Vafan har hänt med blocket.se?

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Ninjaboy skrev:
Det är ju Dodge Ram som gäller. :yoparty När man möter en Ram gäller alltid väjningsplikten. :hihi
Trucken längst ner, Ram 3500, väger drygt tre ton men den får bogsera 7 ton, räcker det? :D

Jag kan inte annat än att hålla med. Hyrde en 1500 hemi magnum när jag var i Kanada i höstas, att känna hur 3 ton bil spinner loss vid kickdown i typ 60 km/h är en mäktig känsla. Jag gillar deras slogan "If you can´t Dodge it, RAM it"

(En polares far har en 3500 med cumminsdieseln, till denna bjässe har han en husvagn som väger ca: 5 ton och med denna bakom kan han hålla 100 km/h i backarna när han åker över klippiga bergen till deras sommarställe, RESPEKT!!)

Croman

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Thithi... nejdu. Jag skrev pickis av rang och menade just det :7peta

Cheva 454SS lutar det åt just nu. Orörd helt svart och syndig...

truck008.JPG

//jaG

Gissar på att du äger en bensinstation eller har bra kontakt med sultanen av Brunei?

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
stavgren skrev:
Enligt Aftonbladet ligger blocket nere pga "tekniska problem".

Blocket har gjort en spärr så att annonsguiden.nu inte längre kan länka till deras annonser :( (dom höll på att stämma annonsguiden.nu men det tog väl för lång tid). Men man kan iaf fortfarande använda allaannonser.se om man vill se blocket + alla andra samtidigt. Det är dessutom gratis att komma med där!

bojkotta blocket

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
KawaChris skrev:

Bojkotta blocket? Du länkar ju till en site som profiterar på att blocket finns.

Jag förstår inte vad folk har emot blocket, visst det kostar att annonsera där, men vill man ha grejorna såld så är det där man ska annonsera, helt klart flest träffar per annons..

Tycker man det är för dyrt kan man ju annonsera i lokalblaskan hemma för en tjuga.
Jag undrar om du skulle göra lika mycket reklam för en sida som profiterade på Sporthoj (nu kollade jag inte om allaannonser listar även SH annonser)

Last edited:

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
GuW skrev:
Bojkotta blocket? Du länkar ju till en site som profiterar på att blocket finns.

Jag förstår inte vad folk har emot blocket, visst det kostar att annonsera där, men vill man ha grejorna såld så är det där man ska annonsera, helt klart flest träffar per annons..

Tycker man det är för dyrt kan man ju annonsera i lokalblaskan hemma för en tjuga.

Det är för dyrt när det är gratis på alla andra ställen. Om alla fortsätter att bara använda blocket så kommer dom bara att fortsätta höja priset.

Information wants to be free :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
KawaChris skrev:
Det är för dyrt när det är gratis på alla andra ställen. Om alla fortsätter att bara använda blocket så kommer dom bara att fortsätta höja priset.

Om det vore för dyrt skulle inte alla andra tycka att det var värt det och annonsera på blocket.
En hundring för en annons där grejorna blir sålda till det pris jag begär är lite jämfört med en gratisannons där jag efter att annonsen har legat inne en månad får sänka priset med en tusenlapp!

Information ska vara fri ATT HÄMTA!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tycker nyheten om blocket-hacket på idg är nästan lite rolig.
"Enligt Blocket skedde det hela under några minuter och har inte påverkat verksamheten."

Inte påverkat verksamheten...En av sveriges största annonssajter som legat nere i 2 dagar...och dom tycker det inte har påverkat verksamheten...

Tycker förövrigt att blocket är en stor källa till förnöjelse med deras roliga annonser och intressanta nyheter.

Bifogat

• Blocket_1.jpg
    Blocket_1.jpg
    35 KB · Visningar: 85
  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    56.6 KB · Visningar: 93
Last edited:
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Blocket.se är helt klart den bästa annonssajten, helt klart värt pengarna.
Har provat en del andra gratissajter men med mkt magert resultat.

KawaChris skrev:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi som hade en annons ute på blocket, kan vi kräva dem på något? Vad ska man säga? Jag menar, det är ju till helgen som folk vill komma och kolla på grejjerna.....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
KawaChris skrev:
Då tycker du att det var fel av blocket att stämma annonsguiden.nu?

Näe, men envisas du med att läsa mina inlägg som fan läser bibeln så..

Information ska vara fri att hämta FÖR SLUTANVÄNDAREN.
Ingen annan ska tjäna pengar på blocket, för du tror väl inte att allaannonser bedrivs av en ideell förening som köper servrar för pengar som dom tigger ihop på stan?

Om vi säger så här då, om jag startar en sida som heter motorcykel.com och inte har något som helst eget material, utan snor forum från sporthoj och bike, lägger in mina egna annonsörer och sedan gastar om att information ska vara fri, håller du med mig då?

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Superbike Roger skrev:
Blocket.se är helt klart den bästa annonssajten, helt klart värt pengarna.
Har provat en del andra gratissajter men med mkt magert resultat.

Där det är gratis att annonsera har det en tendens att vettiga annonser dränks bla tusentals struntannonser.

/Urban

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Dee_cati skrev:
Vi som hade en annons ute på blocket, kan vi kräva dem på något? Vad ska man säga? Jag menar, det är ju till helgen som folk vill komma och kolla på grejjerna.....

Jag tänker i alla fall försöka få pengarna tillbaka. Är i stort behov av deg och planen var att få kärran såld i helgen.

Hädanefter blir det Raderna för mig.

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
GuW skrev:
Näe, men envisas du med att läsa mina inlägg som fan läser bibeln så..

Information ska vara fri att hämta FÖR SLUTANVÄNDAREN.
Ingen annan ska tjäna pengar på blocket, för du tror väl inte att allaannonser bedrivs av en ideell förening som köper servrar för pengar som dom tigger ihop på stan?

Om vi säger så här då, om jag startar en sida som heter motorcykel.com och inte har något som helst eget material, utan snor forum från sporthoj och bike, lägger in mina egna annonsörer och sedan gastar om att information ska vara fri, håller du med mig då?

Om sporthoj.com kostade pengar så tycker jag det vore helt ok att göra så men eftersom SH är gratis så lär det inte hända. Blocket kostar pengar inte pga servrar utan pga dom kan ta betalt, dvs girighet. Jag är för det som är bra för flertalet och alla tjänar ju på ett fritt informationsflöde. Det kapitalistiska tankesättet där allting "ska" kosta är trist och fantasilöst.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Croman skrev:
Gissar på att du äger en bensinstation eller har bra kontakt med sultanen av Brunei?

Kör inte så förbannat mycket och till alla långfärder där ingen hoj behöver följa med så finns ett stycke mazda 323 till hands.

När vi åker till tävlingar och träningar/bandagar kommer 3 st motarder stå på flaket och 3 personer dela på räkningen...

Dessutom är dom otroligt snygga! RAM1500 har inte en chans. Har redan kollat in en RAM1500 med HEMI350 i men den är inte värd så mycket mer pengar!

//jaG

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...