Vafaaaan?! Hur mycket betalar ni??

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
Jag hade Folksam förra året och de var verkligen dyra på garageförsäkringen.
Nu har jag Trygg Hansa och betalar 50:-/mån.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
500:- helår :) Bågen står garanterat i rumtemp å tjuvfritt hela vintern :tummenupp
394911_24_full.jpg

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
För att vara exakt så går det väl inte att säga 100:- i garageförsäkring.... Hur dyr är den då när den är påställd?! Eller har jag fel?! Jag betalar en halv-F på Folksam helårsförsäkring, á 680:-/Mån!
Hade jag valt en annan form av försäkring hade det blivit mycket dyrare under sommaren när den används!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Betalar 532:-/mån för garageförsäkring (avställd)!!!! :mad:

Hojjen står på mitt kontor i en larmad och låst kontorsbyggnad!!!! HUTLÖST FOLKSAM!!!

Vad betalar ni??? :huvet

Pröjjar inte ett skit, hojen står längst in i vårt garage så man har barrikerat med en bil, ytterligare en mc, och fem cyklar så det lär inte bli nådigt om där kommer någon tjuv :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Hojjen står på mitt kontor i en larmad och låst kontorsbyggnad!!!! HUTLÖST FOLKSAM!!!

Vad betalar du för tex en helförsäkring, per månad, när hojen är påställd?

Edit/ Är lite olika hos olika f-bolag, men en del bolag, som "drabbats" av mycket på/av-ställning, har relativt hög garageförsäkring, med premie som motsvarar "kasko+helförsäkring", dvs en garagepremie som är ca 2/3 av en helförsäkring.

/B

Last edited:

twinspark

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
Nada...såld
garageförsäkring

Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Om hojjen står så pass säkert är det då någon mening att ha försäkring? Skippa försäkringen!?

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
twinspark skrev:
Om hojjen står så pass säkert är det då någon mening att ha försäkring? Skippa försäkringen!?

Måste man inte teckna en "ny" försäkring till sommaren då? Kanske med sämre premie som följd!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jo, det blir ny försäkring till sommaren då och visst kan den bli dyrare än det var året innan men det kan det bli även om du har garageförsäkringen. Den är ingen garanti för att du ska få samma premie året efter.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Lucius skrev:
Inget imot att slanta när den e påställd men nu??? Jag menar den är fysiskt 2 meter från mig 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och sedan i en låst och larmad lokal??? Borde det kosta över 500 pix i månaden???

Skippa försäkringen om det är så påfrestande... det verkar ju ändå som att den står i bra förvar. Jobbigt om det skulle börja brinna iof. Jag hade 690:- / mån mitt första år med en R1. Det e bara att le och vara glad eller sälja hojen och få abstinensbesvär. :tummenupp

Greger

The hairy dude
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Husaberg 650 -06
249kr/ halvår i garageförsäkring = 41.50 i månaden.

det kan man väl leva med... :hihi

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Inte för att jag vill vara negativ men det verkar inte finnas något som heter "stå säkert" + hur är det med ev. brand i lägenhet eller dyligt om det står en hoj där, vad säger försäkringsbolaget då ?
Bara något att kanske fundera över.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
heggeli skrev:
Inte för att jag vill vara negativ men det verkar inte finnas något som heter "stå säkert" + hur är det med ev. brand i lägenhet eller dyligt om det står en hoj där, vad säger försäkringsbolaget då ?
Bara något att kanske fundera över.
Allt är möjligt,troligtvis så krånglar försbolaget,om man ens får ut nåt :confused: Jag har iofs hört nåt om brandfarligvätska viss mängd förvarad elle nåt,eftersom jag inte har nåt mer än plasten på hojjen som brinner bra så.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...