Utifrån din lista skulle jag själv bara överväga två kanske tre av dom för en riktigt långresa.
Africa Twin.
Äventyrsikonen nummer ett då det gäller motorcyklar för äventyr, i stort sett oförstörbar det enda som krånglar är bräslepumpen men det finns flera enkla moddar för att komma tillrätta med det. Annars är det en kanonhoj på alla sätt.
F800GS.
En av få hojar som lanserats efter det att AT gick i graven och defenetivt är ett fullgott eller bättre alternativ till AT. Vad gäller fjädringen så funkar den helt ok så länge man inte kör riktigt hårt med den, men det finns cartridgekit och andra fjädrar som löser den tveksamma fjädringen. Bränslesnål.
KTM Superenduro.
Tveksam äventyrshoj, äger en själv. Lite av ett spel att ta på långresa, LC8 motorn har ett flertal delar som brukar krångla, men som dom flesta med lite tumme kan fixa det själv. Vattenpump, bränslepump är det vanligaste som brukar krångla.
Tanken är liten endast 14 liter och hojen drar mellan 0.65 och 1.1 liter milen beroende på hur kul man har. Finns 30 liters tank att köpa för 7 tusen.
Tar en outsider också, byggd för långväga äventyr!
XT660Z Tenere
Enstånka, lite hk men tillräckligt du hade väl inte tänkt ligga och pressa motorväg på hela resan, dakarstuk, en väldigt underskattad hoj som jag defenetivt skulle överväga att ta med på en långresa, hojen har en massa bra egenskaper, tex 23 liters tank, drar lätt under 0.4 liter/mil vilket bra räckvidd. Långa serviceintervaller, robust, en av de mest pålitliga mc motorer som byggs, bekväm, ja listan kan göras lång, nämnde jag billig i inköp.
Lycka till.