Vad vill du se i ett mc-program på TV?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
P-E skrev:
Testa massa hojar, göra roliga test såsom Top Gear. Krachtest eller liknande och intervjuer med kända MC profiler såsom, Cralle, Sune, Rossi, Christian och massa andra. :)
Kraschtest på hoj?

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Man skulle nog kunna slå till med ett entimmes program. Material finns det ju gott om. Se på tv3:s prestanda.

Jag skulle vilja se:
*Tester av nya hojar.
*Beg.tester som motorjournalen.
*repotage från mcsalonger, nyheter och koncept.
*Tester och tips på prylar. Testerna behöver inte vara jätteomfattande.
*Lite småknep och tips som bossebildoktorn. Ett eller två per gång kanske.
*Repotage på folks byggen, både visuella och prestandamässiga
*En sammanfattande racedel med det senaste

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Tycker att dom flesta förslagen här i tråden är riktigt bra :tummenupp
Det enda jag igentiligen saknar är att det vore riktigt kul med ett ombyggnads-projekt :tummenupp
Det kanske finns nån som håller på att bygga om sin hoj som skulle kunna ställa upp som filmningsobjekt.

//TwinSucker

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
yonsson skrev:
:mad: Inga jävla customhojar och inga veteranhojar!!! :mad:

men allvarligt. jag tar ju hellre ett 1timmars hoj programm hela vintern som innehåller både custom, veteran & sporthojjar än inget alls. Jag tror helt allvarligt att det borde finnas underlag för ett hojmagasin 1gång i veckan på 1 timma. Om inget annat finns det så mycket hojåkare och vi blir fler hela tiden att det borde inte vara svårt att sälja reklam plats till mc försäljare. inte bara MC utan även kläder,hjälmar m.m. vill ju sökert marknadsföra sig.

Tester av kläder och hjälmar är ju intressat oavsett vilken hoj man kör så det ser jag gärna. Annars tester. Veckans beg. tips kanske? som andra skrivit annorlunda hojjar, hemma byggen och ombyggnader.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Klrz skrev:
Det är ju en tråd om drömmar så varför inte drömma om en customfri serie?
Jag är inte det minsta intresserad av att se ett program med en satans massa customhojar och en sporthoj.
Såna finns det tillräckligt med på discovery.

P-E

Guest
Biifer skrev:
Kraschtest på hoj?

Ja:D För skojs skull :tungan

Nej men typ krasha in en hoj i en bil i 200 eller 300 så man får se vad som skulle hända. Lite sånna saker som de brukar göra med bilar i Top Gear.

Jag har sett skit många krocktest med mc och scootrar. När de kolliderar med en bil.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
yonsson skrev:
Det är ju en tråd om drömmar så varför inte drömma om en customfri serie?
Jag är inte det minsta intresserad av att se ett program med en satans massa customhojar och en sporthoj.
Såna finns det tillräckligt med på discovery.

Dags för litet klargörande. Det är ingen tråd om drömmar, utan en löst sonderande tråd om vad svenska hojåkare skulle vilja se i ett svenskt program om mc. Däremot kanske ett helt customfritt program tangerar drömlandet. :)

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Håller med om att de flesta förslagen ovan är vettiga. Dock skulle jag bli förvånad och lite besviken om det inte kom reportage om customs och veteranare.
Även om jag inte är sugen på att äga och köra varken en veteranare eller customs så behöver inte det betyda att reportagen är ointressanta. Finns inget roligare än att se ett reportage om nån superentusiast som ägnat de senaste 10 åren av sitt liv för att restaurera iordning en indian eller java från rosthög till mintcondition. Extra roligt brukar det vara om de levat i en koja mitt i småland utan kontakt med medmänniskor under denna tid :D

Sen vore det trevligt med milstolpsreportage. Hojarna, tekniken och förarna som satte nya milstolpar i hojvärlden.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
ecce skrev:
RR bakgårdar med repotage om folk som inte har en miljon i buget.
/björn

Håller med där! Följa ett litet team från förmek/lastning till rivning och hemfärd. Vore grymt skoj! Att inte bara visa det värsta och bästa, utan att variera det lite mer.
Som det är nu vet nog sveriges skara mer om Rossi och grabbarna än att det äns körs RR i Sverige....

Annars tycker jag både att motorjournalens och prestandas upplägg är bra! (om man skippar den JÄDRANS Joppe Pilgren)

RoLLER hade ett bra upplägg tycker jag. Sedan kanske man måste ha med lite "gynstolar" och annat för att skapa bredd och dra en stor publik..?

Kanske inte blir så poppis med ett smalt spår där vansinnes körning står högst på listan heller. Inte i dagens Sverige där snart alla vill förbjuda vår hobby!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras