Vad Tycker Ni?

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Har ni nångång råkat ut för nån av våra mc-polare som har visat sig vara ett riktigt j**la svin samband med ett mcköp?Det har jag, är det isf ok att hänga ut den personen? :zpy :zpy :zpy
 

Skorpan

Guest
vad menar du? hänger inte med riktigt
har du blivit blåst eller......förklara lite mer
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
egentligen får du inte hänga ut nån. Men ett nick eller vanligt namn är nog inte straffbart att lägga ut här, men ingen persondata.
Du kan iaf berätta vad som hänt dig.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ja det har jag, jag blev "utvikt" och han bad senare om ursäkt.

Vik du ut han som köpte eller sålde. Se bara till att du inte ljuger, det behövs inte.
Du behöver inte krydda heller inför dina kompisar för du vet vad som gäller. Köper du en hoj får DU kolla den och har han, säljaren, verkligen lurat dig så är det ganska trist.

Men det är fortfarande ett privatköp. Att sen tro att man som lurig säljare ska bli speciellt omtyckt är ju mycket naivt.

750RR
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
OK här kommer min berättelse!
Jag köpte en zx7r i vintras, allt var ok fram tills att jag började tycka att den för tung o ville köpa en lättare hoj(kan verka lite konstigt men jag ville det iaf). Jag satte ut en annons o fick en seriös köpare. Jag berättade för honom att hojen var i bra skick förutom vänster kåpa som var lite skadad o att jag hade lackat om tanken för att det inte var ordentligt gjort.Så långt var allt ok,samma dag som han skulle komma o hämta den ringde han mig o sa att han hade pratat med den förre ägaren o fått veta att den är krockad o att jag har köpt den billigare än vad jag nu skulle sälja den för. Jag kände mig riktigt dum för att killen trodde säkert att jag ville blåsa honom. Jag ringde upp killen som jag hade köpt hojen av o frågade vad fan det är han säger till folk angående hojen. Det här fick jag höra,"JO MEN DEN ÄR JU SMÄLLD, JAG KÖRDE PÅ ETT RÅDJUR MED DEN O DESSUTOM SÄLJER DU DEN DYRARE ÄN VAD DU HAR KÖPT DEN FÖR!".
Då frågade jag honom varför han inte sa att den var krockad till mig när jag köpte den,då sa han att han inte sa det för att jag var köpare då. Till saken hör att hojen som jag längre inte äger är i väldigt bra skick. Han som tog över den efter mig fick veta allt o tyckte inte att det var några som helst konstigheter med hojen efter att han körde hojen i två dagar o vi har varit ute o kört ihop efter det oxå. Jag tycker väl ändå att man talar om det nam känner till om hojen till folk som ringer på annonser, o gör man inte det så är man ett riktigt SVIN. Håller ni inte me?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Daniel-L skrev:
OK här kommer min berättelse!
Jag köpte en zx7r i vintras, allt var ok fram tills att jag började tycka att den för tung o ville köpa en lättare hoj(kan verka lite konstigt men jag ville det iaf). Jag satte ut en annons o fick en seriös köpare. Jag berättade för honom att hojen var i bra skick förutom vänster kåpa som var lite skadad o att jag hade lackat om tanken för att det inte var ordentligt gjort.Så långt var allt ok,samma dag som han skulle komma o hämta den ringde han mig o sa att han hade pratat med den förre ägaren o fått veta att den är krockad o att jag har köpt den billigare än vad jag nu skulle sälja den för. Jag kände mig riktigt dum för att killen trodde säkert att jag ville blåsa honom. Jag ringde upp killen som jag hade köpt hojen av o frågade vad fan det är han säger till folk angående hojen. Det här fick jag höra,"JO MEN DEN ÄR JU SMÄLLD, JAG KÖRDE PÅ ETT RÅDJUR MED DEN O DESSUTOM SÄLJER DU DEN DYRARE ÄN VAD DU HAR KÖPT DEN FÖR!".
Då frågade jag honom varför han inte sa att den var krockad till mig när jag köpte den,då sa han att han inte sa det för att jag var köpare då. Till saken hör att hojen som jag längre inte äger är i väldigt bra skick. Han som tog över den efter mig fick veta allt o tyckte inte att det var några som helst konstigheter med hojen efter att han körde hojen i två dagar o vi har varit ute o kört ihop efter det oxå. Jag tycker väl ändå att man talar om det nam känner till om hojen till folk som ringer på annonser, o gör man inte det så är man ett riktigt SVIN. Håller ni inte me?

Men herregud. Vad är det med dig?
Har du inte köpt bil privat eller?

Man BÖR vara ärlig, finns ju inget som hindrar en säljare att ljuga ihop en massa för att få den såld.
Det e trist som fan men sånt händer varje dag. :fakta
Den såldes ju i befintligt skick ju(?)!

Man blir lurad om man inte har en direkt kunnig person med sig. Jag trodde jag hade det i båda fallen av mina första mc-köp men så var inte fallet, det var bara en snackare jag hade med mig vet jag idag och min 750 var krockad. Han den kunnige som var med kunde inte ens se skillnad på glasfiber eller vanlig plast :rolleyes:

Tur man själv är mer kunnig idag än som 19-åring.......

Han som säljer är inte din vän på nåt sätt. Hade din vän lurat dig hade han verkligen varit ett riktigt svin som skulle haft kompani.stryk :fakta inte annars även om man tycker det.

750RR
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Jag håller med dig maverick jag körde den allt var ok o jag vet hur det är när man köper nåt , men att säljaren ska i framtiden sabotera mina affärer bara för att jag prutade tar väl ändå priset.
p.s. Han finns är inne hos oss på sporthoj han kanske kan slänga in några ord
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Daniel-L skrev:
Jag håller med dig maverick jag körde den allt var ok o jag vet hur det är när man köper nåt , men att säljaren ska i framtiden sabotera mina affärer bara för att jag prutade tar väl ändå priset.
p.s. Han finns är inne hos oss på sporthoj han kanske kan slänga in några ord

Att han dessutom finns här inne är förbannat trist och eftersom jag känner sånna löjliga typer kan jag slå vad om att han inte kommer att skriva här av ren feghet.

Jag vet inte omständigheterna kring era affärer så jag vill inte uttala mig för mycket.
"bara för att du prutade" säger du, men vad då då?
Han hade inte behövt sälja den till ett pris han inte gillade. Det där känner jag igen, sen blir säljaren så förbannad för att han senare på kvällen kommer på hur otroligt korkad han verkligen var och gör allt för att sabotera för han som nu köpt den.
STÅ ERT KAST era fula försäljare! What goes around comes around säjjer de juu.....

Skit i honom nu Danliel-L. Säg ifrån när han har sin hoj på annons om det så är blocket eller här så har han ju inte så stor chans nästa gång.

750RR
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Det är det som är det roliga han tyckte att jag skulle sälja den för samma pris. Alla vet ju att man ska köpa mc på vintern om man vill göra riktigt bra affär, självklart får man mer för hojen när man säljer den till sommaren det väl inget att bli sur för han kunde själv väntat till sommaren o fått bättre betalt!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
visst var det fult att han blåste dig när du handlade av honom och sen ville trassla till det för dig när du skulle sälja. Det kan ju inte direkt vara nån som gillar dig det där, snarare nån som verkligen ogillar dig.
 

Skorpan

Guest
Daniel-L skrev:
Det är det som är det roliga han tyckte att jag skulle sälja den för samma pris. Alla vet ju att man ska köpa mc på vintern om man vill göra riktigt bra affär, självklart får man mer för hojen när man säljer den till sommaren det väl inget att bli sur för han kunde själv väntat till sommaren o fått bättre betalt!
det har han inte med o göra,det e väl din hoj nu :fakta
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Skorpan skrev:
det har han inte med o göra,det e väl din hoj nu :fakta
Det är ju det .vi som kör mc är en relativ liten grupp som vinkar till höger o vänster när vi möts ute på vägarna, så man tycker ändå att sånt inte borde förekomma.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Daniel-L skrev:
Det är ju det .vi som kör mc är en relativ liten grupp som vinkar till höger o vänster när vi möts ute på vägarna, så man tycker ändå att sånt inte borde förekomma.

Helt min uppfattning. Att jag blir lurad av folk som säljer sina bilar bekommer inte mig för jag e ju inte bättre själv, men att en hojkamrat gör det :mad:
DET är illa, MYCKET illa.

Lär er skilja på 4 och 2 hjul.

750RR
 

Skorpan

Guest
maverick_750rr skrev:
Helt min uppfattning. Att jag blir lurad av folk som säljer sina bilar bekommer inte mig för jag e ju inte bättre själv, men att en hojkamrat gör det :mad:
DET är illa, MYCKET illa.

Lär er skilja på 4 och 2 hjul.

750RR
håller med sjuk5tjiii rr ;) :D
Daniel,du har PM :skrämd
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Jag kanske ska namnge honom, eller inte!. Hursom helst ville jag få ur mig detta för att jag fick syn på killen här inne för en stund sen o gamla minnen gjorde mig arg. Hoppas du SKÄMS riktigt för det du gjorde min "MC-BRODER"!. :fatta!
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Nu är tjejen på mig jag får inte sitta vid datorn längre :( .godnatt alla ärliga människor,och ni andra mindre ärliga :squid
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top