Vaffan har hänt med mitt tangentbord?

Smagatusk

Guest
Jag kan inte skriva å, ä, ö utan det blir [, ', ;. Mycket annat 'r helt fuckat ocks[.

Hj'lp mig!

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Kolla nere till höger (beroende på windowsversion) vilket språk den är inställd på . Skall stå swe eller se. Det har ändrats för mig ett par ggr. annars får du gå in i kontrollpanelen o ändra tangentbordslaypout till swe

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
CBR1000RR -05
Kanske råkat trycka ctrl+shift? Kortkommando för att byta tangentbordslayout men går att ta bort det också i nationella inställningar.

Smagatusk

Guest
Kolla nere till höger (beroende på windowsversion) vilket språk den är inställd på . Skall stå swe eller se. Det har ändrats för mig ett par ggr. annars får du gå in i kontrollpanelen o ändra tangentbordslaypout till swe

Det st[r inget nere till h;ger, men det har det nog aldrig gjort. Gick in i kontrollpanelen och det verkar vara svenska som 'r valt. Jag kan fan inte g;ra fr[getecken heller, kom jag p[.

Kanske råkat trycka ctrl+shift? Kortkommando för att byta tangentbordslayout men går att ta bort det också i nationella inställningar.

Tror du kan vara n[t p[ sp[ren h'r! Dock vet jag inte vad jag kan ha tryckt in f;r kombo. Finns ju tusen olika. Har provat trycka in shift och Control, utan reaktion fr[n datorn. Jag kan heller inte g;ra plustecken eller citationstecken heller. K'nner mig helt invalido.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Prova Alt sen Shift så bör det lösa sig :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Trodde aldrig dagen skulle komma då jag kunde få hjälpa någon med dylik kunskap. :yoparty

Man vet aldrig hur viktiga bokstäverna är förrän de är borta :fakta

åäö)(?+ Äntligen!

Tusen tack A_NN_A! :)

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
CBR1000RR -05
Ja, det finns nog inget mer störande än fel tangentbordslayout när man ska skriva :p

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Trodde aldrig dagen skulle komma då jag kunde få hjälpa någon med dylik kunskap. :yoparty

Man vet aldrig hur viktiga bokstäverna är förrän de är borta :fakta

Underbart att A_NN_A kom in och briljera innan jag hann. Nästan lika skön känsla som att göra det själv. Man måste i det fall man har två språk inställda välja att flytta upp svenska högst upp. Så får jag göra på jobbdatorn då den fuckar ur men den suger. :D

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Finns fler sätt...

Type the Å, Ä, and Ö using the 10 key pad and the Alt key.

Another option is to hold down the Alt key and type a code into the 10 key pad. Once you release the Alt key, the letter will appear. The codes are:

Å is 143

å is 134

Ä is 142

ä is 132

Ö is 153

ö is 148

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Underbart att A_NN_A kom in och briljera innan jag hann. Nästan lika skön känsla som att göra det själv. Man måste i det fall man har två språk inställda välja att flytta upp svenska högst upp. Så får jag göra på jobbdatorn då den fuckar ur men den suger. :D

Enklast är ju att ta bort det engelska språkvalet om det strular, för då kan du ju inte "råka" ändra själv :). Antingen via kontrollpanelen (nationella inställningar och språkinställningar) eller om du har kvar språkvalet nere i högra hörnet så kan du gå via den.
Gå in på tangentbord och ta bort det engelska tangentbordet.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Enklast är ju att ta bort det engelska språkvalet om det strular, för då kan du ju inte "råka" ändra själv :). Antingen via kontrollpanelen (nationella inställningar och språkinställningar) eller om du har kvar språkvalet nere i högra hörnet så kan du gå via den.
Gå in på tangentbord och ta bort det engelska tangentbordet.

Det går tyvärr inte på våra jobbdatorer för vi måste ha det för att vissa filer ska funka. Fucking amerikanskt företag. ;)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Låter helt absurt..

Det är mer än absurt. Kan inte ens ha svensk rättstavning inställt pga programmen vi arbetar i utan endast svenskt tangentbord så alla jävla mail autocorrectas vissa fittord man inte lägger till i engelska ordlistan till nåt annat jävla engelskt skitord. Man blir förbannad. :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!