Nu har man hunnit prata ihop sig och kommit fram till vad som är "rätt" att göra. Varför eskorterades han inte ut på en gång av två bastanta vakter?
Nu har man hunnit prata ihop sig och kommit fram till vad som är "rätt" att göra. Varför eskorterades han inte ut på en gång av två bastanta vakter?
Det här kommer ju resultera i en strid ström av "gå upp på scen och ge någon en örfil"-personer som sedan slipper skiten i 10 år.
Om någon nu gör det svarar hon med ord. Eller jag. Jag är antagligen bättre på att fäktas med ord än någon godtycklig fåntratt på kroken.Det är ju lätt att sitta här och vara nobel.
Men om någon står och förolämpar er fru på kroken så tittar ni åt andra hållet eller berättar för er fru att hon minsann får försvara sig själv?
Om någon står och berättar sexhistorier för barnen i sandlådan är det inte OK att, fysiskt om man så måste, avlägsna honom därifrån?
Det är ju bara "ord" han framför eller?
Ska det vara långt tills man tar till våld? Absolut!
Finns det gånger där det behövs? Absolut!
Världen är inte så svart-vit.
Jag, och säkert du, har sett ett antal fysiska bråk på krogen eller utanför.Om någon nu gör det svarar hon med ord. Eller jag. Jag är antagligen bättre på att fäktas med ord än någon godtycklig fåntratt på kroken.
Den som trissar upp våldspiralen är den som har fel i nästan samtliga lägen.
Att någon säger något dumt på kroken är definitivt inte ett av de fallen. Om man så jävla gärna vill slåss kan man alltid reta upp fåntratten med ord tills denne börjar illa fäkta.
Ja och tillåts vi forma juridiken mer efter moralen(vilket funkar i homogena samhällen) så är det egentligen inga problem. Du kommer då inte bli straffad för att du fysiskt förflyttar tex pedofilen i exemplet ovan, eftersom det är i överensstämmande med de som bor i och formar samhället.Jag, och säkert du, har sett ett antal fysiska bråk på krogen eller utanför.
Alla har börjat med ord.
Det betyder de facto att ord har fysiska konsekvenser.
Bra att ta med sig om man tror att man kan säga vad fan som helst utan att behöva ta ansvar för det.
Du och jag och Will och alla andra har definitivt olika gränser på var, och om, våldet kommer.
Ta mitt exempel på pedofilen som står och berättar sexhistorier för barn i sandlådan.
Rätt eller fel att använda fysisk kraft (våld) för att avlägsna denne?
I det fallet knuffade jag och en man till bort mannen till ett gatuhörn där sedan polisen plockade bort honom.
Är jag en maskulin våldsextremist?
Återigen, lätt att vara nobel och tro att man själv inte har någon gräns med det beror nog mer på att man haft turen att inte komma i den situationen.
Jag har varit i slagsmål alldeles för många gånger i min ungdum, och visst började det alltid med tjafs, men det är ändå en person som väljer att gå från ord till våld. Den personen är den som felar.Jag, och säkert du, har sett ett antal fysiska bråk på krogen eller utanför.
Alla har börjat med ord.
Det betyder de facto att ord har fysiska konsekvenser.
Bra att ta med sig om man tror att man kan säga vad fan som helst utan att behöva ta ansvar för det.
Du och jag och Will och alla andra har definitivt olika gränser på var, och om, våldet kommer.
Ta mitt exempel på pedofilen som står och berättar sexhistorier för barn i sandlådan.
Rätt eller fel att använda fysisk kraft (våld) för att avlägsna denne?
I det fallet knuffade jag och en man till bort mannen till ett gatuhörn där sedan polisen plockade bort honom.
Är jag en maskulin våldsextremist?
Återigen, lätt att vara nobel och tro att man själv inte har någon gräns med det beror nog mer på att man haft turen att inte komma i den situationen.
Det är precis det jag försöker få fram.Jag har varit i slagsmål alldeles för många gånger i min ungdum, och visst började det alltid med tjafs, men det är ändå en person som väljer att gå från ord till våld. Den personen är den som felar.
I fallet pedofiler och barn kan jag nog tycka att det kan finnas fog för handgripligheter. Jag har även gått emellan när män varit alldeles för närgångna mot kvinnor. Jag har för det mesta brukat ord. Och ibland kanske hoppats på att de skulle försöka slåss. Nu är det många, många år sedan jag varit i handgemäng däremot. Jag har tillräckligt med ärr nu känns det som.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|