Vad valjer man???

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Mailade en amerikansk fjädringsguru för lite uppdateringar till ökenmoppen och fick detta i svaret:

"Why does it fells like i´m from Mexico when dealing with pepole from Europe nowdays"

Standardfjädrar i Sverige kostar 1400kr och WP vill inte leverera den fjäderkonstant jag önskar, amerikanen gör oneoff fjädrar för 130$.....

Tack MrBush......

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag gar nog pa fardig racehoj... Ska kolla pa K7:an idag.

Dels for att jag tror det blir lattare att ta hem som "reservdelar" & slippa dyra avgifter, den kommer bara att ga pa bana.
Men dels for att dom redan ar fardig kittade och har allt + extra grejjer.

Slippa meckandet ar ett stort + for mig med tummen mitt i handen:D

Fast... Kawan -08 ger rejalt med villha begar, likasa 1098:an.

AARRRGGHHH Nu ar jag dar igen, besluts angest.

\\
Benny

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Se det från den ljusa sidan, vad du än väljer så kommer du få en kanonhoj för otroligt lågt pris :)

Nicotin

Guest
Jag gar nog pa fardig racehoj... Ska kolla pa K7:an idag.

Dels for att jag tror det blir lattare att ta hem som "reservdelar" & slippa dyra avgifter, den kommer bara att ga pa bana.
Men dels for att dom redan ar fardig kittade och har allt + extra grejjer.

Slippa meckandet ar ett stort + for mig med tummen mitt i handen:D

Fast... Kawan -08 ger rejalt med villha begar, likasa 1098:an.

AARRRGGHHH Nu ar jag dar igen, besluts angest.

\\
Benny

vilka lyxproblem du har..:D

Sjukt vilka priser, nästan så så man skulle ta flyget, men vad kostar frakt och sånt då ??

überkill

Guest
Kan man ställa om USA hojen till att visa km/h och är det inte så att standardmapningen gör att den inte kommer gå optimalt i klimatet här?

Smagatusk

Guest
Ett tips till alla er som behöver hjälp med att välja hoj (finns väl ungefär 18.000 såna trådar nu):

Se bara vad medlemmarna på SH kör för hoj. 99% ger er ändå bara rådet att ni ska välja samma som de kör. Fullständigt onödigt att fråga.

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Ett tips till alla er som behöver hjälp med att välja hoj (finns väl ungefär 18.000 såna trådar nu):

Se bara vad medlemmarna på SH kör för hoj. 99% ger er ändå bara rådet att ni ska välja samma som de kör. Fullständigt onödigt att fråga.

Visst, men det var aven tankt att visa den sjukt stora prisskillnad det ar pa marknaden i USA & sverige.

Suzukin saldes mitt framfor ogonen pa mig:huvet

Killen som agde kawan prutade ganska rejalt:tuttar Sa jag ar nu agare av en -06:a AMA hoj med sa mycket kitprylar att sjalvaste humlan kommer att bli impad:D

BjornE kommer att tro en spegelbild korde om honom:tungan

Fortsattning foljer vid tillfalle, svart att fa tag pa internet.
\\
Benny

Smagatusk

Guest
Visst, men det var aven tankt att visa den sjukt stora prisskillnad det ar pa marknaden i USA & sverige.

Suzukin saldes mitt framfor ogonen pa mig:huvet

Killen som agde kawan prutade ganska rejalt:tuttar Sa jag ar nu agare av en -06:a AMA hoj med sa mycket kitprylar att sjalvaste humlan kommer att bli impad:D

Fortsattning foljer vid tillfalle, svart att fa tag pa internet.
\\
Benny

Jaså, det var DET som var pudelns kärna. Att visa prisskillnaden... Anade nästan det.

Angående BjornE låter det nästan som killen som är sambo med min kusin. Men jag har säkert fel som vanligt. SH är stort. Eller, ja...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

\\
Benny

Så har du gjort det igen :D Vad ska du nu skylla på nu? Väder och vind eller tänker du hålla kvar vid att du är gammal och passé :D Kul för dig gubbe men att köra ifrån dig har ju inte varit så svårt på sista tiden så jag känner mig rätt lugn :FU

björn

Angående BjornE låter det nästan som killen som är sambo med min kusin. Men jag har säkert fel som vanligt. SH är stort. Eller, ja...

eller rätt litet eller var det stort :rolleyes:

björn

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
USA Import

Är det någon här som vet hur det går till med import från USA?
Tänkte det finns ju beggade hojjar på E-bay.
Är det bara att betala och be dem skicka den, kostar det något att ta in den till Sverige förutom frakten såklart. (frakt $800 enligt uppgift)
Hojjen är tänkt att användas som banhoj.
Tacksam för svar!

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Är det någon här som vet hur det går till med import från USA?
Tänkte det finns ju beggade hojjar på E-bay.
Är det bara att betala och be dem skicka den, kostar det något att ta in den till Sverige förutom frakten såklart. (frakt $800 enligt uppgift)
Hojjen är tänkt att användas som banhoj.
Tacksam för svar!

Frakt fran Los Angeles var $500.
Men da skickade jag en lada pa 1.5 m2
Tar ca 6-7veckor att fa hem.

Dack ar billigt har, $ 250-280\set ink moms. gar sakert att fa ner ytterliggare om man koper mer. sedan tillkommer frakten pa $3-400\m2

Tror inte jag aker pa moms, men ar beredd att betala detta om det kravs.

BjornE....
Dream on dude:arsele
I ar det MITT ar.
\\
B

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Sa jag ar nu agare av en -06:a AMA hoj
Grattis till hojen dara:yoparty :tummenupp
Sa nar aker du tillbaka till moder swe!? Skulle vara kul att fa in en dag pa willow innan du skruvar ner hojen!(?)
Jag ska som sagt till Willow den 7e april. Om det skulle vara sa att du ar kvar har da och har lust far du haka, kolla pa www.trackdaz.com kan vara slutsalt, men brukar finnas folk som saljer platser!
Vi kan forsoka fa upp bada hojarna pa min pickis om du inte har rajd dvs!:yoparty

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Grattis till hojen dara:

Tackar... Kom hem idag, så det får bli nästa gång.
Tiden bara rann iväg, jag hann inte med hälften av vad jag ville.
Skickar ett pm om det vi snackade om på telefon.

Fattade tillslut att Infinion Raceway är nya namnet på Sears Point:pannkyss , även om den var så ombyggd att jag inte kände igen mig.

Vad är det för däck då? Mönstrat?

Det som fanns på banan var Pirelli & Dunlop.
Priset jag fick var för slicks, men tror det är samma för DOT.
Märkte dock att dom var KLART villiga att gå ner i pris om man köpte större antal.

Det är helt sjukt vilka priser dom har på mc-prylar.
Dom reade ut R1. K7 & ZX10 -07:eek:r för $ 8900 =ca54000:-
Dom flesta 600cc för ca 48-50'000:-

Ska bli spännande & se om jag åker på moms & tull, hojen kommer till Stockholm om 5-6v:tuttar
//
Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Varför skulle du inte åka på det? Tar du det som flyttgods?

Plockade isär dom större delarna & tar in det som begagnade reservdelar... :D å bygger ihop en racehoj av detta.

Ibland åker jag på moms när jag skickar saker från staterna, men oftast är det då på "nya" grejjer.

Tror inte jag betalat moms på beggade saker någon gång, såvida det inte är fordon som ska reggas in i sverige.
//
Benny

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Plockade isär dom större delarna & tar in det som begagnade reservdelar... :D å bygger ihop en racehoj av detta.

Ibland åker jag på moms när jag skickar saker från staterna, men oftast är det då på "nya" grejjer.

Tror inte jag betalat moms på beggade saker någon gång, såvida det inte är fordon som ska reggas in i sverige.
//
Benny

Aha, du ska inte regga in den sen förstås (eller du kan ju alltid köpa en ram med papper från ebay i Tyskland :) )

Det är faktiskt mer tull på delar än på kompletta motorcyklar. Om det blir stoppat i tullen, och det skulle jag nog satsa på att det blir, se till att ha kvitton/fakturor på rimliga belopp till hands för att skicka in.

Lycka till, hör av dig om hur det går :tummenupp

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
RR:Benny Vad skeppade du med för företag från LA?
Och kan man dra av amerikanska "momsen" om man köper nya saker där? (har för mig att ska kunna göra det?)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
RR:Benny Vad skeppade du med för företag från LA?
Och kan man dra av amerikanska "momsen" om man köper nya saker där? (har för mig att ska kunna göra det?)

De har ingen moms i USa (med undantag för några fåtal delstater)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning