Hur tänkte du då? Importera röster? Pff...
View attachment 444702
Vet att jag tänkt och reflekterat på sådana resultat tidigare...
Numera inser jag dock att dessa områden kommer inte bli färre fram till 2022, och antalet invånare kommer inte bli färre i dessa områden. Jag är inte mycket för konspirationsteorier, men jag har svårt att se hur detta inte kommer säkra S-röster ännu mer, fullt lagligt och utan att fuska, men ändå är det någon form av odemokratiskt beteende (i min värld), inte bara 2022 utan även 2026 och vidare in i framtiden...
Cirka 133 000 ytterligare migranter bara i år, så man kan säkert räkna med ca 500 000 till innan valet 2022, varav en majoritet kommer rösta S.
Inte olagligt, men vilket jäkla moment 22 / neråtgående spiral för demokratin och Sverige det känns som (och det är inte hudfärg, kön, tro eller något sådant jag bryr mig om, utan dessa individers bristande kunskap om demokrati, de olika partiernas ideologi osv. utan man röstar antagligen bara på vad någon annan sagt åt en att rösta, kanske en imam, kanske en klanledare, kanske en "utbildare" från ABF som är stenhårt sosse...)
Visst finns det distrikt med 40% på M eller SD... men då har övriga partier 5-25% också, men i dessa områden är det alltid S som dominerar rejält och övriga partier registrerar knappt något tecken på puls i distriktet...
*EDIT* Eller så är de bara så jäkla sålda och glada för familjeveckan, en extra ledig vecka från arbetet... alla jobbar och bidrar ju såklart...
Och så med all säkerhet kommer det en lågkonjunktur innan 2022, och poff så är ännu fler väljare beroende utav bidrag än i nuläget och (väljer att) fastna i den neråtgående spiralen att vara beroende utav bidrag, röstar för mer bidrag istället för lägre skatt, och S lovar mer bidrag, och så snurrar det på, offerkoftan blir bara större och större, färre tvingas betala för den ökade massan som inte bidrar...
Ett Sverige som inte driver på framåt utan försöker värma sig själv stillastående under en blöt offerkofta...