Vakna medtrafikanter INTE

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Har du en sån där konstig upsbil med fula bakdörrar och plåtren inuti?
Vet du isf varför det är så? Det ser heeeelt efterblivit ut tycker jag. Verkar bättre å skönare på alla sätt med en vanlig bil..

Tänk till lite nu, Vad tror du är bäst? En lyxig BMW Sedan som rymmer 2 paket möjligvis 3 och läderklädsel, Eller en ombyggd Mercedes SKÅPBIL som är strippad på ALLT onödigt förutom billig stål och glasfiber.

Minimera utgifterna och maximera inkomsterna ;) Thats UPS!
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Tänk till lite nu, Vad tror du är bäst? En lyxig BMW Sedan som rymmer 2 paket möjligvis 3 och läderklädsel, Eller en ombyggd Mercedes SKÅPBIL som är strippad på ALLT onödigt förutom billig stål och glasfiber.

Minimera utgifterna och maximera inkomsterna ;) Thats UPS!

Alltså jag menade ju inte en bmw, jag menade en typ oombyggd mercedes skåpbil som ser normal ut. Ni har ju skjutdörrar å grejer, ingen lyft i bak? Allt känns bara så 60-tal! å en oombyggd merca lär väl vara billigare än en ombyggd? fast jag vet inte :(
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Alltså jag menade ju inte en bmw, jag menade en typ oombyggd mercedes skåpbil som ser normal ut. Ni har ju skjutdörrar å grejer, ingen lyft i bak? Allt känns bara så 60-tal! å en oombyggd merca lär väl vara billigare än en ombyggd? fast jag vet inte :(

Nja dom köper ju knappast en bil i gången.
Varför skjutdörrar (bara på vissa) Jo för om man delar ut paket centralt så blir det jobbigt att öppna och stänga dörrar 18917587683976ggr om dagen.
Lättare att köra omkring med en skjutdörr öppen än en lagårdsdörr på vid gavel.

Fler frågor?
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Nja dom köper ju knappast en bil i gången.
Varför skjutdörrar (bara på vissa) Jo för om man delar ut paket centralt så blir det jobbigt att öppna och stänga dörrar 18917587683976ggr om dagen.
Lättare att köra omkring med en skjutdörr öppen än en lagårdsdörr på vid gavel.

Fler frågor?

Måste väl vara billigare att köpa 500 oombyggda mercor än 500 ombyggda? Lr hur tänkte du?
Skjutdörrarna. Så ofta stannar dom väl inte direkt, stannar ju inte oftare än någon annan!
Och "bakluckan", är det en sån som man drar upp typ som en garageport? Det verkar ju jäääättekonstigt. Så den undrar jag lite över.

Fler svar?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja, man blir förbannad! :rolleyes:
Alla som känner sig arga idag måste gå ut och gå lite i en bokskog. Lämna bilen eller hojen hemma, försök att inte bli arga om ni måste gå på ett övergångsställe och en typisk jävla BMW-förare inte lämnar företräde för er när ni är en kilometer ifrån. Skulle ni ändå bli arga så kan ni ju alltid slänga ut en spikmatta så hans 34-tums fälgar förstörs.
Visste ni förresten att alla BMW kostar minst tvåhundratusen?
Kraaaam!
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Måste väl vara billigare att köpa 500 oombyggda mercor än 500 ombyggda? Lr hur tänkte du?
Skjutdörrarna. Så ofta stannar dom väl inte direkt, stannar ju inte oftare än någon annan!
Och "bakluckan", är det en sån som man drar upp typ som en garageport? Det verkar ju jäääättekonstigt. Så den undrar jag lite över.

Fler svar?

Ja men dom vill inte ha dom standard och ja låt oss säga att dom beställer 500st.
Då får dom förmodligen fint pris på dem.
Stannar dom inte till oftare än en Svensson?
Tror du att dom bara stannar vid rödljus?
Ang dörren bak så har jag samma svar som med skjutdörrarna.
Det är inte lätt att köra omkring i centrala Stockholm med bakgavel nere och dörrar öppna.

Hoppas verkligen att du trollar.
Annars så tycker jag att du ska skriva ett korsord så att din hjärna får motionera.

Mvh
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Ja men dom vill inte ha dom standard och ja låt oss säga att dom beställer 500st.
Då får dom förmodligen fint pris på dem.
Stannar dom inte till oftare än en Svensson?
Tror du att dom bara stannar vid rödljus?
Ang dörren bak så har jag samma svar som med skjutdörrarna.
Det är inte lätt att köra omkring i centrala Stockholm med bakgavel nere och dörrar öppna.

Hoppas verkligen att du trollar.
Annars så tycker jag att du ska skriva ett korsord så att din hjärna får motionera.

Mvh

Han som körde på ups sa att dom minimerar kostnaderna, och det kan väl knapapst vara ett argument för att ha konstiga bilar, eftersom dom antagligen är lite dyrare än en vanlig merca.
Sen menar jag inte svensson, jag menar typ dhl, eller nån annan liknande firma. Bakdörren där, dom kanske inte hade behövt ha en lyft, men typ vanliga dörrar. Jag har aldrig sett en upsbil köra med öppen baklucka, så om dom ska öppna den där stora garagedörren 4567897654567 ggr om dagen måste det ju vara 567656787678 ggr jobbigare än en vanlig dörr, som man öppnar åt sidan.
Vad menar du med trolla? Nåt med raukar? :3freak
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
hahah, bmw föraren kör ju som dom flesta motorcyklister här inne på sporthoj.com så va fan gnäller du över ?
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Kryp ut ur lådan
??
Så du tror inte att en vanlig svensson skulle va livrädd nere i den där jävla korsningen? Jag skulle va livrädd över att nån repar min bil iaf! eller att nån stackars mc åkare dundrar rakt in i mig.
 

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Västra torup
Hoj
kawasaki zx12r -01
hahah, bmw föraren kör ju som dom flesta motorcyklister här inne på sporthoj.com så va fan gnäller du över ?

exakt ,mc-killen hade ju lika lite rätt att vara i bussfilen som bmwn dessutom måste ju vi på två hjul räkna med att bilisterna inte hinner uppfatta att man kommer som ett skott inatten o ska köra om i en jäkla fart.har nog själv skrämt slag på ett antal bilister när man kört om med rensade pipor.
tycker man får både ge o ta i trafiken för att det ska flyta på smidigt,speciellt vid rusningstid.
har själv kört mkt i athen o thessaloniki då mitt ex är grekiska o de ska jag säga att är man inte med i trafiken där så kör dom över en.det var bara ut med blinkersen o svänga sen var det skitsamma om där var en bil eller hoj,flytta man inte sig blev man påkörd.
bevittnade själv ett i stortsett rent mordförsök på en mckille.
det var en stor trailer utan släp som när det blev grönt tryckte plattan i mattan rätt in i mckillen framför honom,han flög framåt ett par tre meter men lyckades hålla balansen,glömmer aldrig hans ansiktsuttryck när han vände sig om å såg den här djäkla lastbilen 3-4 meter hög bakom sig.detta hände precis brevid oss.
okej tradarn mata i nästa växel o drog rätt in i hojen igen,då trodde jag garanterat att han blev ihjälkörd(såg inte riktigt för bilen framför oss skymde)men killen hade en jäkla tur för han föll åt sidan in i vår fil mellan bilarna o klarade sig hyfsat med tanke på att de aldrig bär hjälm där,fast ioförsig så hade han den på armen så den skyddade åtminstånde armbågen.mörbultad o lite blodig i pannan satt han upp när vi kom fram.
men det ska jag säga det var ett jäkla drag i den trailern han bara försvann med rykande skrikande däck.
så jag tycker den svenska trafiken e ganska lugn,en o annan ouppmärksam billist ibland bara men det får man ju räkna men som hojåkare.ha det gött alla.
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Man kan ju undra hur mc-föraren i andra klippet tänker? Ligger i bussfilen, kör över stopplinjen och mot rött/gult. Sen har man mage att klaga på bmwn.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Alltså jag menade ju inte en bmw, jag menade en typ oombyggd mercedes skåpbil som ser normal ut. Ni har ju skjutdörrar å grejer, ingen lyft i bak? Allt känns bara så 60-tal! å en oombyggd merca lär väl vara billigare än en ombyggd? fast jag vet inte :(



Vad ska dom med lyft till när dom endast kör paket på max 70kg? Dom tar inga pallar då dessa är för stora så varför ha en bil med lift? Dessutom så har de flesta UPS-bilarna två stycken vanliga dörrar i bak som öppnas helt normalt och ingen skjutdörr i bak.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top