Vad tycker ni om Will Smith?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ni har väl alla hört om Will Smiths örfil? Nåt säger mig att de flesta svenskar tycker att Will har gjort bort sig när han inte kunde kontrollera sig men så ser jag nu bland mina Filippinska vänner på Facebook så delar dom flitigt denna bild. Dom ser alltså honom som en hjälte/gentleman som försvarar sin kvinna för att hon blev kränkt av ett skämt. Till och med prästens dotter har delat bilden, hon har tydligen inte lärt sig vända andra kinden till. :hihi

Gissar jag fel om svenskars åsikter? Finns det flera av er här som tycker Will är en hjälte eller gentleman som "försvarar" sin kvinna?

Ifall någon nu missat att läsa om händelsen så är den här.

Bifogat

• Will.png
    Will.png
    928.6 KB · Visningar: 29

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Självklart ska man försvara sin fru. :tummenupp
Jag tar en bot för det alla dagar i veckan.

Edit
Gissar att han blir cancellerad.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han skrattade själv först, sen kikar han mot frun och ser att hon blev purken.

Har det hela endast med hennes sjukdom att göra eller är har det något med otroheten att göra?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är förvånad över hur många som verkar okej med att man får nita någon när man blir sekundärkränkt. Men om det blir ett skifte till att det ska vara okej så är jag inte sist med att börja nita folk med något skämt som lam ursäkt.

(Våld är inte rätt, speciellt inte p.g.a. en så minimal ursäkt. Hade det varit en ortenblatte så hade det varit helt andra ordval och agerande från omvärlden...)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Är inte för våld, men skull skämmas mer i Chris Rocks kläder än Will Smiths kläder då..

Hade själv gått upp på scenen å sagt att han måste be om ursäkt till frun ..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hela "roast" grejen tycker jag har gått över styr, milda pikar kan vara okej, men när man som i det här fallet går på någons frus sjukdom för att kanske få ett "höhö" från publiken så kanske man ska sluta försöka vara komiker.

Jag såg någon annan som "roastade" någon och avslutade med att "din pappa blev roastad i WTC 2001" (han var brandman och omkom där).

Visst, shockvärdet är högt, men speciellt kul är det inte.

Sen ska man inte slå folk på käften heller.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Kul tråd. Diskuterade precis detta med några kompisar. Är kluven. Våld är fel. Samtidigt gör sig någon ”rolig” över ens frus sjukdom. Jag tycker man kan skämta om det mesta men det där var dels otroligt smaklöst samtidigt som det inte ens var ett bra skämt.

Våld är fel men Rock förtjänade en smäll på käften.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hela "roast" grejen tycker jag har gått över styr, milda pikar kan vara okej, men när man som i det här fallet går på någons frus sjukdom för att kanske få ett "höhö" från publiken så kanske man ska sluta försöka vara komiker.

Jag såg någon annan som "roastade" någon och avslutade med att "din pappa blev roastad i WTC 2001" (han var brandman och omkom där).

Pete Davidson. En best of som jag tycker är riktigt rolig. "Pappaskämtet" är med i ett par varianter.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Med Pete Davidson är det ändå skillnad. Hans stående skämt i sin stand up är om sin farsa som dog. De som roastade honom/hans farsa hade bett om lov innan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man får skämta om vad som helst och det är fel att slåss. Det som hade varit rätt hade varit att resa sig upp och gå därifrån och be arrangörerna behålla sin gyllene gubbe.

Man får skämta om vad som helst, till exempel dvärgar (som grupp), men sitter det en dvärg i rummet kanske man ska låta bli just den gången.

Att däremot rikta sig till en enskild person, och göra sig lustig på deras sjukdom/handikap är lite smaklöst.

Ja, paret Smith hade kunnat lämna galan, ett tydligt statement om att man inte tyckte det var kul med sjukdoms-mobbing av enskild person

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kul tråd. Diskuterade precis detta med några kompisar. Är kluven. Våld är fel. Samtidigt gör sig någon ”rolig” över ens frus sjukdom. Jag tycker man kan skämta om det mesta men det där var dels otroligt smaklöst samtidigt som det inte ens var ett bra skämt.

Våld är fel men Rock förtjänade en smäll på käften.
Jag tyckte det var ett hyfsat bra skämt, båda dessa herrar var dessutom en stand up framtoning och bör tåla detta. Will Smith är inte femton år och dessutom skrattade han ju själv först, varför då?

Hela grejen är bara så otroligt pinsamt hanterad, och hade han velat markera kunde han berättat om sin frus sjukdom i ett tal han kunde tvingat till sig eller så visste han säkert att han ska få statyett så han kunde väntat till dess. Det hade varit ungefär en miljon gånger mer stfu gentemot Chris Rock.

Låg nivå, så här ska nivån på fruar och galor vara.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag tyckte det var ett hyfsat bra skämt, båda dessa herrar var dessutom en stand up framtoning och bör tåla detta. Will Smith är inte femton år och dessutom skrattade han ju själv först, varför då?

Hela grejen är bara så otroligt pinsamt hanterad, och hade han velat markera kunde han berättat om sin frus sjukdom i ett tal han kunde tvingat till sig eller så visste han säkert att han ska få statyett så han kunde väntat till dess. Det hade varit ungefär en miljon gånger mer stfu gentemot Chris Rock.

Låg nivå, så här ska nivån på fruar och galor vara.

Reagerade på Wills skratt också. Såg ut som ett artighetsskratt. Till och med hans frus initiala reaktion var skratt i två sekunder innan hon surnade till. Det var antagligen då Will ville vara riddare.

Fortfarande ett tråkigt skämt om du frågar mig. Fick uppfattningen av att Rock och fru Smith var bekanta så det hade nog varit på sin plats att stämma av skämtet innan man drog det i direktsändning.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Man får skämta om vad som helst, till exempel dvärgar (som grupp), men sitter det en dvärg i rummet kanske man ska låta bli just den gången.

Att däremot rikta sig till en enskild person, och göra sig lustig på deras sjukdom/handikap är lite smaklöst.

Ja, paret Smith hade kunnat lämna galan, ett tydligt statement om att man inte tyckte det var kul med sjukdoms-mobbing av enskild person
Ja, visst blir det smaklöst, men det slår ju mot skämtaren.
Galan har fått synpunkter på skämt tidigare så de borde veta vad de har att vänta.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet inte riktigt, tycker att den som pressar upp våldsspiralen gjort fel. Men å andra sidan har jag de senaste åren börjat undra om det totala avståndstagandet från våld kanske ligger samhället i fatet, för en del människor skulle nog behöva en rejäl käftsmäll ibland. Och där är gott om folk på den där tramsgalan som nog skulle må bra av en käftsmäll ibland.
Men, ja... Den som skruvar upp våldsspiralen gör fel. I det här fallet så var det Will som skruvade upp från elaka ord till en smäll på käften.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag tycker det var förorts-style på det där. Inte alls snyggt men så kan det bli när man tycker sig bli kränkt för allt och inget och måste upprätta sin "heder"

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA