vagnskadegaranti?

mr loudpipes

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
HAYABUSA
tänkte höra om det är någon som vet om det stämmer.
att om man har 3års vagnskadegaranti på hojen, så ska det räcka med halvföräkring. för att garantin ska täcka vagnskada.
stämmer det? någon som vet?

mr loudpipes skrev:
att om man har 3års vagnskadegaranti på hojen, så ska det räcka med halvföräkring. för att garantin ska täcka vagnskada.

Vad jag vet så finns det väl ingen vagnskadegaranti på sporthojar. Kanske är annorlunda på touring och liknande!

//Jerry

Har du vagnskadegaranti på hojen så behöver du bara halvförsäkring eftersom den täcker skador, men precis som Sirjerry så har jag svårt att tro att det finns några hojar som säljs med vagnskadegaranti? Jag har då aldrig sett det i varje fall.

mr loudpipes skrev:

Om jag inte missminner mig så har Suzuki något liknande på vissa modeller, sök och du skall finna! Jag tror att det var Sanstream som hade pratat med dom! Alternativt kolla på KGKs hemsida! :tummenupp

Hoztic skrev:
Om jag inte missminner mig så har Suzuki något liknande på vissa modeller, sök och du skall finna! Jag tror att det var Sanstream som hade pratat med dom! Alternativt kolla på KGKs hemsida! :tummenupp
Suzuki har det första året Yamaha har når liknande tror de flesta av japsarna inför det 06 men det gäller inte R hojarna.

Från Kawasaki Sverige:

Ett års vagnskadeförsäkring ingår nu vid köp av ny sportmotorcykel från Kawasaki.

Modellerna som omfattas är ER-6n, ER-6f, Z750, Z1000 och ZRX1200.

Tänk dock på att vagnskadeförsäkringarna som ingår i bilköpen brukar ha sämre villkor, t ex högre självrisk. Förmodligen så på hojar också så läs på först. :tummenupp

Neutral skrev:
Tänk dock på att vagnskadeförsäkringarna som ingår i bilköpen brukar ha sämre villkor, t ex högre självrisk. Förmodligen så på hojar också så läs på först. :tummenupp

Det är oftast mycket billigare ändå, helförsäkrat brukar ju kunna vara dubbla priset mot halvförsärkring, och eftersom det egentligen inte är något man sträver efter att utnyttja, så kan man ta den högre självrisken OM det skulle hända något.

Hoztic skrev:
Det är oftast mycket billigare ändå, helförsäkrat brukar ju kunna vara dubbla priset mot halvförsärkring, och eftersom det egentligen inte är något man sträver efter att utnyttja, så kan man ta den högre självrisken OM det skulle hända något.
Visst, gratis är gott. Tänkte bara att snart dyker det upp en tråd om hur de j-a FB försöker blåsa oss igen... :D

Kawasaki Sverige skrev:
Ett års vagnskadeförsäkring ingår nu vid köp av ny sportmotorcykel från Kawasaki.

Modellerna som omfattas är ER-6n, ER-6f, Z750, Z1000 och ZRX1200.

"Sportmotorcykel"....... :rolleyes:

Ett års vagnskadeförsäkring ingår nu vid köp av ny sportmotorcykel från Kawasaki.Modellerna som omfattas är ER-6n, ER-6f, Z750, Z1000 och ZRX1200.

gött o jag som är lite sugen på en z1000 synd att dom är så jävla dyra bara

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...