Vakna, hur gör man?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag finner det helt fullständigt galet omöjligt att stiga upp som vanligt folk ifall jag inte måste. Idag ställde jag klockan på 12 för att hinna köra lite men då vaknade jag klockan halv 6 på kvällen istället. Har inget som helst minne av att klockan ringde. Jag sover bort mitt liv och jag kan inte göra nånting åt det. Är det någon som har några tips och tricks om hur man gör för att stiga upp?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
honkiie skrev:
Jag finner det helt fullständigt galet omöjligt att stiga upp som vanligt folk ifall jag inte måste. Idag ställde jag klockan på 12 för att hinna köra lite men då vaknade jag klockan halv 6 på kvällen istället. Har inget som helst minne av att klockan ringde. Jag sover bort mitt liv och jag kan inte göra nånting åt det. Är det någon som har några tips och tricks om hur man gör för att stiga upp?
Funkar endast i villa. Ställ en stereo så långt bort från där du sover i huset som möjligt, när väckarklockan går på ska det vara högsta volym + att den står många rum bort, gärna en trappa emellan. Efter det brukar man vara hyffsat vaken iaf.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Enda vettiga sättet är att ha någorlunda fasta rutiner, hur tråkigt det än kan låta.

Jonathan

Guest
honkiie skrev:

Be någon hälla en container med is på dig :hihi

Nej men allvarligt. Ljud. Mycket och högt.

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
jag kör med 4 st väckarklockor som låter satan brukar funka

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nog för att jag kan vara morgontrött men ska jag köra hoj så släpar jag mig fan ur sängen oavsett vad klockan är.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Att dricka ett par glas vatten innan man går och lägger sig brukar kunna funka.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
dom dära gammla väckarklockorna med den dära irreterande ljudet DIRING DING DING!!!!!

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Suzuki sv650s
När går du o lägger dig egentligen? Jag går o lägger mig runt 2230 och kommer lätt upp 0545. Vist är man trött på morgonene, men man blir inte piggare av att ligga kvar i sängen. Det är inte fören man kommer ut i friska luften som man piggnar till.

Sova till 6 på kvällen??? Kan man överhuve taget göra det? Skaffa dig ett jobb... eller ett med vettiga arbetstider om du nu redan har ett...

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Hade samma problem som du tidigare. Förutom att jag inte missade en massa hojåkning då.. :gnissla

Men lösningen är som mb säger, fasta rutiner. Stig upp samma tid varje dag (ok, kanske inte på helgen men..) så är det inte nåt problem. Och se till att du måste stiga ur sängen för att stänga av väckarklockan.

sandstream

Guest
honkiie skrev:
Det går över när du kommer ur puberteten, ge inte upp! :hihi

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
honkiie skrev:
Håller med dig, har samma problem och har haft det hela livet med..

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Som nån skrev innan, dom gammla hederliga väckarklockorna, vaknar du inte av det så ställ klockan på ett plåtfat och lägg en j-a massa mynt på fatet, det för ett j-a liv och man vill inget hellre än att stänga av eländet (egen erfarenhet), och ställ det en bit ifrån sängen så att du måste gå upp för att få slut på lidandet. Om du mot förmodan inte skulle vakna av det så är du antingen döv eller död och i båda fallen så är du ganska rökt när det gäller att komma upp i tid. Allternativ 2 är att du skaffar barn, den första tiden ska du va glad om du får sova.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Gift dig, det funkade för mig. Nu på mornarna har jag en fru, som skriker och hotar mig och det funkar.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...