare frakt än om man skulle beställa något innom Sverige...
Hade han bara tur eller behöver det inte bli så mycke dyrare?
Ska höra med EMX också, men de det är ju så pass mycke billigare i staterna om man får billig frakt!!
Byte till KN filter eller sånt dyligt, Behövs det ? Är de många som gör det?
MVH // JS
TT är svindyra på frakten tyvärr, andra ställen i usa man beställer ifrån brukar vara betydligt billigare med frakten. Ska du bara ha kittet så kolla upp några fler i usa.
Jag beställde lite mer skit från TT så då spelade det inte så stor roll.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |