val av 125a

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
tja nu har man trötnat på att köra moppe med 75 cylle som bara toppar 110 km/h och ska köpa 125a, och jag undrar vilken 125a som är bäst kvalitemäsigt, prestandamäsigt, priset och helheten ... alltså hur snygg den är , det ska även vara lätt att få tagg i reservdelar till den.

har hört att Mito och Aprilia RS ska vara bra.

obs har sökt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Toppfart 110, enligt GPS såklart? :hihi ;)

Hursomhelst, tänker du kvalitetsmässigt är jag nog inte ensam om att vifta med hondaflaggan.... Enkelt med reservdelar, för att inte säga lättast. Snygg? Bilda din egen uppfattning, jag gillar den, såklart.

Prisvärd har jag svårt o svara på.... Lätt o bli lite hondafrälst med så :rolleyes:

Prestanda så "ska" du som du sa ha RS eller mito.... Har ingen uppfattning om hur mycket det skilljer, men skulle tippa på att det är mer marginell än gigantisk skillnad.... Effekt är skitkul, men det är inte allt... Du kan ju tänka som frågar om mer punkter än bara prestanda.... :tummenupp (jag gillar NSRen mer än WR trotts att NSRen har 10 hk mindre, tex. Iofs två helt olika hojar så jämförelsen haltar.)

Kan bara tala för mig själv när det gäller komfort, har inte kört nån annan nyare sporthojs 125a, men NSRen är riktigt skön att åka på! 30 mil med bara ett tankstopp eller två va inga problem alls när jag körde en liten solorunda i höstas... 50 mil på en dagstripp till göteborg va heller inget man gnällde över...

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
hmm låter som NSR'n är bra i mina öron.

tackar för svaret, ser framimot andra rekomendationer.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj

tackar för svaret, ser framimot andra rekomendationer. :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mito går fetborg pga körställningen och brist på reservdelar
envisas du med en ny hoj är de rs/nsr som gäller. Välj den som är snyggast/billigast, du blir nöjd me båda

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
The Nameless skrev:

tackar för svaret, ser framimot andra rekomendationer. :tummenupp
dubbelpost.. men det gör inget...
Jo honda är ett bra val.. min har bara nypt 5ggr på en sommar.. KÖP!! :tummenupp
Trots alla problem så ger jag fortfarande honda en chans.. man älskar ju sina grejor.. klart alla talar för sin egen hoj.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
dubbelpost.. men det gör inget...
Jo honda är ett bra val.. min har bara nypt 5ggr på en sommar.. KÖP!! :tummenupp
Trots alla problem så ger jag fortfarande honda en chans.. man älskar ju sina grejor.. klart alla talar för sin egen hoj.

Vad gör Honda så bra?

"Hondakvalitet" = skitsnack. Bara hondaägare som vill stoltsera.. Upplever bla Yamas kvalitet betydligt bättre

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
"Tja, tänkte låta någon annan få ha roligt med min aprilia rs125 nu.
Den är uttagen i augusti 2002 dvs knappt körd något det året.
Jag är den andra ägaren (köpte hojen när den hade gått 300mil)
Den är lugnt körd och har alltid stått inne i garaget och är EJ vinterkörd eller sönderkörd.
Har tvättat den ofta och kedjespänt och smörjt in kedjan regelbundet och givetvis kört på den bästa/dyraste oljan. Detta är en hoj som är registrerad som lätt mc= mycket billig försäkring.
Lite sammanfattning om den, har bytt massa grejer nu under vinter.

* endast 1100mil
*Giannelli effektsystem (köpte nu under vintern) givetvis ingår orginalsystemet. Ett gianelli kostar nytt ca 3500kr för bara expansionskammaren
*mini-blinkers (ca 800kr)
*munstycken 120,125,130,135
*Nya dunlop sportmax däck fram och bak. Gammla framdäcket sitter på och håller ett bra tag till. Men givetvis följer det nya framdäcket också med. Kostar runt 3500 för bägge nya.
*helt nytt 16kuggs drev, givetvis följer andra drevet med (17) och är i mycket fint skick.

Säkert något jag har glömt... den går ruggit bra för att vara en lätt mc. (ca 40 hästar i motorn med nya avgassystemet)

Tänkte släppa den för 37 000kr
Svarar givetvis på frågor. msn: (Dennis_b@hotmail.com)"

min annons från en annan sida :tomten

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Mr_Malossi skrev:
"Tja, tänkte låta någon annan få ha roligt med min aprilia rs125 nu.
Den är uttagen i augusti 2002 dvs knappt körd något det året.
Jag är den andra ägaren (köpte hojen när den hade gått 300mil)
Den är lugnt körd och har alltid stått inne i garaget och är EJ vinterkörd eller sönderkörd.
Har tvättat den ofta och kedjespänt och smörjt in kedjan regelbundet och givetvis kört på den bästa/dyraste oljan. Detta är en hoj som är registrerad som lätt mc= mycket billig försäkring.
Lite sammanfattning om den, har bytt massa grejer nu under vinter.

* endast 1100mil
*Giannelli effektsystem (köpte nu under vintern) givetvis ingår orginalsystemet. Ett gianelli kostar nytt ca 3500kr för bara expansionskammaren
*mini-blinkers (ca 800kr)
*munstycken 120,125,130,135
*Nya dunlop sportmax däck fram och bak. Gammla framdäcket sitter på och håller ett bra tag till. Men givetvis följer det nya framdäcket också med. Kostar runt 3500 för bägge nya.
*helt nytt 16kuggs drev, givetvis följer andra drevet med (17) och är i mycket fint skick.

Säkert något jag har glömt... den går ruggit bra för att vara en lätt mc. (ca 40 hästar i motorn med nya avgassystemet)

Tänkte släppa den för 37 000kr
Svarar givetvis på frågor. msn: (Dennis_b@hotmail.com)"

min annons från en annan sida :tomten

Lär dig att aldrig aldrig sätta ut priser på nya saker. Vem fan bryr sig om det kostar så och så. Det är tillgång och efterfrågan som styr priset. Så inga jävla priser på nya delar i annonser. Tror att den ska vara mer värd då bara? Blir nästan lite omvänt där.

EDIT: 40hk ha ha ha ha. jo var ju jätte kul skämt.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
DJM skrev:
Lär dig att aldrig aldrig sätta ut priser på nya saker. Vem fan bryr sig om det kostar så och så. Det är tillgång och efterfrågan som styr priset. Så inga jävla priser på nya delar i annonser. Tror att den ska vara mer värd då bara? Blir nästan lite omvänt där.

EDIT: 40hk ha ha ha ha. jo var ju jätte kul skämt.

jo det tror jag :kocko ähhh avrundade antal hk till 10tal :)

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Anton_Ljunghusen skrev:
Mito går fetborg pga körställningen och brist på reservdelar
envisas du med en ny hoj är de rs/nsr som gäller. Välj den som är snyggast/billigast, du blir nöjd me båda

Jag tycker inte att det är några större problem med körställningen på miton, sen är reservdelar inget större problem om man vet var man ska leta. :7peta
/Ludde

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
LGS skrev:
Jag tycker inte att det är några större problem med körställningen på miton, sen är reservdelar inget större problem om man vet var man ska leta. :7peta
/Ludde

"Inget större problem".. På vissa hojar är det inget problem

Reservdelar är ett helvete till mito, påstå inget annat..
åker du till närmsta mc-handlare och köper ett blinkersrelä, ett lager eller en dekalsats till mito? Knappast.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Anton_Ljunghusen skrev:
"Inget större problem".. På vissa hojar är det inget problem

Reservdelar är ett helvete till mito, påstå inget annat..
åker du till närmsta mc-handlare och köper ett blinkersrelä, ett lager eller en dekalsats till mito? Knappast.

Kan lugnt säga att Miton har väldigt jobbig sittställning. De första gångerna jag körde min fd Mito i några minuter fick jag redan ont i handlederna och ryggen.

Så ja... Miton skiljer sig från många hojar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...