Vad väger en betonggris?

En såndäringa 290kg gris fixar alla som har större ställstorlek än 54 att ställa på högkant :D Borde inte krävas mer än 100-120kgs lyftkraft. I min ungdom envisades jag med att parkera bilen inne på gårdsplanen (lat redan då) och grannar envisades med att blockera vägen med en gris. Så man fick ju lite träning på att baxa runt på den där någon gång i veckan :gnissla Naturligtvis var det jobbigare att flytta på grisen än att gå 50 meter extra men vad gör man inte för principen att jävlas tillbaka :D

Solid snake skrev:
Såna 290kg som finns här ovanför går finfint att välta. Men det finns några som har en annan utformning och de går tamefaan inte att få något vettigt grepp om. :(

Sedan så vet jag inte riktigt hur det är meed någon av den typ som brukar användas t.ex. vid vägarbeten för att dela av vägen.

UrbanTiger skrev:
Okej... du tar stolpen, välter grisen, drar bort stolpen sedan utnyttjar du grisen rejält :yoparty
Stoffer vet hur man får med sig en gris hem. Tre trappor utan hiss är inga problem.

Man säljer inte en favorit ... :kocko

På tal om att välta grisar.. Är det någon här som vält kor ?

Starstriker skrev:
På tal om att välta grisar.. Är det någon här som vält kor ?
Vi har stannat vid många ängar och planerat välta kor, men det är aldrig någon som törs börja. Blir korna arga?

Dropkick skrev:
Det går fan inte!! dom vaknar och springer efter :huvet
Fast det var ju en tjur då, som vi trodde var en ko :fatta!
:D :D
Kolla under :arsele nästa gång om den har flera spenar eller en STOR, välj modelen med flera mindre. :tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back