Vad valjer man???

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Skriver detta fran LA USA,

Hojarna kostar noll & ingenting i USA:tuttar :tuttar och jag ska kopa med mig en 1000cc hem. Finns MASSOR att valja mellan.

Men vad skulle du valja?

Fabriks ny GSXR 1000 -07 $9100
Fabriks ny ZX10 -08 $11000
Fabriks ny R1 -07 $8900

Eller
AMA Attack kittad ZX10 -06 Ohlins runtom extra falgar, extra tank styr & fotpinnar kitbox & pc $8000

AMA Kittad GSXR 1000 -07 Ohlinskitad, alla orginaldelar, extra falgar kitbox & pc $11000

Ducati 1098S ca 100 mil $14000

Eller kanske en ny 1098R for $39500 = 250 000:- :rolleyes: njaa, sa mycket kan jag inte lagga, men det ar vad den star i.

Dollarn star i ca 6.20sek, kostar ca 7000sek att skicka hem isarplockat som reservdelar.:)

Har total beslutsangest:va :va :va Pleas ... kom med forslag.

\\
Benny

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Jag skulle valt en ny hoj. R1 hade jag tagit och köpt med mig ett par bullerburkar hem.

Skuggan

Guest
En R1 som kostar 8900 där. Vad kostar den när den är påställd och klar i Sverige?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om några år ska jag dit o shoppa oxå :hihi

Jag minns även när jag var där 2002-2003 att folk klagade på soppapriset... jag var helt chockad över priset o tankade tank på tank utan problem. En full tank för 40 dollar (80-90 liter, bil såklart) är ju äckelbilligt. Nåja, inte det det handlade om.

Köp en hoj värt pengarna... du måste inte ha en sprillans ny. Men samtidigt dock, det skiljer bara några tusenlappar och i Sverige skulle mellanskillnaden vara 10-tusenlappar. Så pengamässigt blir det nog mer värt det med ny hoj både för känslan och värdet väl i Sverige igen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skall du ha den för raceåka så hade jag köpt AMA Kittad GSXR 1000 -07 Ohlinskitad, alla orginaldelar, extra falgar kitbox & pc $11000 helt enkelt därför att även om du klarar dig utan en fullkittad cykel så kostar nödvändigheter såsom avgas/fälgar/pcIII och fjädringskit så pass mycket i svedala att det är deal att köpa färdigkittat.

MC Doktorn

Guest
Lönar det sig?
Jag menar en Moms på 25% och en tullsats på X kr ? och sen en besiktning med nödvändiga modifieringar.

Men de Öhlinskittade hojarna skulle jag gå på

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
R1:an skulle jag valt.
Så köper du till lite godis till den och det blir perfekt.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
"AMA Kittad GSXR 1000 -07 Ohlinskitad, alla orginaldelar, extra falgar kitbox & pc $11000"

that's the one i would have gotten...

eftersom dollarn är så låg nu, är det bara smart att köpa 'för mycket' snarare än lagom. förr eller senare blir dollarn dyr igen och då kommer du ångra att du inte köpte mer...

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Med de priserna hade jag köpt ett par stycken av var sort och sålt några direkt när jag kommit hem. :)

/Linus

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Jag vet vad jag skulle valt utan att tveka en sekund, :tummenupp en liten "hint", det börjar på D! :D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Lönar det sig?
Jag menar en Moms på 25% och en tullsats på X kr ? och sen en besiktning med nödvändiga modifieringar.

Men de Öhlinskittade hojarna skulle jag gå på

http://www.tullverket.se/sokordao/t...nformular.4.4ab1598c11632f3ba92800010387.html
Rekommenderas för att räkna på moms+tull, man kan räkna med att ha cykeln här med alla avgifter betalda för ungefär 85kkr.

Skall man sen ha den för racebruk kan man ju se till att få den importerad som reservdelar med lågt varuvärde så blir det betydligt billigare. Fast givetvis är det aningen tveksamt ur legalisations-synpunkt...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kjöp en färdigkittad hoj. Man får aldrig det godiset för dom pengarna om man ska bygga själv!

ZX10an eller GSXR, hugget som stucket anser jag, men köp den som du gillar mest (enkelt va)

Edit: Köp ZX10an! Den är ju snorbillig även om man räknar alla frakter och tullar och momser! Kan verkligen rekommendera hojen.

/ Jens

Last edited:

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Grymt! Se över tullreglerna bara, se till att ha kvitton och fakturor med "rätt" värden. Ska du fula med tullen så se till att själv ha stenkoll.

Svårt val med hoj, även om valet för mig är självklart.
Hade en K7 förra året och den var riktigt riktigt fin. Grym motor. Men tycker nog i efterhand att R1:an kanske är ett bättre val.

Ska du köpa Ducce så är ju det skoj med, men då är det bra om du inte är rädd att skruva lite själv. Inte för att de går sönder, men det blir lite billigare då. Serviceintrevallen är ju fördubblade nu med 1098 så det är ju inte ventiljustering så ofta längre. Du har inga problem med vippor som på de äldre hyprarna och ventilerna ställer knappt om sig. Jag skulle nog kikat lite på en 999S eller en 999R också, grymma maskiner.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning