Riktigt läcker, ska bli skoj och få testa för o se vilken skillnad det är jämfört med en gamling,,,
Kan säga såhär, änsålänge har jag bara kört den 10 mil. Det är mycket bättre botten vrid i den gamla 660:n som jag hade (iaf som jag kommer ihåg det). På 690 så kommer effekten senare när man kommit upp mot lite högre varv. Är dock inga problem att ta upp den på slangen (testade på 3:an).
Men, eftersom den fortfarande inte riktigt är inkörd så ska man kanske inte säga så mycket om effekten. Det känns helt klart att det finns massa lek och bus i hojen .
Andra saker som är till 690s fördel om man jämför med 660 är bromsarna och fjädringen! Fyfan vad mycket bättre bromsarna är!!! Fjädringen är hårdare fram och inte riktigt lika svampig som på 660. En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm )