Vafan hände egentligen?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Riktigt läcker, ska bli skoj och få testa för o se vilken skillnad det är jämfört med en gamling,,,:pannkyss

Kan säga såhär, änsålänge har jag bara kört den 10 mil. Det är mycket bättre botten vrid i den gamla 660:n som jag hade (iaf som jag kommer ihåg det). På 690 så kommer effekten senare när man kommit upp mot lite högre varv. Är dock inga problem att ta upp den på slangen (testade på 3:an).

Men, eftersom den fortfarande inte riktigt är inkörd så ska man kanske inte säga så mycket om effekten. Det känns helt klart att det finns massa lek och bus i hojen :yoparty.

Andra saker som är till 690s fördel om man jämför med 660 är bromsarna och fjädringen! Fyfan vad mycket bättre bromsarna är!!! Fjädringen är hårdare fram och inte riktigt lika svampig som på 660. En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
Kan säga såhär, änsålänge har jag bara kört den 10 mil. Det är mycket bättre botten vrid i den gamla 660:n som jag hade (iaf som jag kommer ihåg det). På 690 så kommer effekten senare när man kommit upp mot lite högre varv. Är dock inga problem att ta upp den på slangen (testade på 3:an).

Men, eftersom den fortfarande inte riktigt är inkörd så ska man kanske inte säga så mycket om effekten. Det känns helt klart att det finns massa lek och bus i hojen :yoparty.

Andra saker som är till 690s fördel om man jämför med 660 är bromsarna och fjädringen! Fyfan vad mycket bättre bromsarna är!!! Fjädringen är hårdare fram och inte riktigt lika svampig som på 660. En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )

Var och provkörde en idag. Vilket jävla mos det var i motorn!
Blev ju besviken när varvstoppet klev in :)
Däremot tycker jag att (iaf min) 660 drar bättre från lågvarv.
Två kolvslag så skjuter man ju upp framhjulet ovan horisonten.
690:in behövde lite mer varv.
Bromsarna var kanon! Helt i klass med husa 650.
Däremot så var exet jag körde alldeles för klen i framgaffeln.
Den bottnade nästan när man råkade komma åt bromsen men
antar att man kan hälla i lite grus eller nåt så den blir hårdare.
Är nog inte omöjligt att man handlar en nästa år :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )

Du skulle ha skrivit:
är nästan så man inte tror att man har köpt en KTM utan en touringmaskin :D

Jag var ut och prövade 690 Enduron igår och den blev jag förvånad över att vibrationerna var minimala. Så nu kanske det blir Ktm för mig också, men jag tror jag väntar till Baja Edition släpps i höst :tummenupp

Vi ses på fredag :)

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Det är som jesper säger.. det finns ju även batteri o startknapp. touringvarning :tungan
/Z

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping