Vafan hände egentligen?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Jahapp så nu sitter man här lite lätt förvirrad.

För er som inte vet det så blev jag av med min KTM 660 förra hösten (vila i frid kompis). Enda sedan dess har jag hela tiden tänkt att jag ska köpa en ny under vintern då det inte är så hårt tryck på marknaden. Detta var kanske den mest korkade idén någonsin för de som känner mig vet att jag alltid väntar in i det sista innan jag gör någonting.

Helt plötsligt så vart det vår, eller ja, nästan iaf och fortfarande fanns ingen ersättare till 660:n. För att ytterligare peppa mig själv till hojköp så anmälde jag mig till Team Pyamas motardläger på Åland. Nu jävlar ska man väl hitta en ny hoj! Troligt! :rolleyes: Massor av jobb och annat icke viktigt skit (jobb) kom i vägen i stället. Helt plötsligt (igår) så var det sista dagen att betala resan. Med tungt sinne skrev jag till Dawan att det tyvärr inte skulle bli något läger eftersom jag mitt latarsel inte kunnat bemöda mig att ringa på några annonser.

Men så idag, vackert väder och allmänt helt sjysst på jobbet så beslöt jag och Jesper oss för att vi skulle gå ner till Lelles för att kolla ifall Ragnar hade fått in nya 690 SMC. Det hade han såklart inte eftersom dessa tydligen bara vände i dörren. Efter 10 min kallprat och tre handskakningar så har jag tydligen skrivit på papper som säger att en flong ny 690 SMC ska bli levererad till mig inom 2 veckor.

Nu sitter jag här och börjar precis smälta att jag faktiskt har köpt en ny hoj! Så nu får ni passa er på vägarna! :yoparty :Rockbanan Är så jävla glad just nu och kände att jag var tvungen att skriva av mig!

/J

PS: Dawan: Jag vill åka med till Åland! Glöm mitt e-mail! DS:

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Grattis får man säga....:tummenupp

E redigt sugen på en liknande själv faktiskt... hade en xr som såldes i vintras...

Provkörde du den?? Ja har inte provat den än, bara stått o glott lite...

Leveranstiden lät ju riktigt härlig faktiskt.. trodde den var längre vid den här tiden på året...

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Grattis får man säga....:tummenupp

E redigt sugen på en liknande själv faktiskt... hade en xr som såldes i vintras...

Provkörde du den?? Ja har inte provat den än, bara stått o glott lite...

Leveranstiden lät ju riktigt härlig faktiskt.. trodde den var längre vid den här tiden på året...

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ingen provkörning då provexet skulle komma nästa vecka. Men det gör inte så mycket. Jag litar på recensioner och magkänsla :). Leveranstiden ska man kanske inte sätta pengar på, men jag hoppas verkligen att det går snabbt för KTM att fixa fram hojar.

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
fy fan va fint! Grattis!! Jag har täcke på min och låter den stå i cykelkällarn, hoppas de hjälper mot klåfingrarna! :)

//Robin

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
fy fan va fint! Grattis!! Jag har täcke på min och låter den stå i cykelkällarn, hoppas de hjälper mot klåfingrarna! :)

//Robin

Najs..:tummenupp Täcke is da shit..:D

Ingen provkörning då provexet skulle komma nästa vecka. Men det gör inte så mycket. Jag litar på recensioner och magkänsla :). Leveranstiden ska man kanske inte sätta pengar på, men jag hoppas verkligen att det går snabbt för KTM att fixa fram hojar.

Precis... hoppas verkligen att de går smidigt o snabbt... Får väl känslan av att lelles ligger hyffsat till hos ktm, lelle säljer väl inte direkt minst med ktm av handlarna i sverige, så dom vill kanske ge lite service tillbaka... Vad vet ja... :va

Själv e ja lite för feg för blindköp...:rolleyes: SÅ snygg är den inte... haha.. Får se när ja provkört..

Se till o skriv in här när du fått den:yoparty

Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Grattis! Kul att se dig på hoj igen!

Det är farligt för plånboken att gå till Lelles. Jag har en kompis (Jonas, du känner Tobbe från Gotland i somras) han skulle "bara" in till Lelles och köpa ett par solglasögon. Kom ut med en sprillans TDM :hihi

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Att gå in till Ragnar utan att man redan har en hoj det är att utmana ödet.. :D
Skulle uppskatta chansen till minst 50 % att man kommer ut därifrån med hoj..även om man "bara skulle titta".
Var själv med om en sån incident förra året :)
Hursomhelst. Grattis till en kanonfin hoj :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Härligt Jonas!

Grattis till hojen. Se till att ankra fast den ordentligt nu!

Då ses vi på Åland eller innan om det blir nått väder att köra i!

Kör hårt!

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Tjena killen, får välan säga grattis eller nåt. En ny båge ska man kosta på sig i alla fall en gång i livet. Härligt! :)

Ses vi på vägarna snart då.:yoparty

/ Wip

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ktm 640
Grattis till nya hojen. Ska bli kul att se vad den går för på Åland.

Impulsköp under 50k är bara löjligt! :tummenupp

//Jonas

Skalis

Excellent
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 929, KTM 660(såld)
Härligt grabben! Då syns vi strax på vägarna.
Hur går det med sporthojsplaner då???
//D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Härligt Jonas! Klart grabben ska ha en ny hoj :) Det är riktigt farligt att prata med Ragnar så här på våren. De senaste 3 åren på vårkanten har det slutat med att jag åkt därifrån med en ny 660 (varför inte behålla den gamla.....)
Det verkar vara en riktig höjdarhoj så du kommer nog få riktigt kul på den! Jag ser fram mot att provkrascha den på Åland:pannkyss

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Sådärja... nu är den hemma :) :) Hela 5 dagar före resan till Åland dessutom (gott om tid :rolleyes:). Nu ska det bara monteras lite puckar och annat jox.

Bjud inte ut mig på körningar! Jag SKA köra in hojen (minst 20 mil :tungan). Det är nog svårt att köra lungt själv, kommer vara HELT omöjligt om det är andra som åker med.

Slänger in en bild på nya pärlan också såklart!

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    101.9 KB · Visningar: 81

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Het som fan! Kommer stå o dreggla i fönstret varje gång du kör förbi med den ;) Lycka till på åland!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning