Sluta låt 7-åringarna spela GTA5 så har vi löst många samhällsproblem.
Blir så trött när man skyller resultat i skolan på lärarna. Föräldrarna är största problemet!
Precis, föräldrarna är största problemet. Inte GTA 5.
Blir så trött när man skyller resultat i skolan på lärarna. Föräldrarna är största problemet!
Det är ju horribelt att VPK är tredje största parti so far!
Nej, nej, Det är jazzens fel!
Nej, det är swingen....
Tror det kallas troll.
Ja det får vi verkligen hoppas för det hade ju varit väldigt tråkigt om 13% av SH:s medlemmar är kommunister. Det är faktiskt inte ok.
I så fall är jag mer förvånad över att det inte är fler som röstar på S. I undersökningar är det det partiet som får flest röster. På andra plats M och tredje SD.
Omröstningar här på SH är nog som skolvalen var förr (och antagligen idag). Det vill säga inte särskilt representativa för hur valresultatet blir i slutändan.
Självklart är det inte representativt nånstans. Sen är kanske inte 38 röster direkt tillräckligt för att statistiskt säkerställa det
Apropå skolval. SD brukar ju få väldigt höga siffror i skolvalen och någon i tidigare inlägg nämner hånfullt att 125cc-killar på SH röstar på SD. Det är ju beklämmande att man väljer att raljera över en sån sak istället för att fråga sig varför unga personer gör det.
När det gäller skolval tror jag att många yngre lyssnar på sina föräldrar.
Så SD är vanligast bland föräldrar?
Det skrev jag inte. Däremot tror jag att många diskussioner i familjer runt om oavsett vilket politiskt parti de röstar på diskuterar frågor som står SD nära.
Vem vågar bekänna att de är en socialdemokrat här?
Jag tror det är långt fler som sympatiserar med deras åsikter än vad som rösterna ger sken av. Ingen vill bli utpekad som rasister.
Jag är inte så säker på det. Om föräldrarna tycker som SD och prisar dem vid matbordet med familjen så borde väl de också rösta på dem? Eftersom SD(efter snabb googling) hamnar mellan 17% och 36% i skolvalen men bara har knappt 10% i de riktiga opinionsundersökningarna så tyder nog det snarare på att ungdomar lever i en annan verklighet än vuxna. Att förbise det är inte särskilt intelligent kanske.
Men det är väl ingen som behöver bekänna vad de röstar på?
Ja det får vi verkligen hoppas för det hade ju varit väldigt tråkigt om 13% av SH:s medlemmar är kommunister. Det är faktiskt inte ok.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|