Vad välja av CBR 600F, R6, ZX6R eller GSX-R 600??

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
Det känns något skevt att jämföra Cbr 600f (91-97) med En R6:a, klart att försäkringen är billigare på CBR:n. då både konstruktionen och hojen är äldre än R6:an.

Om jag vore trådskaparen och ville ha en honda, skulle jag hoppa över Cbr600 f2-f3 då modellen ju knappast har förrändrats utseendemässigt sen 91 (liten uppputsning av front och annan akter på de senare). och istället köpa en CBR600f4 då de kom 98-99?, och finns ett antal på blocket som säkerligen går att pruta endel på nu i höst. En nyare konstruktion och framförallt mkt snyggare utseende.

//Joakim.J

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Det känns något skevt att jämföra Cbr 600f (91-97) med En R6:a, klart att försäkringen är billigare på CBR:n. då både konstruktionen och hojen är äldre än R6:an.

Om jag vore trådskaparen och ville ha en honda, skulle jag hoppa över Cbr600 f2-f3 då modellen ju knappast har förrändrats utseendemässigt sen 91 (liten uppputsning av front och annan akter på de senare). och istället köpa en CBR600f4 då de kom 98-99?, och finns ett antal på blocket som säkerligen går att pruta endel på nu i höst. En nyare konstruktion och framförallt mkt snyggare utseende.

//Joakim.J

Det blev en R6a -99 med 1800mil på mätaren Har bara hunnit med en liten tur nu ikväll, men hittills är jag grymt nöjd :tummenupp

Tack för alla svar :yoparty

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Grattis till hojen. :)

Vad blev det för pris på försäkringen?

Henrik

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Grattis! Tusan vad kul! Hoppas det blir många roliga mil! :tummenupp
Får man fråga vad du fick ge? Letar också efter hoj just nu.

MVH/Dadde

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Grattis till hojen. :)

Vad blev det för pris på försäkringen?

Henrik

Tackar! Känns riktigt kul :)

Eftersom man är sann entusiast och inte räds lite kyla och regn så tog jag en åretrunt försäkring hos folksam. Gick på ca 8000:- halvförsäkring helår, jag är 27år och bor i Sthlm. Och då är det ganska rimliga självrisker. Tror det var 3000:- för stöld. Så det känns ok! :tummenupp

Grattis! Tusan vad kul! Hoppas det blir många roliga mil! :tummenupp
Får man fråga vad du fick ge? Letar också efter hoj just nu.

MVH/Dadde

Gav 33` för en svensksåld 99a med 1800mil på mätaren. Hojen är i ruskigt bra skick och alla slitdelar som nya så det känns ok. :)

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det blev en R6a -99 med 1800mil på mätaren Har bara hunnit med en liten tur nu ikväll, men hittills är jag grymt nöjd :tummenupp

Tack för alla svar :yoparty

Grattis, det var det bästa du kunde valt av de alternativen.:tummenupp CBR 600F är rent omodern i jämförelse.

//Joakim.J

Helt rätt!

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...